2025-03-12, 12:21
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Som sagt
https://www.aftonbladet.se/sportblad...ningsmatcherna

Målvakter

Viktor Johansson
Kristoffer Nordfeldt
Robin Olsen

Försvarare

Samuel Dahl
Hjalmar Ekdal
Gabriel Gudmundsson
Isak Hien
Gustaf lagerbielke
Victor NIlsson Lindelöf
Ken Sema
Carl Starfelt

Mittfältare/anfallare

Yasin Ayari
Lucas Bergvall
Hugo Bolin
Anthony Elenga
Niclas Eliasson
Viktor Gyökeres
Alexander Isak
Jesper Karlström
Hugo Larsson
Sebastian Nanasi
Anton Saletros
Besfort Zeneli

Bra att det löst sig med Elanga. Kul med Zeneli som varit magnifik under Elfsborgs Europakampanj. Jag gillar att JDT ger allsvenska spelare chansen om de är tillräckligt bra.
Citera
2025-03-12, 12:29
Medlem
chran508s avatar
Hade helt genuint velat se Taha Ali. Tror han skulle vara perfekt som inhoppare mot de sämre lagen.
Citera
2025-03-12, 12:55
Medlem
Kalikamars avatar
Tycker det ska bli intressant att se Samuel Dahl och om han kommer sättas som höger eller vänsterback. Tror det kan bli till höger eftersom vi saknar naturliga högerbackar i truppen.
Han gjorde det bra i båda matcherna mot Barcelona.

Annars verkade JDT helt lyrisk över Daniel Svensson som tyvärr är skadad, tror det är precis den spelare han vill ha som vänster wingback som sen går in in som defensiv mittfältare när vi har bollen.
Citera
2025-03-12, 13:04
Medlem
Svanberg utanför, det tycker jag känns lite egendomligt.
Citera
2025-03-12, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Tycker det ska bli intressant att se Samuel Dahl och om han kommer sättas som höger eller vänsterback. Tror det kan bli till höger eftersom vi saknar naturliga högerbackar i truppen.
Han gjorde det bra i båda matcherna mot Barcelona.

Annars verkade JDT helt lyrisk över Daniel Svensson som tyvärr är skadad, tror det är precis den spelare han vill ha som vänster wingback som sen går in in som defensiv mittfältare när vi har bollen.

Tycker Dahl var riktig bra i första. I andra så kom han in i matchen lite fel tycker jag.
Citera
2025-03-12, 13:07
Medlem
CasualCapybaras avatar
Är Bolin verkligen redo för Landslaget?

Varför Zeneli när han endå komma dra över till Albanska slash Kosovos landslag senare?
Citera
2025-03-12, 13:08
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagjag2
Svanberg utanför, det tycker jag känns lite egendomligt.

Inte alls med tanke på att gröthalsen alltid är medioker i Landslaget. Detsamma gäller Cajuste.
Citera
2025-03-12, 13:38
Medlem
Hur är det möjligt att VNL fortfarande tas ut i landslagstrupper?
Citera
2025-03-12, 13:44
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagjag2
Tycker Dahl var riktig bra i första. I andra så kom han in i matchen lite fel tycker jag.

Måste ju också tillägga att jag bara såg amdra halvlek av returmatchen och då hade Barcelona skruvat ner tempot aningen. I första matchen hade dessutom Barcelona en man utvisad så det kan också ha påverkat.

Tror det kommer bli en tuff konkurrenssituation på vänsterwingback med Gudmundsson, Dahl, Svensson, Sema och Augustinsson som alla kan ta den rollen.
Citera
2025-03-12, 14:11
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Hur är det möjligt att VNL fortfarande tas ut i landslagstrupper?

Kan det vara för att han är Sveriges mest meriterade och bästa försvarare de senaste tjugo åren och äntligen är tillbaka från en lång skadefrånvaro?
Gjorde en bra insats mot Arsenal i helgen.
Citera
2025-03-12, 15:14
Medlem
Kedoxs avatar
Tröttnade Dansken på att Eric Smith ständigt lämnade återbud. Blev väl fyra gånger på rad. För nu är han inte ens uttagen.

Annars var det väl mest Jannefavoriter som fick kalla handen.
Men hade gärna sett Emil Holm. Tycker han har något många saknar. Kan inte lastas för sitt missade friläge hur länge som helst.

Och håller verkligen Eliasson för landslaget? Helt okej inläggsfot men rädd att han skulle bli alltför anonym mot kvalificerat motstånd.

Saletros har ändå inte gjort bort sig får jag erkänna så ska inte gnälla för mycket där.

Edit: Vart fan är Daniel Svensson?
Senast redigerad av Kedox 2025-03-12 kl. 15:20.
Citera
2025-03-12, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Kan det vara för att han är Sveriges mest meriterade och bästa försvarare de senaste tjugo åren och äntligen är tillbaka från en lång skadefrånvaro?
Gjorde en bra insats mot Arsenal i helgen.

Det är dock minst 3 år sedan han gjorde en bra insats i det svenska landslaget. Han har snarare uppträtt passivt i de flesta matcherna och tom varit den avgörande faktorn för många förluster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in