2024-07-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Jag tror inte ett dugg på det han skriver

Det gör jag. Så himla spännande detta om det får en upplösning!
Citera
2024-07-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Jag tror det är kört.
Jag tror Essie är död(ad)

Det tror jag tyvärr med.
Citera
2024-07-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Blir intressant att ta del av Länsstyrelsens rapport, om sådan finns vill säga.

Det finns men det ligger förundersökningssekretess, kommer lämna information när jag fått ut handlingarna så fort de lyfter förundersökningssekretess.

Man kan även mejla själv till Länsstyrelsen och begära för att se vad de svarar men det svaret jag fick är att det är pågående.
Citera
2024-07-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curlyfication
Det tror jag tyvärr med.

Jag tror tyvärr det också men hoppas att hon lever och är i rätt miljö men tvivlar
Citera
2024-07-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ledsamt ändå att läsa att Essie "gör saker på kommando". Hoppas hon fick vara hund och sig själv också i perioder. Med och av egen fri vilja.

Ja dessutom brukar en assistanshund vara fri och vara hund när täcket inte är på då det är skillnad för hunden med om den arbetar eller inte.

Dessutom katten som heter Snövit och finns kvar enligt farfar skall finnas registreras hos Jordbruksverket så om de stämmer får vi hoppas att de följer lagen, den är ganska ny men det är lag på att registrera katter man äger.
Citera
2024-07-25, 22:01
Avslutad
Citat:
Det finns men det ligger förundersökningssekretess, kommer lämna information när jag fått ut handlingarna så fort de lyfter förundersökningssekretess.

Man kan även mejla själv till Länsstyrelsen och begära för att se vad de svarar men det svaret jag fick är att det är pågående.

Tack! Ja jag ska mejla dem till veckan och höra mig för.
Citera
2024-07-25, 22:02
Medlem
Citat:
Jag tror tyvärr det också men hoppas att hon lever och är i rätt miljö men tvivlar

Jag är tacksam för det arbete du gör! Jag hade förhoppningen att Essie skulle komma tillbaka lite plötsligt idag. Men nu lutar jag också åt att hon är dödad i hemmet. Jag hoppas innerligt att jag har fel och att hon har det bra någonstans där hon får vara en glad hund.
Citera
2024-07-25, 22:03
Medlem
Citat:
Tack! Ja jag ska mejla dem till veckan och höra mig för.

Ja gör det! De borde lyfta sekretessen snart beroende på om polisen utreder brott annars blir det Länsstyrelsen enbart då är det ingen förundersökningssekretess utan den offentliga sekretessen som ger tillgång till de flesta allmänna handlingar
Citera
2024-07-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ja gör det! De borde lyfta sekretessen snart beroende på om polisen utreder brott annars blir det Länsstyrelsen enbart då är det ingen förundersökningssekretess utan den offentliga sekretessen som ger tillgång till de flesta allmänna handlingar

Så ska jag ta reda på hur man lägger upp bild så jag kan lägga upp de handlingar jag får ut så alla kan läsa själva
Citera
2024-07-25, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag är tacksam för det arbete du gör! Jag hade förhoppningen att Essie skulle komma tillbaka lite plötsligt idag. Men nu lutar jag också åt att hon är dödad i hemmet. Jag hoppas innerligt att jag har fel och att hon har det bra någonstans där hon får vara en glad hund.

Varför skulle hon vara dödad i hemmet?! Vad tyder på det? Om polisen nu skulle öppna ärendet igen, så undersöker man nog platsen för försvinnandet mycket noga. Blod och DNA spår städar man inte bort hur som helst, inte ens, flera år senare kan man ändå upptäcka detta.
Citera
2024-07-25, 22:06
Avslutad
Citat:
Ja dessutom brukar en assistanshund vara fri och vara hund när täcket inte är på då det är skillnad för hunden med om den arbetar eller inte.

Dessutom katten som heter Snövit och finns kvar enligt farfar skall finnas registreras hos Jordbruksverket så om de stämmer får vi hoppas att de följer lagen, den är ganska ny men det är lag på att registrera katter man äger.

Ja, de ska ju inte arbeta non-stop. Det mår de absolut inte bra av. Jag kan inte låta bli att reagera att när närstående beskriver Essie, görs det främst som att hon är så viktigt för A då hon behöver Essie. Jag förstår det, men jag skulle önska att det också framkom att de vill få hem Essie för hennes egen skull. Känns mer Som om de beskriver en sak och redskap än en levande varelse.

Ja den lagen är jag väl bekant med som har katter. En viktig lag och förhoppningsvis höjer den katters status.
Citera
2024-07-25, 22:08
Avslutad
Citat:
Så ska jag ta reda på hur man lägger upp bild så jag kan lägga upp de handlingar jag får ut så alla kan läsa själva

Toppen! Bra jobbat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in