Citat:
Ursprungligen postat av
Afrikanos
SL verkar genuint hata MFF. Annars glider man inte fram till sidlinjen och skriker jävla horungar efter ett regelvidrigt mål. Sedan har vi Reinfeldt och Källström som är Djurgårdare. För att inte tala om Difcovery. Korruptionen är enorm och förstör svensk fotboll.
Ja, problemen är gigantiska inom svensk fotboll för närvarande.
Ett lag som MFF springer iväg den svenska ligan ena dagen och blir nästa dag totalt utklassade av ett europeiskt mellanmjölkslag som Sparta Prag och känner sig ändå mer än nöjda att få spela B-turneringen European League mitt i vintern.
Det luktar katastrof även där, speciellt om de fortsätter att sälja sina enda bra spelare mitt i vinterns silly season, för vad som kan betraktas som kaffepengar.
Man bygger inte ett bra lag med pengar enbart.
Vill inte spelare fortsätta spela i allsvenskan är det väl bara att bryta deras kontrakt, annars får de sitta och sura på bänken, tills deras kontrakt går ut och de får träna med juniorlaget tills dess, så får man se vad deras värde är efter det.
Modern fotboll är ingen hobby, utan en ren affärsverksamhet och alla får leva efter den verkligheten.
Man säljer inte sina bästa spelare mitt under ett brinnande champions-leage kval. Sådant gör bara bondtölpar som Daniel Andersson. Han visade sig vara en sorts sidleds-Danne även som någons sorts klubbdirektör.
Man kan inte äta pengar och bli framgångsrik.
Möjligen kan man bli tjock och dryg som en skåning.