2024-08-09, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du är bra korkad om du tror att mitt inlägg bekräftar något av det du skriver.

Det enda man kan konstatera är att bilderna har utsatts för någon form av "crop", vilket är en helt normal manöver för att spara ner en bild från en video på en dator.

Till och med de billigaste mobiltelefonerna idag har högre upplösning än vad du inbillar dig.

Jag förstår att du gärna vill att bilderna skall vara manipulerade, men det finns ingenting i det du delat som ens antyder att så skulle vara fallet.
Men du säger ju själv att filmerna är förminskade. Det innebär att de är manipulerade. Förstår du verkligen inte det?
Citera
2024-08-09, 01:48
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Är du full eller bara korkad?

Hunden har markerat spår efter Essie fram till hjulspåren bakom deras tomt, och sedan har hunden också markerat spår efter Essie vid en specifik adress. Och det är precis det som mitt inlägg grundar sig på. När den här typen av vältränade hundra markerar, då är det mycket starka indikationer på det man eftersöker. Och som sagt, inte vet jag om du är för full för att fatta det, eller bara korkad.

Det är helt enkelt bara att konstatera att detta är de bevis som vi letat efter hela tiden. Och det är inte alls konstigt att pappan har slutat leta. Han vet vem som tagit Essie, och det vi alla vi andra också nu. I alla fall alla de av oss som förstår innebörden av ID-hundens markeringar.

För egen del kan jag bara konstatera att det är synd att jag inte sett den här artikeln förrän nu.

Extremt märkligt att Enköpingsposten inte tagit upp detta. Men de har ju motarbetat pappan hela tiden. Det är nog den minst objektiva tidningen jag sett i hela mitt liv tror jag.

Intressant i alla fall. Frågan är därmed i princip löst.

En assistent och hennes ökända liga ligger bakom stölden av Essie.

Herregud, ska man skratta eller gråta. Frågan är om DU är full eller bara korkad. Du skriver ju exakt det som Anna Helga eller vad hon heter skrev. 🤣🤣 som du dessutom citerade och anklagade för stt vara full eller korkad.

Men det är ju dina lässvårigheter som gör sig påminda igen.

Och vad hände? Ringde P polisen? Nej, gick han in och hämtade sin hund ? Nej.

Varför inte det tror du?
Citera
2024-08-09, 01:49
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Hon är väl släthårig/korthårig? så det bör ju synas . och hängande öron gissar jag?

Öronen borde synas, absolut. Sånt självläker inte bra heller, ska sys.

Gamla slagskämpar till katter kan ha rätt trasiga öron.

Nu hoppas vi att hon inte bitit Essie i öronen och det ska inte bli någon trådsanning. Men fy faan om det är något sånt.
Citera
2024-08-09, 01:50
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det enda heta tipset jag minns var väl någon stackare som bodde i en skåpbil? Att polisen åkte dit. Men det är enda utryckning jag sett.
här är ett av PÖ:s inlägg om detta så konstigt att han inte hade gjort detsamma om han hade kontaktat polisen för några andra tips :
https://i.imgur.com/FeKXdB8.jpg
Citera
2024-08-09, 01:51
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Men du säger ju själv att filmerna är förminskade. Det innebär att de är manipulerade. Förstår du verkligen inte det?

Till och med jag som inget kan om foto fattar.
Citera
2024-08-09, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Jag skriver kortare.
Min fråga är:
Vet någon om A blivit polisanmäld när hon hotat/skadat personal/assistenter?

Det finns anmälningar till arbetsmiljöverket.
Citera
2024-08-09, 01:55
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
här är ett av PÖ:s inlägg om detta så konstigt att han inte hade gjort detsamma om han hade kontaktat polisen för några andra tips :
https://i.imgur.com/FeKXdB8.jpg

För att det var det enda? Nån hemlös typ med hund, som jag fattade. Tacksamt för polisen att kolla. Och att en invandrare skulle misstänkliggöras var inte otippat.
Citera
2024-08-09, 01:56
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
men varför ringde inte PÖ polisen om detta då? nej, för det är skitsnack som allt annat du och PÖ hittar på, mytomana idioter båda två
Essie är död och PÖ är skyldig och det är det enda som är säkert...

Börjar bli väldigt tröttsamt med en viss skribent, givetvis så hade pappa psykopat ringt polisen om detta varit sanning och de skulle då isf omedelbart utan minsta förvaring besökt adressen ifråga. Fallet hade varit klart, MEN tyvärr är det nu inte så utan tiken är som du skriver död, nedgrävd och fullständig radiotystnad råder inom familjen!
Citera
2024-08-09, 01:56
Medlem
Citat:
Öronen borde synas, absolut. Sånt självläker inte bra heller, ska sys.

Gamla slagskämpar till katter kan ha rätt trasiga öron.

Nu hoppas vi att hon inte bitit Essie i öronen och det ska inte bli någon trådsanning. Men fy faan om det är något sånt.

Tänk dig vad hon skulle kunna göra med en sax eller kniv i ansiktet på en hund, katt eller assistant. Ögonen, nosen, såna skador syns. Skadad svans syns. Visar en hund smärtor vid undersökning så brukar de gå vidare med röntgen och då syns ju benbrott, misshandel från sparkar mm. Inre organ tar skada vid sparkar.

Har hon stängt in sig med Essie tidigare, så har hon ju tid att orsaka svåra skador. Tyvärr. Det är hemska saker att prata om. Kastar man en katt i väggen, sparkar man en hund och håller för nosen så finns inga spärrar.
Och Essie ÄR borta.
Citera
2024-08-09, 01:57
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Tack!
Det är alltså personalen som måste anmäla till polisen.
Jag tänker eftersom det finns anmälningar till arbetsmiljöverket om allvarliga tillbud, anmäler inte dom till polisen/åklagare?

För även om det inte blir fängelse för någon med svåra funktionshinder så är dom ju fortfarande straffbara med tex sluten psykiatrisk vård.

Ja , personen som blivit utsatt måste själv polisanmäla. Arbetsmiljöverket gör inte det. Dom utreder bara arbetsmiljön och eventuellt brott mot den.
Citera
2024-08-09, 01:58
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Det enda heta tipset jag minns var väl någon stackare som bodde i en skåpbil? Att polisen åkte dit. Men det är enda utryckning jag sett.

Ja, det var väl den stackars tiggaren men det var utifrån ett tips och inget annat.
Citera
2024-08-09, 02:01
Medlem
Har läst igenom.handlingarna o ser 2 stora fel.
Det ena ska jag undersöka närmare o återkommer om.

Det andra är att maskeringen får inte ske på det sättet som gjorts på ett stort antal handlingar.

Sen ytterligare en sak... Det var det sämsta överklagandet jag sett och då har jag sett många. PÖ borde skaffa sig en riktig advokat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in