2024-09-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Test2344
Nej det är inte svårt och rentav lätt.
Påstår du att du med dina 9k inlägg sedan år 2003 inte lyckas hitta sådanna inlägg? Är du seriös?

Ja Flashback är en samhällspelare vi verkligen behöver. Vad vi däremot inte behöver är ägare till plattformen som är okej med att splittra det svenska samhället.
Det hade inte förvånat mig om vår kära Jan Axelsson visat sig få pengar från Kreml med tanke på hur splittrande han låtit Flashback vara i vissa perioder.
Ser fram emot att få höra domen och hurevida Jax Axelsson är en svensk förrädare eller bara inkompetent.
Jag känner inte Jan men jag försöker alltid att tolka människors avsikter positivt tills jag vet något annat. Jag tror helt enkelt att grunden är en slags libertariansk uppfattning om att nästan allt ska vara tillåtet. Flashback är väldigt tillåtande och det ju det som gör forumet så unikt. Men det måste finnas några gränser. Det gör det också, drogförsäljning och barnporr är ju inte tillåtet. Det är på samma sätt en medveten bedömningsfråga att aktivt motverka HMF eller inte.
Citera
2024-09-07, 20:44
Medlem
Citat:
Det är så pass uppenbart att faktum att du frågar efter dessa inlägg efter att själv ha gjort över 9k inlägg sedan år 2003 är löjligt.
Vi alla sitter och diskuterar på forumet i fråga, vi alla vet vad fan som skrivs här.

Sluta löjla dig ditt jävla mähä.
Det är snarare du själv som är löjlig då nämnda exempel hade kunnat tillföra något i tråden och visa om det finns fog för åtalet.
Citera
2024-09-07, 20:46
Medlem
Det är ju de facto "krigstider" samt NATO.

Jag antar att särskilda kriterier skall uppfyllas.
Citera
2024-09-07, 20:50
Medlem
Citat:
Det är vägen du försöker gå alltså?
Jag ska ta reda på vilka inlägg som bryter mot hmf, vilket är lätt, det tar 3min, det vet du, jag och alla andra som använder forumet.

Men jag ska alltså även visa de inlägg som blivit rapporterade, hur tänkte du att det skulle gå till?

Det är uppenbart att du löjlar dig. Varenda jävel som hänger på FB vet att hmf sker och stannar kvar men du har lyckats undgå detta under dina 11 år på Flashback. Jo tjenare du. Håll käften.
Vill påpeka följande:
Varenda jävel, som har lite vett i skallen, som hänger på Flashback VET att hmf är en åsiktslag som inte har någon annan funktion än att tysta kritiker och oppositionella och som vi gladeligen skiter i att följa, eftersom det är en kommunistisk skitlag.
Citera
2024-09-07, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vill påpeka följande:
Varenda jävel, som har lite vett i skallen, som hänger på Flashback VET att hmf är en åsiktslag som inte har någon annan funktion än att tysta kritiker och oppositionella och som vi gladeligen skiter i att följa, eftersom det är en kommunistisk skitlag.
Nej. Den har också funktionen att inte hets till mord och våld emot folk som ser annorlunda ut, faktiskt. Under 90-talet så fanns en större och på ett sätt mer radikal eller i alla fall mer våldsam och organiserad extremhöger och mord skedde lite då och då. Men idag används den väl så.
Citera
2024-09-07, 20:53
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defectum
Vad jag förstått är tanken att de skall tas bort inom en vecka eller i vart fall inom en månad.

Mellan 14-30 dagar (olika uppgifter förekommer) från inlägget kommit till kännedom för tillhandahållaren av tjänsten. Jag tror att det för säkerhets skull är klokt att utgå från 14 dagar, vilket också åklagaren har gjort i den aktuella anmälan. Lagstiftaren är dock mycket tydlig med att den inte förväntar sig att tillhandahållaren av tjänsten granskar varje inlägg. Se regeringens proposition 1997/98:15 (ansvar för elektroniska anslagstavlor, s. 15-18) för ytterligare information.

I NJA 2023 sid 246 står det dessutom att "en begränsning av yttrandefriheten får inte gå utöver vad som är nödvändigt med hänsyn till det ändamål som har föranlett den och får inte heller sträcka sig så långt att den utgör ett hot mot den fria åsiktsbildningen såsom en av folkstyrelsens grundvalar. Vid bedömningen av vilka begränsningar som får göras ska särskilt beaktas vikten av vidaste möjliga yttrandefrihet i bl.a. politiska angelägenheter."

