2024-08-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Va! Är du säker? Har googlat fru Osynlig men hittade knappt nånting. Någon annan snokade lite bättre och. kom fram till att hon bara hade gymnasieutbildning och haft vanliga kneg. Var tidigt i tråden, glömt.

Det här kunde vi kanske snoka mer i. Vad hade hon för jobb? Något eget företag att få aktieutdelning från?

La in länkarna ovan. La också in länkar om företaget ifråga. Ber om ursäkt för att det blev trettio tusen länkar, hade velat ha allt i samma men första gången jag delar länkar såhär så det blev som det blev.
Citera
2024-08-07, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
När och hur fick LS reda på att det fanns ingen hund?

Tack för sammanfattningen men hemsk att läsa ytterligare detaljer hur Essie misshandlades. Tacksam att du inte skrev mer MEN sanningen ska ju fram.

Jag vet att jag sett en text om det men just nu minns jag inte vart.
GISSAR att hundhjälpen kontaktade LS om det men inget jag vet säkert.
Kan ha varit PÖ oxå för LS behövde ju inte komma dit för ingen hund att utreda fanns..
PÖś version är ju att han kontaktade Hundhjälpen om att Essie var stulen och då fick veta om anmälan.
Jag tror inte på det utan han visste redan innan att det fanns anmälningar.
Måste hitta brevet som LS hade skickat till honom!

Det finns så många vidrigheter i det här och helt ärligt, jag skiter i PÖ, osynliga frun, militärfarfar och farmor med katterna. A har jag medlidande med. Inte nog med att hon föddes med sina diagnoser så ska hon ha den pappan oxå.
Jag har skrivit det förr men upprepar mig, jag tror han ställt till det mycket för henne.
Mitt intresse ligger mest på djuren.
Djur ska behandlas med respekt.
Citera
2024-08-07, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Jag har från början tyckt det är märkligt med det högst ordinära radhuset med tanke på hans årsinkomster. Det rimmar även illa med vilken typ av inredningsstandard C verkar föredra.

Biljardrum, Bubbelbar… så frun gillade lyx.

Man säger ju ofta att det är kvinnan bakom mannen som styr allting men det syns inte utåt.

Så den som tiger i det här fallet vet kanske mest, har kanske styrt upp mer än man tror.
Citera
2024-08-07, 20:05
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena
La in länkarna ovan. La också in länkar om företaget ifråga. Ber om ursäkt för att det blev trettio tusen länkar, hade velat ha allt i samma men första gången jag delar länkar såhär så det blev som det blev.

Tack! Ja nu vet vi ju att A inte skulle ha behövt betalningsanmärkningar! De är rika som troll allihopa och ändå ska de tigga swish! Fy fan sick19:

Mycket vill ha mer....

Ger mig fan på att de har fler hus också.
Citera
2024-08-07, 20:07
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena
Ja precis. Så var kommer inkomsten på 804 254 (kollade exakt summa) ifrån? Inte precis vad jag skulle kalla en "ansträngd" ekonomisk situation. Året innan (2021) låg inkomsten precis som 2023 på 400 k+.

Assistansbolaget betalar kanske en bra lön?

2023 var Enköpings kommun bolagets största kommunala kund.

Går det att gräva i vad som debiteras i Jens Nylanders databas.

https://kommun.jensnylander.com/leverantorer/storsjobygdens-personliga-assistans-ab-69958
Citera
2024-08-07, 20:12
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Biljardrum, Bubbelbar… så frun gillade lyx.

Man säger ju ofta att det är kvinnan bakom mannen som styr allting men det syns inte utåt.

Så den som tiger i det här fallet vet kanske mest, har kanske styrt upp mer än man tror.

Ja, jag lutar åt det. Och hon är absolut ansvarig för misshandeln av Essie. Det skedde på hennes arbetsplats och av hennes eget kött och blod.

Det har varit gnällande på assistenterna att de inte anmälde till LS. Men faktum är att hon har störst ansvar här, i sin roll som föreståndare. För knappast att en vanlig PA har sån lön.

Kanske har hon större ansvar än pappan i och med att hon jobbade där.

Vad tycker ni andra?
Citera
2024-08-07, 20:18
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium

https://kommun.jensnylander.com/leverantorer/storsjobygdens-personliga-assistans-ab-69958

Är kass på företagsekonomi men 400k för lönebidragsanställning stack ut. PA är inte ett jobb man brukar få lönebidragare för? Men det kan vara ändrat.
Citera
2024-08-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tack! Ja nu vet vi ju att A inte skulle ha behövt betalningsanmärkningar! De är rika som troll allihopa och ändå ska de tigga swish! Fy fan sick19:

Mycket vill ha mer....

Ger mig fan på att de har fler hus också.

Farfar har ett torp.

Undrar om föräldrarna bor i huset o A har utrymme lite avsides? Är det därför assistenterna sov i As rum för att föräldrarna ska kunna ha huset för sig själv?
Citera
2024-08-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium

Dock är det nog ganska naturligt att Enköping var den största kommunala kunden. Det finns egentligen ett maxtak på hur många timmar en medborgare ska ha assistans för att kommunen ska vara huvudman. Där efter övergår det till FK. Så de mer tidskrävande fallen får sin ersättning från Försäkringskassan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Farfar har ett torp.

Undrar om föräldrarna bor i huset o A har utrymme lite avsides? Är det därför assistenterna sov i As rum för att föräldrarna ska kunna ha huset för sig själv?

Det tror jag inte dom bor väl i en lägenhet
Citera
Medlem
Angående PÖS kommentarer om assistenternas bröst så hittade jag detta.

https://www.dn.se/sverige/larare-kommenterade-elevs-brost-hd-tar-upp-fallet/?fbclid=IwY2xjawEgnH5leHRuA2FlbQIxMQABHYqPMs0E_BPB J1QVoRnectsamy50B4VIyzRF7P1yfmx9xako-rN3sel6pA_aem _NhPQ_nclxOBIb7toGln2WQ
Citera
2024-08-07, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Det tror jag inte dom bor väl i en lägenhet

Är du säker på det? Verkar ju som det är PÖ
som släppte ut Essie på kvällarna.

Funderar på historien som inte ens stämmer t 2 %, kanske PÖ o CÖ själv sålt hunden utomlands?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in