2024-08-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Kostar långt mkt mer än en utbildad 3-årig häst. O där läggs det ner mycket pengar innan de blir 3.
Ja det är möjligt,men av dessa 239.000,försvinner en hel del sedan avräkning för alla kostnader.
En hel del här i tråden verkar tro att vinsten är 239.000.
Citera
2024-08-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det har tydligt stått i ett huvud inlägg av farfar i deras fejjangrupp. Skaffat tror jag inte men att de skulle och att Snövit skulle flytta med.

Hur det är med radering och redigering vet jag inte.
Helt galet om dom får för sig att skaffa nya djur. Fick ont i magen när jag läste det.
Det måste stoppas direkt om det skulle dyka upp något.
Vad jag förstår så har P startat något företag som ska sälja träning, vitaminer mm.
Ska han jobba hemma så finns tiden med en valp. En assistanshund lär dom inte få köpa.
Citera
2024-08-10, 22:24
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Utbildare 40.000 50 timmar
Övriga omkostnader första året 45.000 schablon
Ja det är hennes deras företag.
En hel del här i tråden pratar om att de tjänar så hiskligt,summan 300.000 nämns ofta var den nu kommer ifrån
Det är 239.000 ,men det är inte pang ned i fickan.räkna bort kostnaderna så är det inte så mycket.
Sen har de ju många andra utbildningar/kurser odyl som inkomstkälla.
Just Assistanshund är nog inte så stor del,vet inte gissar bara

289 000 kr är den säkraste uppgift vi har.

Vet inte varför du ska hålla på framhäva att det inte finns ekonomiska skäl bakom. Det är ingen ideell hobbyverksamhet.

Tycker vi avslutar här, vi har olika åsikter och kan lämna det.
Citera
2024-08-10, 22:27
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ja det är möjligt,men av dessa 239.000,försvinner en hel del sedan avräkning för alla kostnader.

Det tror jag verkligen inte. Däremot är det rimligt att anta föräldrarna får ut en stor summa pengar på livförsäkringen, om det nu skulle gå igenom. För sin förmodligen förbrukade hund.
Citera
2024-08-10, 22:31
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Orosanmälan är inte fel.
Återstår o sen om det där ombudet får prövningstillstånd i KR.

Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja, och det är därför jag tror att det finns ett samband mellan bristen på utredning och vad som hände med Essie...

Ja undrar om berörda myndigheter reagerar och fattar att här är det något som verkligen inte stämmer.

Domstolen ska gå på dokumentation och inget annat vad jag förstått och kan även ta bort sådant som inte anses relevant. Det var några mejl som inte skrivs med minns jag.
Citera
2024-08-10, 22:34
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja undrar om berörda myndigheter reagerar och fattar att här är det något som verkligen inte stämmer.

Domstolen ska gå på dokumentation och inget annat vad jag förstått och kan även ta bort sådant som inte anses relevant. Det var några mejl som inte skrivs med minns jag.

Jag hoppas att alla myndigheter som har någon möjlighet att göra något upptäcker vad detta är...
Citera
2024-08-10, 22:40
Medlem
Citat:
289 000 kr är den säkraste uppgift vi har.

Vet inte varför du ska hålla på framhäva att det inte finns ekonomiska skäl bakom. Det är ingen ideell hobbyverksamhet.

Tycker vi avslutar här, vi har olika åsikter och kan lämna det.
Nä det är ingen ideell hobbyverksamhet
Priset och innehållet i paketet färdigutbildad psykisk hälsa hund 239.000
Står på deras hemsida under assistanshundar.
Försöker inte framhäva att det inte finns ekonomiska skäl.
Undrar var summan som nämnts till och från i början var 300.000.
Oavsett pris så är det innan alla kostnader,så vinsten är inte priset..
Undantag från praxis vad gäller brukaren har Saga skrivit om
Citera
2024-08-10, 22:40
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Helt galet om dom får för sig att skaffa nya djur. Fick ont i magen när jag läste det.
Det måste stoppas direkt om det skulle dyka upp något.
Vad jag förstår så har P startat något företag som ska sälja träning, vitaminer mm.
Ska han jobba hemma så finns tiden med en valp. En assistanshund lär dom inte få köpa.

Företaget har han satt på paus sedan swishfusket kom fram och hemsidan är blank. Bara cookies och skit.

Vem ska vilja ha P och C som rådgivare? För bägge två skulle jobba med företaget. Inte en vettig människa. Inte hälsoråd iaf....

Men nu svarar jag inte på fler inlägg på ett tag. Blir bombarderad och pm kommer det också.
Citera
2024-08-10, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jag hoppas att alla myndigheter som har någon möjlighet att göra något upptäcker vad detta är...
Försäkringsbolaget kan se alla våldsutbrott som A haft på assistenterna eftersom det ligger anmälningar.
Jag tror att P förskönade dotterns problematik och höll tyst om hur illa det kan bli.
Det är på heder och samvete som man tecknar en försäkring.
Försäkringsbolag gräver gärna innan dom betalar ut en krona.
Det finns så mycket frågetecken kring den här historien.
Citera
2024-08-10, 22:44
Medlem
Citat:

Givetvis inte. Men räknar man så är det ju en fråga på hur många h som läggs ner på grundutbildningen?
Jag vet vad det blir över men medjämförelse med en häst så är det enorma summor. På en häst lägger du ner massor med tid från föl o framåt o de kostar ju mkt var månad.
Citera
2024-08-10, 22:45
Medlem
Citat:
Det tror jag verkligen inte. Däremot är det rimligt att anta föräldrarna får ut en stor summa pengar på livförsäkringen, om det nu skulle gå igenom. För sin förmodligen förbrukade hund.
125.000 max om det skulle gå så. Agria har gräns 125.000.
Vilket bolag de har vet jag inte,de är ofta/Agria är det vanligaste
Citera
2024-08-10, 22:47
Medlem
Citat:

Prövningsrätt i KR o högre instanser är väldigt svårt att få. Ca 3 % av alla överklaganden brukar få PT.
Med tanke på vilket dåligt yttrande ombudet skrivit så är det ett mirakel om de får PT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in