2024-08-05, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerOlga
Jag får inte ihop det. Enligt tidigare uppgifter bodde hon på Saltå By under gymnasietiden, men hon är 23 år. Gick hon på gymnasie tills hon var 22år? Eller bodde hon på LSS boende på Saltö By, om det fungerade bra där varför flyttade hon tillbaka till Enköping?
Våren 2020 borde hon gått ut den anpassade gymnasieskolan.
Citera
2024-08-05, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Ja men se på fan.
Där på bilden ser man att det är Verisure som är larmbolag. Då borde dom ha film från kvällen.
Jag har tjatat om det här i två dagar nu.
Perfekt. Tack fotografen. Jag har tagit en skärmdump.
Då borde gåtan kunna lösa sig snabbt eller hur.
Bara för att det laggar I P,s film så är det inte säkert att det gör det hos Verisure

Men det är ju samma kameramodell på baksidan i SVT klippet! Kan inte se Verisure-loggan dock. Någon som ser bättre än jag?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/overvakningskameran-slas-av-sen-ar-hunden-essie-mystiskt-forsvunnen
Citera
2024-08-05, 17:02
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Den alternativa fejangruppen har ballat ur. Admin har hoppat av.
Citera
2024-08-05, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Som jag minns det hade han skrivit det i jag tror det var Essie skall hem som sen döptes om. Flera reagerade på formuleringen. gissar starkt att den är borta nu det inlägget. Tog tyvärr ingen skärmdump.
”Vägde” stod i alla inlägg som beskrev Essie. Det ändrades sen i alla inlägg.
Citera
2024-08-05, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Men det är ju samma kameramodell på baksidan i SVT klippet! Kan inte se Verisure-loggan dock. Någon som ser bättre än jag?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/overvakningskameran-slas-av-sen-ar-hunden-essie-mystiskt-forsvunnen
Jag gissar att ett par kameror kommer från Verisure och att dessa är korrekt riktade men sedan verkar det finnas ett antal andra kameror på och i huset, den högra på framsidan gissar jag är egen kamera och den vänstra ev Verisure.

Sedan har vi ingen aning om det finns ett aktivt abonnemang.

Verisure använder ju sedan ett tag Arlo kameror och den vänstra ser ut som en Arlo och är möjligen lagligt riktad (tveksamt dock, när mina Arlo var riktade så fick man defintitivt med gatan) medan den högra ser ut att vara av okänd annan modell och definitivt olagligt riktad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Den fyller ingen nytta längre ändå så det var lika bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

och raderade alla inlägg. Igen.

De kan fortsätta diskutera här på Flashback annars.
Senast redigerad av Nisse38 2024-08-05 kl. 17:08.
Citera
2024-08-05, 17:07
Medlem
De här runda kupolerna? Är det också kameror eller lampor? De finns både på framsidan och baksidan.
Citera
2024-08-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enecopia73
Framsidans kameror 2 st
Ena är ovanför svarta Volvon, som är PÖ:s
Vita Polestar tillhör Bosch företag.
Andra kameran är till höger om vita bilen

https://ibb.co/S6ZsS9M
Såg du om det finns en passage mellan fram och baksida längs häcken mot grannen, där båttrailern står på bilden. Kan Essie ha tagit sig ut den vägen?
Citera
2024-08-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, som jag har förklarat utförligt tidigare så finns det en smal passage i häcken i det hörnet av tomten, vilket också synts på SVTs inslag.

Det är bara ett gäng näthatare i tråden som vägrar acceptera verkligheten för vad den är.

Bra att du var där och fotade och la upp bild här!

Jag tycker att man ser hjulspår ungefär en knapp meter från glipan i häcken.
Vidare slutar ju gunnebostängslet precis framför glipan. Man behövde inte lyfta Essie, det var bara för henne att gå förbi slutet av stängslet och in i väntande bil.
Om hon var skadad, behövde hon kanske lyftas.
Om det är ägaren som tagit henne, kunde ju en orsak vara att inte en granne skulle se henne skadad.
Filmen med springande Essie var i så fall fejkad.
Från annat tillfälle?
Varför laggar filmen ur just då man väntar att få se personen som lockar och varför lockas hon ut på detta sätt, om det är en vanlig dag, med film från annat datum?
Senast redigerad av Marielo 2024-08-05 kl. 17:39.
Citera
2024-08-05, 17:16
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Den fyller ingen nytta längre ändå så det var lika bra.

Fejjans algoritmer gör det är näst intill omöjligt att hitta med upplägget man hade.

Men syftet var ju att info om sanningen skulle få komma fram utan radering. Och nu är rubbet borta för andra gången.

De som vill fortsätta är välkomna att skriva här. Tänk på regel 1.06, att inte outa någon.
Citera
2024-08-05, 17:16
Medlem
Jag ser en tredje kamera på framsidan, den är svart och syns dåligt men den verkar ha strömförsörjning med en solpanel som sitter ovanför.
Den kameran är riktad rakt ned utmed husets framsida.

Jag börjar tro på att det finns 30 kameror…

Eller är det en solcellslampa, svårt att se?

Solpanel liknande:
https://www.amazon.se/S%C3%A4kerhetskamera-Vattent%C3%A4t-Solcellsladdare-Essential-Spotlight-kameror/dp/B0C74J2DSJ/ref=asc_df_B0C74J2DSJ/?tag=shpngadsglede-21&linkCode=df0&hvadid=476567752207&hvpos=&hvnetw= g&hvrand=2086800217765092116&hvpone=&hvptwo=&hvqmt =&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1012500&hvt argid=pla-2198314605349&mcid=7a646c557557365c8f1ec8939feb4c2 1&th=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in