Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Handstilen är främsta beviset på att SE mördade OP?

Det är väl så nära vi kommer när vi försöker att göra en mördare av SE?

Det är handstilen till en människa som tycker om att städa, städa upp.

Kanske städa upp i samhället?

Bara en tanke, men friskt är det inte.

Jag tänker mitt, andra får tänka sitt. 🤷🏻‍♂️
Citera
2024-04-14, 16:30
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila

Samma typ av människa som tycker det är av vikt att förmedla att han gick längst ut på trottoaren?
Citera
2024-04-14, 19:10
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Samma typ av människa som tycker det är av vikt att förmedla att han gick längst ut på trottoaren?
Eller nämna en slemsug, har för mig att han gjorde det i HR inför en mycket förvånad domare.

Även här funderar han över den där slemsugen:

https://proletaren.se/artikel/elefanten-i-porslinsbutiken

"– Jag har ställt mig en del frågor efter den här kvällen. Varför låg en oanvänd slemsug på platsen? Enligt min bedömning så borde den använts i allra högsta grad. Likaså sa kvinnan (Lisbet Palme, Prol anm) till mig att ”förresten har de skjutit mig också”. Hur kunde hon då skutta omkring på platsen som hon gjorde? Och varför har de inte tagit med mig på rekonstruktionerna som gjorts vid mordplatsen?????"
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-04-14 kl. 19:33.
Citera
2024-04-14, 19:18
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila

Jag skulle säga: En vän av ordning, som följer alla regler till punkt och pricka och som anser att alla bör göra rätt för sig. Det klassiskt moderata. Fult att gå på bidrag osv.

Det är ju snarare till fördel för honom. Skulle den sortens rättskaffens person mörda?
Citera
2024-04-14, 19:39
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Eller nämna en slemsug, har för mig att han gjorde det i HR inför en mycket förvånad domare.

Även här funderar han över den där slemsugen:

https://proletaren.se/artikel/elefanten-i-porslinsbutiken

"– Jag har ställt mig en del frågor efter den här kvällen. Varför låg en oanvänd slemsug på platsen? Enligt min bedömning så borde den använts i allra högsta grad. Likaså sa kvinnan (Lisbet Palme, Prol anm) till mig att ”förresten har de skjutit mig också”. Hur kunde hon då skutta omkring på platsen som hon gjorde? Och varför har de inte tagit med mig på rekonstruktionerna som gjorts vid mordplatsen?????"

Ja....

Oberoende skuldfrågan är upplevelsen att det rör sig om en individ som försöker övertyga sin omgivning om något. En klassisk "ljug-metod" är att injicera triviala och onödiga detaljer i sin utsaga.

Nu har jag aldrig träffat Stig. Så det är svårt för mig att avgöra om han generellt uttrycker sig så här (idiolekt) eller om det finns en avvikelse.
Citera
2024-04-14, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Att passera igenom de inre dörrarna och receptionen, säga "godnatt" och komma ut via vredet kanske tar 15 sekunder extra, jämfört med att "tagga ut" med kortet vid ytterdörren? 23:19:15, således, eller något tidigare beroende på hur noggrann HO:s mätning var.
Japp precis, det spelar ingen roll som alibi.
Citera
2024-04-14, 19:53
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Ja....

Oberoende skuldfrågan är upplevelsen att det rör sig om en individ som försöker övertyga sin omgivning om något. En klassisk "ljug-metod" är att injicera triviala och onödiga detaljer i sin utsaga.

Nu har jag aldrig träffat Stig. Så det är svårt för mig att avgöra om han generellt uttrycker sig så här (idiolekt) eller om det finns en avvikelse.

Något att hålla utkik för!

Han kunde tryggt plocka fram den ur rockärmen, eftersom den varit med i tidningar och TV.

Det man skulle vilja se hos Vittnet-SE är mer "exklusiva" detaljer, som när BP nämner LL:s arbetsbyxor.

Kolla rekonstruktionsfotot på LL! Tror inte de omnämns någonstans utom i polisens papper ...

S.L.E.M.S.U.G.

Det kanske får bli namnet på vårt fan-zine till Skandiamannens, Skandiahusets och Sveavägens ära!

Med stående avdelningar som Stickans Kokvrå: Whiskey i köttfärssåsen?
Citera
2024-04-14, 19:58
Medlem
BarnsligaBengts avatar
Någon av Glaser-döttrarna säger i förhör att han retat upp en hel del människor med sitt sätt att vara.

Då verkar hon i och för sig syfta mest på någon slags barnslighet och inte nödvändigtvis mytomani. Men det stämmer ju in på att han retat upp många MOP-intresserade.
Citera
2024-04-14, 20:53
Medlem
Är det någon som har tillgång till Thomas Petterssons bok om Skandiamannen?
Står det något om en konstig historia om att en luftballong skulle skadat en skorsten på huset?
Citera
2024-04-14, 20:58
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Står det något om en konstig historia om att en luftballong skulle skadat en skorsten på huset?

Läser den just nu. Är inte igenom hela. Den går att låna digitalt som epub på de flesta bibliotek.

Obligatorisk läsning, även om man tror han har fel.
Citera
2024-04-14, 21:19
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Har inte läst den än, men det kanske man borde göra.

Det finns två utgåvor, en från 2018 och en från 2021. Den sistnämnda har "åtta nya kapitel".

Det låter som om du fikar efter "mytomanen SE".

För vi se en "SE, Part III: Dream Warrior" av TP?
Citera
2024-04-14, 21:21
Medlem
Citat:
Kan varit nationens fiende också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in