2024-09-07, 15:38
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Märkligt att du tror att maktmänniskor inom fotbollen skulle vara fullständigt rationella varelser utan känslor när det inte existerar i något annat sammanhang.
Vad du tycker är märkligt skulle nog kunna fylla ett helt varuhus. Du trodde ju tidigare att det privatägda vinstdrivande fastighetsbolaget Fabege subventionerar vårt spel på nationalarenan vilket placerar dig typ ett halvt steg över Quill i matkedjan.
Citera
2024-09-07, 16:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Märkligt att du tror att maktmänniskor inom fotbollen skulle vara fullständigt rationella varelser utan känslor när det inte existerar i något annat sammanhang.
Har jag aldrig påstått men att på fullaste allvar tro att den assisterande tränaren med 133 landskamper skulle ha sånt inflytande över förbundskaptenen att han övertygar honom att ta ut sina kompisar och förra lagkamrater bara för att är beyond efterblivet.
Citera
2024-09-07, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Har jag aldrig påstått men att på fullaste allvar tro att den assisterande tränaren med 133 landskamper skulle ha sånt inflytande över förbundskaptenen att han övertygar honom att ta ut sina kompisar och förra lagkamrater bara för att är beyond efterblivet.
SL verkar genuint hata MFF. Annars glider man inte fram till sidlinjen och skriker jävla horungar efter ett regelvidrigt mål. Sedan har vi Reinfeldt och Källström som är Djurgårdare. För att inte tala om Difcovery. Korruptionen är enorm och förstör svensk fotboll.
Citera
2024-09-07, 17:40
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
SL verkar genuint hata MFF. Annars glider man inte fram till sidlinjen och skriker jävla horungar efter ett regelvidrigt mål. Sedan har vi Reinfeldt och Källström som är Djurgårdare. För att inte tala om Difcovery. Korruptionen är enorm och förstör svensk fotboll.
Ja, problemen är gigantiska inom svensk fotboll för närvarande.
Ett lag som MFF springer iväg den svenska ligan ena dagen och blir nästa dag totalt utklassade av ett europeiskt mellanmjölkslag som Sparta Prag och känner sig ändå mer än nöjda att få spela B-turneringen European League mitt i vintern.
Det luktar katastrof även där, speciellt om de fortsätter att sälja sina enda bra spelare mitt i vinterns silly season, för vad som kan betraktas som kaffepengar.
Man bygger inte ett bra lag med pengar enbart.
Vill inte spelare fortsätta spela i allsvenskan är det väl bara att bryta deras kontrakt, annars får de sitta och sura på bänken, tills deras kontrakt går ut och de får träna med juniorlaget tills dess, så får man se vad deras värde är efter det.
Modern fotboll är ingen hobby, utan en ren affärsverksamhet och alla får leva efter den verkligheten.

Man säljer inte sina bästa spelare mitt under ett brinnande champions-leage kval. Sådant gör bara bondtölpar som Daniel Andersson. Han visade sig vara en sorts sidleds-Danne även som någons sorts klubbdirektör.

Man kan inte äta pengar och bli framgångsrik.
Möjligen kan man bli tjock och dryg som en skåning.
Senast redigerad av Rimbert 2024-09-07 kl. 17:57.
Citera
2024-09-07, 17:55
Medlem
Ingen överraskning att både Isak och Gyökeres startar igen. Förhoppningsvis med ett par mål redan i första halvlek så att någon av dem (eller båda) får vila.
Citera
2024-09-07, 18:00
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Ingen överraskning att både Isak och Gyökeres startar igen. Förhoppningsvis med ett par mål redan i första halvlek så att någon av dem (eller båda) får vila.
Det spelar nog ingen roll vilka som startar där framme, då vårt försvar läcker som ett som ett såll och vi saknar ett konstruktivt mittfält som kan skapa någonting åt "stjärnorna" på topp.
Svanfeldt, he he...
Och den där Dejan verkar helt och hållet ur synk med resten av laget och ser mestadels ut som någon sorts alibispelare.
Jag saknar mest något sorts äktsvensk engagemang dagens i mångkulturella landslag.
Det här tar vi inte din jävla blatte och gå och göm dig under den sten du kom ifrån, din jävla. Typ så.
Hat är en genuin känsla som kan åstadkomma underverk.
Det som gjorde Sverige stort var att vi alla var svenskar och satsade på kollektivet och inte som idag där snart halva landet består av turkar och negrer, där alla tror de är någonting och resten kan bara dra åt h-e.
Varför ska alla vara vänner, det vore en tråkig värld, det är ju diskrepanserna och kontrasterna som ger livet någon sorts mening.
Om alla vore likadana och överens om allt kunde vi alla lika gärna flyta i ett hav av mellanmjölk.

