2023-11-22, 15:00
  #41557
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Oddsen på Svenska Spel: Högmo 2,50, Kim&Tolle, Mellberg, Jens Gustafsson 10.

Hoppas på Högmo han har gjort det bra i svensk fotboll och är en frisk fläkt. Kom igen nu!
Citera
2023-11-22, 15:05
  #41558
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Vill man verkligen ha en utländsk förbundskapten? Kommer man inte alltid ha ett spöke, långt bak i huvudet, som viskar till en att han kanske inte vill det Sveriges bästa... Att han kanske inte bryr sig till 110% om laget och Sveriges framgångar.

Kan garanterat se sådana kommentarer komma krypandes om det skulle gå dåligt för den kommande förbundskaptenen och landslaget.
Citera
2023-11-22, 15:14
  #41559
Medlem
Kan bli väldigt olika nivå på grupperna i Nations League för Sverige nästa höst.

Drömgrupp: Sverige, Färöarna, Cypern, Estland
Mardrömsgrupp: Sverige, Kosovo, Slovakien, Belarus

Verkligen inte säker på att Sverige löser uppflyttning om vi skulle hamna i den sistnämnda gruppen.
Citera
2023-11-22, 15:31
  #41560
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
han kanske inte vill det Sveriges bästa... Att han kanske inte bryr sig till 110% om laget och Sveriges framgångar.

Kan garanterat se sådana kommentarer komma krypandes om det skulle gå dåligt för den kommande förbundskaptenen och landslaget.

Låter som Janne Andersson.
Citera
2023-11-22, 15:39
  #41561
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Vill man verkligen ha en utländsk förbundskapten? Kommer man inte alltid ha ett spöke, långt bak i huvudet, som viskar till en att han kanske inte vill det Sveriges bästa... Att han kanske inte bryr sig till 110% om laget och Sveriges framgångar.

Kan garanterat se sådana kommentarer komma krypandes om det skulle gå dåligt för den kommande förbundskaptenen och landslaget.

Då kan man alltid dra fram de senaste 2-3 åren. Det bör tysta de flesta.
Citera
2023-11-22, 15:46
  #41562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Högmo är ju oerhört rutinerad. Redan varit norsk förbundskapten dessutom så den biten kan han. Åldern kan ju tvärtom vara en fördel då inte suktar efter mer i karriären då han redan upplevt det mesta och går in hundra procent.

OS-guldet (2000) med norska damlandslaget får man inte glömma heller, har även varit förbundskapten för norska U21-landslaget samt olika ungdoms-/juniorlandslag i Norge..

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Oddsen på Svenska Spel: Högmo 2,50, Kim&Tolle, Mellberg, Jens Gustafsson 10.

Borde säga rätt mycket, spelbolagen har inte råd att vara ute och cykla..

Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Vill man verkligen ha en utländsk förbundskapten? Kommer man inte alltid ha ett spöke, långt bak i huvudet, som viskar till en att han kanske inte vill det Sveriges bästa... Att han kanske inte bryr sig till 110% om laget och Sveriges framgångar.

Kan garanterat se sådana kommentarer komma krypandes om det skulle gå dåligt för den kommande förbundskaptenen och landslaget.

Engelsmannen George Raynor är den mest framgångsrika tränaren i svensk landslagshistoria, dock kanske lite mer känsligt med en norrman (om det börjar gå emot)?

Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Kan bli väldigt olika nivå på grupperna i Nations League för Sverige nästa höst.

Drömgrupp: Sverige, Färöarna, Cypern, Estland
Mardrömsgrupp: Sverige, Kosovo, Slovakien, Belarus

Verkligen inte säker på att Sverige löser uppflyttning om vi skulle hamna i den sistnämnda gruppen.

Slovakien är riktigt bra för att vara i C-divisionen, tog en direktplats till EM också..
Citera
2023-11-22, 16:10
  #41563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Smith har jag varit inne på tidigare, hoppas hans lag grejar BL-uppflyttningen. Widell låter väldigt lovande om man är en 20-årig mittback som gör det bra i Eredivisie, sen finns även Isherwood som kan vara med lite i snacket om han tar startplats i Darmstadt.

Sjukt nog fick Helander förtur framför alla trots att han har spelat kring 10 matcher på 2 år och till råga på allt fick starta mot Belgien, Azerbajdzjan och Estland. Man märkte på honom att den där långtidsskadan har satt sina spår med extrem långsamhet och tveksam bollbehandling. Han har kommit upp i 30-år nu och varit rejält skadedrabbad under en majoritet av sin karriär, tyvärr tror jag att han bara kommer dala under resten av sin karriär så det är inte värt att fortsätta satsa på honom.

