2024-09-07, 00:46
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Då får du nog slå upp vad order elit innebär. Att vara inhoppare gör dig inte elit.

Isak, Gyökeres och kanske Kulusevski är de spelare vi har som tillhör eliten.

Det beror väl på vad man lägger in i ordet "eliten". Hugo L är inte inhoppare i Bundesliga iallafall och har inte varit det sedan han anlände dit. Det är ytterst märkligt att hålla honom tillbaka till förmån för medelmåttor som Saletros, Cajuste eller Svanberg eller en spelare som Ayari som i princip inte gjort annat än inhopp sedan han lämnade Allsvenskan.

Tror eventuellt att det skurit sig mellan JDT och Hugo. Förutom att han tog två SM-guld och tog oss till Champions League så minns vi Malmöiter JDT som en man som hade nära till att frysa ut dem han inte kom överens med.
Senast redigerad av Rubbe 2024-09-07 kl. 00:51.
Citera
2024-09-07, 09:15
Medlem
baggebo1s avatar
Att JDT vågar bänka såna här "pop-spelare" (Larsson, Bergvall) som alla journalister och annat slödder "kräver" ska spela tyder ändå på en viss självständighet och integritet. När hans egna val som Ayari eller Douglas dessutom funkar så bra tyder det på en viss finess. Jag är försiktigt optimistisk till JDT nu, från att ha varit skeptisk i början.
Citera
2024-09-07, 10:02
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Att JDT vågar bänka såna här "pop-spelare" (Larsson, Bergvall) som alla journalister och annat slödder "kräver" ska spela tyder ändå på en viss självständighet och integritet. När hans egna val som Ayari eller Douglas dessutom funkar så bra tyder det på en viss finess. Jag är försiktigt optimistisk till JDT nu, från att ha varit skeptisk i början.

Samma "integritet" visade Janne Andersson upp när han bänkade PL-backen Jansson och satte Kinaliraren Danielson på mittbacken istället. Det kostade oss en kvartsfinal i EM 2021. Samma integritet när han bytte in Svanberg/Rohdén/Claesson på kanterna framför Karlsson som var i högform trots att medierna ville se annat. Den typen av "självständighet och integritet" att bänka uppenbart formstarka spelare är nödvändigtvis inte någonting bra, det är snarare en sjuka, någonting destruktivt. Sen finns det exempel på när en tränare borde varit mer självständig i sina uttagningar och inte låta sig påverkas av media/journalister. Lex Janne, också mot Ukraina 2021 när han startade med Isak och Kulusevski istället för att byta in dessa mot trötta ukrainska spelare. Berg var ingen målgörare men han var extremt bra i försvaret och att sätta pressen på motståndarna och det hade funkat bra i gruppspelet, trots det ändrar han sin taktik pga pressen och kör helt fel taktik i åttondelen.

Inte för att Ayari eller Douglas gjorde det dåligt, men att det funkar "bra" mot Azerbajdzjan säger inte så mycket. De hade 8 skott på mål inklusive straffen. Det tyder snarare på att försvaret var tokuselt. Det skulle inte hålla mot ett bättre lag som skulle straffat oss direkt.

Att bänka en av Sveriges finaste talanger just nu och inte ge några minuter alls till förmån för Saletros är ingenting annat än tjänstefel. JDT får uppenbart order uppifrån vilka som ska spela och Reinfeldt/S.Larsson/Källström har säkert sina fingrar med i det.

Malmö FF är just nu Sveriges bästa lag och har fostrat fina spelare. Dessa blir tokdissade i landslaget. (H.Larsson, Nanasi)...Och Zätterström fick ingen speltid mot Gibraltar i U21 igår trots att han är allsvenskans stora utropstecken på mittbackspositionen. Uppenbart att stockholmarna har något slags MFF-agg och kör vidriga nepotismuttagningar.
Senast redigerad av OvissFramtid 2024-09-07 kl. 10:06.
Citera
2024-09-07, 10:21
Medlem
Citat:

Vad man kan hoppas är att JDT nu i första hand försöker få till en pålitlig stomme i landslaget och inte experimenterar alltför mycket med startelvan. Han måste ha sett tillräckligt mycket redan nu vilka som inte hör hemma där. Spelare som Bergwall, Ayari, Sema, Cajuste är exempel på sådana.
Citera
2024-09-07, 11:01
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Haha, fattar du inte att det är Sebastian som hjärntvättat honom.
Citera
2024-09-07, 11:22
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Då får du nog slå upp vad order elit innebär. Att vara inhoppare gör dig inte elit.

