2024-08-05, 16:02
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enecopia73
Ja,man kan komma ut genom glipan
Nätet max 1meter
Var glipan gammal? Eller kan den ha gjorts nu?
Citera
2024-08-05, 16:03
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Vet det. De skriver även anmälningar själv, oftast för att kunna gå in i dott bostadshus.
Här fanns dock ingen hund att kontrollera, då avskriva ärendet.

Jo men katten Snövit.... Var är hon?
Citera
2024-08-05, 16:05
Medlem
Citat:
Ja,man kan komma ut genom glipan
Nätet max 1meter
Nu kommer jag inte ihåg var det sägs man såg bilspår, men var det där vid glipan?

Säg att du står på andra sidan nätet, skulle man orka som ensam person orka lyfta över Essie då? Och på den korta tid som det sägs kamerorna var utslagna?

( är ju lättare att stå på samma sida och lyfta över henne )
Citera
2024-08-05, 16:06
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Egentligen kan inte en kommun göra som man gjorde nej. Orsaken var ett skydddsstopp, som sattes på den enheten som hon då bodde på. Att i det fallet snabbt som attan flytta över medborgaren till en annan insats som personlig assistent ändå är, är högst tvivelaktigt. Men samtidigt så brukar ju inte kommuner vara så smarta att de har en beredskap inom sina verksamheter för oförutsedda händelser, vilket väl var orsaken till att man gjorde just så här. Men visst är det tur att föräldrarna var förberedda att åter ta på sig ansvaret.

Hon hade bott där sedan hon kom tillbaka till Enköping, efter gymnasiet. Exakt tid vet inte jag, men runt ett år.
Och anledningen till skyddstoppet var att A hotat personal med kniv, bitit personal personal slutade för att de var rädda. Därav skyddstoppet
Citera
2024-08-05, 16:09
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Hade du inte som vanligt haft alldeles för bråttom till förhastade slutsatser och istället åtminstone kollat upp minsta lilla om det du inte har någon koll på, så hade du vetat att Saltå By erbjuder såväl LSS-vuxenboende som daglig verksamhet.

Enligt uppgifter jag fått ta del av, ville inte Enköpings kommun betala för boende hos antroposoferna. De erbjuder boende i hemkommunen och det är så det brukar gå till.
Citera
2024-08-05, 16:12
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Idag hade jag mer tid,så var och fotade

På framsidan finns 2 kameror

Baksidan,där hade jag fel i första meddelandet. Kollade inte i rätt vinkel
Det finns en glipa i häcken, på utsidan finns det dock nät också framför häcken.

Behöver jag lägga ut bilder på dessa?

Behöver och behöver.... Det vore ju intressant. Speciellt som det finns så mycket tveksamheter kring detta. Och tack för att du kollade.
Citera
2024-08-05, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Nu kommer jag inte ihåg var det sägs man såg bilspår, men var det där vid glipan?

Säg att du står på andra sidan nätet, skulle man orka som ensam person orka lyfta över Essie då? Och på den korta tid som det sägs kamerorna var utslagna?

( är ju lättare att stå på samma sida och lyfta över henne )

Jag vet inte vart spåren sågs,tomtgränsen är säkert 15meter om inte mer från vägen.
Klart man kan,beror på hur stark man är!

Försöker här bifoga bild:
https://ibb.co/r2ZH4Vj
Citera
2024-08-05, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Egentligen kan inte en kommun göra som man gjorde nej. Orsaken var ett skydddsstopp, som sattes på den enheten som hon då bodde på. Att i det fallet snabbt som attan flytta över medborgaren till en annan insats som personlig assistent ändå är, är högst tvivelaktigt. Men samtidigt så brukar ju inte kommuner vara så smarta att de har en beredskap inom sina verksamheter för oförutsedda händelser, vilket väl var orsaken till att man gjorde just så här. Men visst är det tur att föräldrarna var förberedda att åter ta på sig ansvaret.

Hon hade bott där sedan hon kom tillbaka till Enköping, efter gymnasiet. Exakt tid vet inte jag, men runt ett år.

Jag får inte ihop det. Enligt tidigare uppgifter bodde hon på Saltå By under gymnasietiden, men hon är 23 år. Gick hon på gymnasie tills hon var 22år? Eller bodde hon på LSS boende på Saltö By, om det fungerade bra där varför flyttade hon tillbaka till Enköping?
Citera
2024-08-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jo men katten Snövit.... Var är hon?

"Ingen som vet, ingen som vet... den kanske A bet.
Fick kanske plikta med sitt liv, eller någon den ett nytt hem giv...
Ingen som vet, den kanske smet?"
Citera
2024-08-05, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Går glipan ut till baksidan? Eller grannen? Hur bred är den?
Hur är kamerorna riktade? De på framsidan...

Framsidans kameror 2 st
Ena är ovanför svarta Volvon, som är PÖ:s
Vita Polestar tillhör Bosch företag.
Andra kameran är till höger om vita bilen

https://ibb.co/S6ZsS9M
Citera
2024-08-05, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Och anledningen till skyddstoppet var att A hotat personal med kniv, bitit personal personal slutade för att de var rädda. Därav skyddstoppet

Året innan hade en brukare dödat en ung kvinna i personalen på ett boende i Enköping, finns ett inlägg om det här på flashback. Bra att personalen skyddas, men vad hade alternativet varit om föräldrarna inte levt eller flyttat utomlands, skulle A kastats ut på gatan?
Citera
2024-08-05, 16:26
Medlem
Citat:
Jag vet inte vart spåren sågs,tomtgränsen är säkert 15meter om inte mer från vägen.
Klart man kan,beror på hur stark man är!

Försöker här bifoga bild:
https://ibb.co/r2ZH4Vj
Tack för svar och bild, mycket intressant att få se den där glipan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in