2024-09-07, 18:35
Medlem
Internet är ju lösenordet här - Alla andra media fungerar som vanligt.

Det är allvarliga grejor när man kan planera mord och revolution - på en kanal som myndigheter inte äger. (ang Telegram skandal som ju är att staten inte kan avläsa)

Flashback är ju inte i närheten ens - allt sker helt öppet med loggade ip-nummer som staten äger.
Citera
2024-09-07, 18:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Test2344
Äntligen!
Nu kanske vi faktiskt får någon riktig nivå på forumet.
Det har inte hjälpt att rapportera de barn som slänger ut sig aggressiva anti-[valfri folkgrupp] åsikter. De raderas inte för att Jan Axelsson är en jävla kuksugare som hellre låter sina egna personliga åsikter komma före Sveriges bästa. Folkförrädare.

Jag hoppas att han blir dömd så att nivån på forumet och dess diskussioner kommer upp till en proper nivå utan barn och deras emotionella utbrott.

Nedkokat tycker du att staten ska bestämma hur folk får uttrycka sig och vilka åsikter som ska få föras fram offentligt, går inte att tolka dig på annat sätt.

Axelsson är en kuksugare för att han ser ett värde i och strävar efter att möjliggöra för alla att uttrycka sina känslor, åsikter och värderingar.
Citera
2024-09-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nedkokat tycker du att staten ska bestämma hur folk får uttrycka sig och vilka åsikter som ska få föras fram offentligt, går inte att tolka dig på annat sätt.

Axelsson är en kuksugare för att han ser ett värde i och strävar efter att möjliggöra för alla att uttrycka sina känslor, åsikter och värderingar.

Det är ju staten som äger nätet. De vill inte att du planerar att göra revolution.
Citera
2024-09-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bismaerkt
Det är ju staten som äger nätet. De vill inte att du planerar att göra revolution.

Mitt råd - flytta från internet.
Citera
2024-09-07, 18:47
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:

Axelson är en kuksugare för att han endast strävar efter att möjliggöra för RASISTER att uttrycka sina känslor, åsikter och värderingar.
Kritiserar man ordningsmakten så flyger allt snack om yttrandefrihet ut genom fönstret.

Därför pirrar det ju lite extra skönt nu när kuksugaren faller på eget grepp, så att säga, karma är verkligen en bitch!
Senast redigerad av uffepuffe 2024-09-07 kl. 18:49.
Citera
2024-09-07, 18:50
Medlem
Citat:

Ja.
Jag tycker att staten ska kunna sätten gränsen på vilka åsikter som är värda att diskuteras.

Detta är förfan Sverige år 2024.
Det finns åsikter som vi för länge sedan vi har kommit förbi. Det finns ingen gud för att nämna en och kvinnor ska ha rösträtt för att nämna en till, det ska inte gå att diskutera detta i ett seriöst sammanhang. Vi har kommit förbi det stadiet för länge sedan.

Om någon diskuterar detta seriöst är man antigen efterbliven (legit efterbliven) alternativt grovt kognitivt underutvecklad eller så trollar man.
Jag kan inte se hur man annars anser detta som riktiga ståndpunkter år 2024 i Sverige.
Citera
2024-09-07, 18:59
Medlem
Att posterna plockas ned redan efter 2-3 timmar betyder att Flashback måste byta system om åtalet vinner i domstol.

Då måste ett karantänsystem till där poster plockas bort tillfälligt direkt vid rapportering, vilket öppnar upp för påverkanskampanjer där "skräpkonton" kan användas enbart för att rapportera och förstöra diskussioner.

Det i sig vore slutet för forumet tror jag.

Jag ser faktiskt slutet för alla typer av forum med Flashbacks upplägg om det slutar med seger för åklagarsidan.

Btw hur många poster är det per dag på flashback, jag tycker 2-3 timmar låter bra
Citera
2024-09-07, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Finns det risk att något händer med Flashback?
Det finns väl en risk för alla så kallade elektroniska anslagstavlor i Sverige om man helt plötsligt börjar utkräva onormalt stort ansvar från ägare till dessa vad gäller radering av enskilda inlägg som på minsta vis kan tänkas bryta mot någon gummiparagraf. Risken är att ägarna inte orkar eller vågar driva dem vidare vid fällande dom.
Citera
2024-09-07, 19:01
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Att stänga ner hela plattformar som x (som i Brasilien) blir nog det nya.

Kvar kommer bara platser dom aftonbladets kommentarsfält vara ....

SVT fast på nätet....

Som i Ryssland typ.
Man blev ju lite förvånad när man kom fram till hotellet i Peking år 2017 med familjen och de på tydlig anslagstavla meddelade att google och facebook inte fanns åtkomligt i Kina. Tydligen ska även vi dit. Kina, verkligen världens lyckligaste land.
Citera
2024-09-07, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Är det att människor är off topic du ogillar eller att de uttrycker sig ”rasistiskt”?

I trådar som specifikt kritiserar olika folkgrupper och etniciteter då? Tycker du de ska förbjudas?

Vilket av de?

Nej jag tycker debatten ska vara öppen. Olika folkslag, kulturer, religioner, personligheter, länder etc har olika tendenser och gör saker på olika sätt. Det är till o med skillnad mellan Norrland, Stockholm och Göteborg. Man ska kunna diskutera detta öppet så länge man håller sig saklig och i upplysning/utbildningssyfte eller bara allmänt vill diskutera det.

Rasistiska påhopp, kommentarer och spekulationer tillför liksom inget annat än humoristisk läsning.
Eller vad tycker du?

Edit:
(FB) Flashbacks grundare (Jan Axelsson) åtalad - för inlägg postade på Flashback
Ett typexempel på inlägg som inte tillför något. Han kunde lika gärna skrivit att jag står för negervåldtäkter o terrorism... Killen har 0 att diskutera, tror inte ens han förstod vad jag skrev.. och kvalitén på inläggen under påskkravallerna var långt under detta.

Så som du och jag diskuterar tycker jag man ska kunna diskutera allt.
Senast redigerad av ShonoZ 2024-09-07 kl. 19:22.
Citera
2024-09-07, 19:04
Medlem
FRA lagen och tillhängande rest lagar gör att man är avlyssnad 24/7 -

Det är inte Flashback fel. Men Flashback är en evig källa till dårar - och om man inte avlyssnar så är det tjänstefel. Det är min gamla käpphäst om att det är SÄPO som startade Flashback.
Citera
2024-09-07, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Test2344
Äntligen!
Nu kanske vi faktiskt får någon riktig nivå på forumet.
Det har inte hjälpt att rapportera de barn som slänger ut sig aggressiva anti-[valfri folkgrupp] åsikter. De raderas inte för att Jan Axelsson är en jävla kuksugare som hellre låter sina egna personliga åsikter komma före Sveriges bästa. Folkförrädare.

Jag hoppas att han blir dömd så att nivån på forumet och dess diskussioner kommer upp till en proper nivå utan barn och deras emotionella utbrott.
Kan du ge ett exempel på inlägg som uppenbart bryter mot hmf, har rapporterats och inte plockats bort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in