Isak, Gyökeres och kanske Kulusevski är de spelare vi har som tillhör eliten.

Hugo Larsson har gjort 23 matcher från start i Bundesliga. Gjort fler starter än inhopp.

Men håller med om att din trio är en nivå över de övriga i landslaget i internationell status just nu, men att använda ordet elit är knepigt. Det blir lätt ett relativt begrepp.
Citera
2024-09-07, 11:48
Medlem
Vi har inte en tillräckligt stark defensiv för att ha råd med Isak, Gyökeres, Kulusevski OCH Elanga/Forsberg/Nanasi osv där framme. Den sista offensiva platsen MÅSTE offras till förmån för en ordentlig defensiv mittfältare, med förmågan att täcka ytor, vinna boll och skydda sin backlinje. Alldeles för många "sköna" tvåvägsmittfältare i landslaget. Blir öppen gata centralt. Hade vi haft en backlinje i världsklass hade det inte varit något problem, men det har vi sannerligen inte. Bryr mig inte om svaret på problemet stavas Jesper Karlström, Eric Smith (båda ordinarie i topp 5-ligor) eller någon annan, men något måste göras. Oroväckande att JDT inte ser det.
Citera
2024-09-07, 12:59
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Att bänka en av Sveriges finaste talanger just nu och inte ge några minuter alls till förmån för Saletros är ingenting annat än tjänstefel. JDT får uppenbart order uppifrån vilka som ska spela och Reinfeldt/S.Larsson/Källström har säkert sina fingrar med i det.
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det här är den här typen av klubborienterade konspirationsteorier som inte går att ta på allvar, och som i mina ögon sänker den som ger uttryck för dem. Synd, för båda ni två är ju långt ifrån de värsta skribenterna här i fotbollsavdelningen. Men släpp det där snacket, det är oseriöst. JDT tar givetvis ut den elva han tror ska ge bäst resultat för det svenska landslaget. Hoppas Ayari får fortsätta, men jag skulle inte ha något emot om han spelar Saletros eller Larsson före Svanberg mot Estland.
Senast redigerad av baggebo1 2024-09-07 kl. 13:02.
Citera
2024-09-07, 13:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Vad man kan hoppas är att JDT nu i första hand försöker få till en pålitlig stomme i landslaget och inte experimenterar alltför mycket med startelvan. Han måste ha sett tillräckligt mycket redan nu vilka som inte hör hemma där. Spelare som Bergwall, Ayari, Sema, Cajuste är exempel på sådana.
Ayari var riktigt bra, och Sema lyfte ju sin kant när han kom in i halvtid. Konstigt att påstå att dessa "inte hör hemma" efter de insatserna. Cajuste håller jag däremot med om, och Bergvall bör nog vänta ett tag på sin nästa chans.
Citera
2024-09-07, 14:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
"Du Jon jag har spelat i AIK å därför vill jag att du prioriterar spelare med förflutet i AIK".

Ibland är du verkligen helt retard.
Citera
2024-09-07, 14:40
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hugo Larsson har gjort 23 matcher från start i Bundesliga. Gjort fler starter än inhopp.

Men håller med om att din trio är en nivå över de övriga i landslaget i internationell status just nu, men att använda ordet elit är knepigt. Det blir lätt ett relativt begrepp.
Det behöver ju inte nödvändigtvis innebär att JDT tycker han passar in i visionen för den fotbollen han vill spela. Ett landslag är sällan bäst spelare på varje position.
Citera
2024-09-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
"Du Jon jag har spelat i AIK å därför vill jag att du prioriterar spelare med förflutet i AIK".

Ibland är du verkligen helt retard.
Märkligt att du tror att maktmänniskor inom fotbollen skulle vara fullständigt rationella varelser utan känslor när det inte existerar i något annat sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in