Jaa Helander finns det inget hopp i mig alls om heller faktiskt. Ganska otroligt att han och Krafth blev kallade med tanke på deras speltids situationer osv. Dock vill jag se Krafth till nästa samling om han är fit och spelat lite tills dess. Synd inte U21 och yngre inte har några riktigt vassa mittbackar på G. Det är just Widell sen är det ganska tamt asså. Otrolig brist på det.

Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Blir det Høgmo och typ Ljungberg som assisterande hoppas jag förbundet skriver kontrakt över ett eventuellt VM 2026, men inte längre. Våga sluta med de långa kontrakten. En Nations League-cykel och en kvalcykel är absolut tillräckligt långt till att börja med.

Enig. Överdrivet långa kontrakt, kombinerat med den vanliga fegheten med att inte sparka någon i tid när det behövs, är en kombination som måste slutas med.
Citera
2023-11-22, 16:27
  #41564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Synd inte U21 och yngre inte har några riktigt vassa mittbackar på G. Det är just Widell sen är det ganska tamt asså. Otrolig brist på det.

Och många förstår inte hur viktigt det är med ett starkt försvarsspel, finns det någon lagsport där inte försvaret är avgörande?

Till slut blir det komiskt med alla "hypade" offensiva talanger, när vi redan har spelare som Kulusevski (23 år), Isak (24 år) och Gyökeres (25 år), som lär hålla i många år till..

Det vi behöver är ju främst mittbackar och innermittfältare, alltså nyckelpositionerna i ett fotbollslag, det är liksom inte Freestyle Fotboll eller en individuell sport..
Citera
2023-11-22, 16:30
  #41565
Medlem
Readyfreddies avatar
Ja, man får hoppas på Högmo och en god assisterande.

Oddsen på assisterande just nu:
Mellberg 2,50
Ljungberg 2,50
Thern 7,00
Henrik Larsson 7,00

Hoppas på en kortare sejour för denne förbundskapten nästan oavsett resultat. Går det rätt bra så kan den assisterande ta över.
__________________
Senast redigerad av Readyfreddie 2023-11-22 kl. 16:33.
Citera
2023-11-22, 16:31
  #41566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jaa Helander finns det inget hopp i mig alls om heller faktiskt. Ganska otroligt att han och Krafth blev kallade med tanke på deras speltids situationer osv. Dock vill jag se Krafth till nästa samling om han är fit och spelat lite tills dess. Synd inte U21 och yngre inte har några riktigt vassa mittbackar på G. Det är just Widell sen är det ganska tamt asså. Otrolig brist på det.



Enig. Överdrivet långa kontrakt, kombinerat med den vanliga fegheten med att inte sparka någon i tid när det behövs, är en kombination som måste slutas med.

Beträffande Helander så tvingas han ju ha Lindelöf som mittbackspartner varje gång. Kan inte vara lätt då.
Citera
2023-11-22, 17:36
  #41567
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Och många förstår inte hur viktigt det är med ett starkt försvarsspel, finns det någon lagsport där inte försvaret är avgörande?

Till slut blir det komiskt med alla "hypade" offensiva talanger, när vi redan har spelare som Kulusevski (23 år), Isak (24 år) och Gyökeres (25 år), som lär hålla i många år till..

Det vi behöver är ju främst mittbackar och innermittfältare, alltså nyckelpositionerna i ett fotbollslag, det är liksom inte Freestyle Fotboll eller en individuell sport..

Man kan ju åtminstone tycka att fotbollsjournalister borde vara så pass insatta att de förstår detta, men de tycker väl också att det är roligare att dilla om målskyttar och dribblers Det behövs förebilder också, som visar att även backar kan bli hjältar och folkkära. Vi saknar en Hysén, Mellberg eller Granqvist i dag.
Citera
2023-11-22, 17:46
  #41568
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Beträffande Helander så tvingas han ju ha Lindelöf som mittbackspartner varje gång. Kan inte vara lätt då.
Sluta larva dig nu. Har Vigge knullat din flickvän eller vad är det frågan om?

Han är verkligen ingen världsstjärna och har egentligen inte heller pondusen för att vara kapten men är ju den svenska spelare som tillhör det "största" laget och helt uppenbart vår i särklass bästa mittback just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in