Citat:
Ursprungligen postat av defectum
https://lawline.se/answers/maste-den-som-har-en-facebooksida-ta-bort-rasistiska-inlagg

Länken du hänvisar till avser målet mot Facebookgruppen "Stå upp för Sverige". Går inte alls att jämföra med detta ärende. Extremt annorlunda upplägg. Vissa av inläggen som fälldes var t.o.m. postade av den åtalade, och de med fel åsikter kastades ur gruppen. Om jag mins rätt så kollade han inte ens sin inbox och ifall inlägg blivit rapporterade, men dubbelkolla gärna detta. Var ett tag sen jag läste domen. Mål B 8432-19 (Svea Hovrätt).

admin
Citera
2024-09-07, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Om man tycker att det är så uppenbart så borde man visa lite exempel på inlägg som uppenbart bryter mot hmf, som anmälts och inte plockats bort. Det är viktigt inte minst för att kunna avgöra om det finns fog för åtalet.
Det finns i FUP här. Postades tidigare i tråden. https://gofile.io/d/pfrtH4
Citera
2024-09-07, 20:55
Medlem
Citat:
Det är vägen du försöker gå alltså?
Jag ska ta reda på vilka inlägg som bryter mot hmf, vilket är lätt, det tar 3min, det vet du, jag och alla andra som använder forumet.

Men jag ska alltså även visa de inlägg som blivit rapporterade, hur tänkte du att det skulle gå till?

Det är uppenbart att du löjlar dig. Varenda jävel som hänger på FB vet att hmf sker och stannar kvar men du har lyckats undgå detta under dina 11 år på Flashback. Jo tjenare du. Håll käften.
Jag bryr mig inte om vilka inlägg som bryter mot hmf. Frågan är om man har underlåtit att plocka bort inlägg som uppenbart bryter mot lagen som man blivit uppmärksammad på genom exempelvis en anmälan. Det finns nämligen inget krav på att för egen maskin plöja igenom samtliga inlägg varje dag eller förhandsgranska inlägg. Brister i dylik hantering hade kunnat visa om det faktiskt finns fog för åtalet. Jag har åtminstone genom mina många år här lärt mig hur man ser om ett inlägg är rapporterat. Det återstår väl att se om du är tillräckligt smart för att komma underfund med hur man gör detsamma.
Citera
2024-09-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det finns i FUP här. Postades tidigare i tråden. https://gofile.io/d/pfrtH4
Har läst några exempel från fup där det inte framgår att de helt uppenbart bryter mot hmf, att de anmälts och inte plockats bort. Men finns det något inlägg som står i kontrast till detta så är det högintressant.
Citera
2024-09-07, 21:06
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Nej, jag vill ha exempel på inlägg som uppenbart bryter mot hmf, som anmälts och som inte plockats bort. Om det nu dryper av sådana inlägg så borde det inte vara så svårt att plocka fram ett (1) exempel på detta. Det är nyttigt inte minst för diskussionen och huruvida det är fog för åtalet.

Citat:
Nej det är inte svårt och rentav lätt.
Påstår du att du med dina 9k inlägg sedan år 2003 inte lyckas hitta sådanna inlägg? Är du seriös?

Det är uppenbart att Test2344 inte har några exempel.
Om det är så superenkelt så räcker det med att du endast nämner ett (1) inlägg.

Så för att vara extra tydliga, så tar vi det väldigt långsamt.
Vi letar efter ett inlägg som a) innehåller hets mot folkgrupp, och som b) rapporterats för regel 1.03., och trots som detta c) inte har raderats.

Inlägget bör inte heller ha rapporterats under de senaste minuterna. Givetvis jättebra ifall du använder RP-funktionen, men det är isf. bra om vi har möjlighet att titta på inlägget innan.

Så istället för att anklaga moderatorerna för att inte radera inläggen som rapporteras, så önskar vi nu konkreta exempel. Och ja, jag är seriös!!!

admin
Citera
2024-09-07, 21:09
Medlem
Citat:
Nej, jag är uppenbarligen inte smart nog för detta och saknar denna kunskap.
Men du säger alltså att efter 11 år och 9k inlägg här på Flashback att du inte hittar sådanna inlägg trots dina kunskaper om hur man hittar dessa inlägg?
Är det vad du säger? Är det något du hade svurit på?
Det är nog riktigt att du inte är så smart, då du verkar vara en idiot som inte ens klarar enkel lågstadiematematik. Jag känner inte till några inlägg som helt uppenbart bryter mot hmf, har anmälts men inte plockats bort. Alltså med alla dessa förutsättningar uppfyllda, vilket krävs för att det ska vara brottsligt. Jag utesluter inte att det kan finnas, varför det hade varit av intresse för topic i tråden att undersöka närmare. Tänkte att, i och med att du verkade vara så säker på din sak, hade en sådan laddning exempel redo, men du verkar tråkigt nog mest vara intresserad av att prata goja.
Citera
2024-09-07, 21:12
Medlem
Sam.Boyds avatar
Polisens demokratirotel.

Smaka på den orwellska skapelsem.
Sverige 2024..
Resultatet är att allt fler kallas in på förhör o hamnar i domstol. Anklagade för brott mot en difus lag om hets mot folkgrupp.

Samtidigt som det demonstreras helt öppet på gator o torg för ett folkmord på judar. Demonstrationer som har tusentals deltagare. Medans polisen tittar på.

Alla vet att syftet är att tysta all opposition rådande politiskt vanstyre gällande invandring, integration, kriminalitet, arbetsmarknad, bostadsmarknad, skola og vård. Alla vet att det smutsiga arbetet med att anmäla är utlagt på entrepenad till Expo, näthatsgranskare mfl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in