Förlåt för mitt OT.
Senast redigerad av Rimbert 2024-09-07 kl. 18:28.
Citera
2024-09-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Ja, problemen är gigantiska inom svensk fotboll för närvarande.
Ett lag som MFF springer iväg den svenska ligan ena dagen och blir nästa dag totalt utklassade av ett europeiskt mellanmjölkslag som Sparta Prag och känner sig ändå mer än nöjda att få spela B-turneringen European League mitt i vintern.
Det luktar katastrof även där, speciellt om de fortsätter att sälja sina enda bra spelare mitt i vinterns silly season, för vad som kan betraktas som kaffepengar.
Man bygger inte ett bra lag med pengar enbart.
Vill inte spelare fortsätta spela i allsvenskan är det väl bara att bryta deras kontrakt, annars får de sitta och sura på bänken, tills deras kontrakt går ut och de får träna med juniorlaget tills dess, så får man se vad deras värde är efter det.
Modern fotboll är ingen hobby, utan en ren affärsverksamhet och alla får leva efter den verkligheten.

Man säljer inte sina bästa spelare mitt under ett brinnande champions-leage kval. Sådant gör bara bondtölpar som Daniel Andersson. Han visade sig vara en sorts sidleds-Danne även som någons sorts klubbdirektör.

Man kan inte äta pengar och bli framgångsrik.
Möjligen kan man bli tjock och dryg som en skåning.
Totalt irrationellt inlägg som inte har något med landslagsfotboll att göra. DA kan åtminstone tänka rationellt. Det kan man ge honom.
Citera
2024-09-07, 19:21
Medlem
Undrar vad JDT får ut av att göra sig ovän med Hugo Larsson.
Citera
2024-09-07, 19:32
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Undrar vad JDT får ut av att göra sig ovän med Hugo Larsson.
Gäller det alla andra spelare han väljer att inte starta också? Att "han väljer att göra sig ovän" med dem? Då kommer han att göra sig ovän med de flesta svenska spelare de närmaste åren.

Det är ingen mänsklig rättighet att vara en av elva spelare som startar en svensk landskamp. Inte ens för Hugo Larsson.
Citera
2024-09-07, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Gäller det alla andra spelare han väljer att inte starta också? Att "han väljer att göra sig ovän" med dem? Då kommer han att göra sig ovän med de flesta svenska spelare de närmaste åren.

Det är ingen mänsklig rättighet att vara en av elva spelare som startar en svensk landskamp. Inte ens för Hugo Larsson.

JDT behövde inte lufta sin kritik mot Larsson framför medierna. Vissa saker ska man hantera internt. Att han inte låter honom starta är en annan sak.
Citera
2024-09-07, 19:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det behöver ju inte nödvändigtvis innebär att JDT tycker han passar in i visionen för den fotbollen han vill spela. Ett landslag är sällan bäst spelare på varje position.

Jag har inte propagerat för att Larsson ska spela. Jag ger JDT fritt fram att experimentera och testa ett tag till.

Det var mest svamlet om elit och inhoppare jag reagerade på.
Citera
2024-09-07, 19:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Han behövde inte lufta sin kritik mot Larsson framför medierna. Vissa saker ska man ta internt. Att han inte får starta är en annan sak.
Jag tycker det är bra att han är öppen både mot spelaren och oss andra om vad det är han vill se mer av hos Larsson. Han har ju sitt sätt han vill spela fotboll, klart att han söker specifika saker hos spelarna. Tycker inte media behöver göra en större grej av det än vad det är heller, men de älskar ju när de kan skapa splittringar, konflikter och drama även om det egentligen inte finns något där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in