Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
Jag är inte så intresserad av att du försöker dribbla bort det här genom att flytta målstolparna. Allt började med att du ifrågasatte om LP över huvud taget behandlats bryskt. När då användaren Sumer bevisade att LP behandlats bryskt på mordplatsen vidgår du inte det med en stavelse utan skiftar genast fokus till att allt kan ha varit ett missförstånd och bla bla bla.
Du ställde en fråga. Den är besvarad. SE är enligt ALG första källa till att LP behandlades bryskt på mordplatsen.
Nej, det har jag aldrig ifrågasatt.
Var det inte jag som rekommenderade länken (förhöret med GS i rätten) till Sumer eller i alla fall till tråden, för en tid sedan? GS ställde upp för att ifrågasätta Skandiamannens trovärdighet, att LP skulle ha varit sansad och behärskad. Så GS i rätten är ett bevis MOT att SE skulle ha varit kvar på platsen.
Det jag ifrågasätter är att SE uppfattade att LP behandlades bryskt av GS på mordplatsen:
1. Källan, ALG, är tveksam. Lång tid har gått och det bryska specificeras aldrig.
2. SE beskriver i egna utsagor GS som passiv. Det finns inget där som styrker ALG:s utsaga.
3. SE menar på att han var inne i gränden när detta rimligen skedde.
Källor och argument är det som gäller.
Inte önsketänkande.