Citat:
Ursprungligen postat av
redlineoffside
HMF finns inte i Amerika utan är ett fenomen i vissa av Europas ”demokratier”.
I.o.m att man de facto inskränker möjligheten att uttrycka sina åsikter utan att dömas, så inskränker den även demokratin. Man får inte tycka som man vill.
HMF är därför antidemokratisk. Det är mycket enkelt. Det är förtryck.
Att döma Jan Axelsson för det här är bara en del av något större. Man gör samma saker i England och andra länder.
Det förtjänar inget annat än en revolution, vilket är den allra minsta reaktionen det kommer skapa.
Aldrig någonsin i världshistorien någonstans har förtryck av åsikter slutat bra. Det blir i bästa fall revolution.
Jepp, dock har folk börjat få hatbrottsdomar på dig ändå.. fast det inte egentligen finns hatbrott i den mån vi har det. Domstolarna har upphållt vissa av det men en del överklagas. Men jag menade att muppSverige då borde gripa Reddit anställda som befinner sig i Sverige o användare med för den delen.
Om det på allvar inte spelar roll var serverna befinner sig bara var personen är
Ingen har kunnat svara vad skillnaden skulle vara mot då när idiotiskt nog Jan greps.
Vi har inte yttrandefrihet nej, I reel mening.
Trycket måste bli för starkt slut nog, ja.
Det har varit många uppvaknanden senaste tiden, skönt nog.
O censuren går väl långt.
England dömer folk för terroristbrott att sätta upp affischer etc etc
Så handen runt oss klämmer väl hårt nu