2024-07-29, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelongarmofhonor
Men VET du själva anledningen till varför J inte har sin son? Mer än spekulationer och rykten här i tråden. Har P och J gått ut med anledningen? Tänk så är det så att mamman till pojken inte låter J träffa honom? Att det är en konflikt?
Oavsett, vi vet ingenting och därav är det förbannat dumt att anta och spekulera..
Eh ja? Dom skrev ju själv att dom inte har pengar till soppa samt att dom misstänker att barnet har en diagnos. Jag förstår att det kan vara jobbigt för barnet då att vistas med den stora familjen, men att Joakim inte åker till barnet? Vet inte om det finns någon anledning i världen som gör det okej
Citera
2024-07-29, 23:08
Medlem
Men snälla alla ni som går i försvar eller motattack när något här skrivs som inte är till radarparets fördel, fattar ni inte hur jäkla genomskådade ni är eller??

Man behöver inte vara raketforskare för att fatta att ni åtminstone är någon anhängare/tillfällig vän till P och J alternativt någon familjemedlem till P.

Om inte, hur mår ni själva egentligen? Tänker bara eftersom att ni själva frekvent går in här i en flashback tråd för att bestämt, tydligt och väldigt aggressivt
försvara några (halv)influensers som ni inte ens känner? Det om något känns lite som en sjuk besatthet mer än att folk diskuterar och informerar om hur detta par faktiskt lever och lär, vilket ändå syftet med denna tråd är, eller? :/
Varför bemödar ni er själva att ta er tid för att gå in här och försöka styra bort fokus från radarparet till några som faktiskt använder flashback som det ska- att diskutera?
Citera
2024-07-29, 23:10
Medlem
Citat:
Men VET du själva anledningen till varför J inte har sin son? Mer än spekulationer och rykten här i tråden. Har P och J gått ut med anledningen? Tänk så är det så att mamman till pojken inte låter J träffa honom? Att det är en konflikt?
Oavsett, vi vet ingenting och därav är det förbannat dumt att anta och spekulera..

Hur ursäktar du underhållet då? Att Joakim totalt skitit i att betala en krona?

Det var väl fan han som var där och glatt doppade veken för ett par år sen?

Varför ska alla andra pappor/mammor betala underhåll för sina övergivna barn men inte Joakim?

Hur tänker du kring det?
Citera
2024-07-29, 23:13
Medlem
Citat:
Tja alltså dels så hade hon kunnat få försvara sig, dels ge en käftsmäll till kärringarna som uttalar sig så om hennes barn.

Men poängen här är väl att den värsta mobben gömmer sig bakom en skärm där dom sprider sitt hat och vidriga kommentarer och att det är komiskt som tusan att ansikten kommer fram.
Det tog 5 minuter att hitta Birgittas fullständiga namn, personnummer samt anhöriga och det glömmer nog den äldre generationen 😀

Men de har ju all möjlighet till att försvara sig, eller skriva sin version här med. Bara att skapa ett konto och skriva vad de känner för som alla andra. Vad jag har förstått så har även P gjort det fast under alias. Och hade hon gett någon en käftsmäll så hade hon gjort sig skyldig till misshandel, vilket jag tycker verkar vara ett sämre val.

Så om de upplever sig kränkta av en person, så är det ok att hänga ut en okänd person för dem? För såvitt jag förstått situationen så var det inget olagligt som personen varken skrev eller uttryckte. Och på vilket sätt tycker sig nu P vara bättre än de hon fördömer?

Jag tror att det var Alexandra "Kissie" som sa något liknande "Jag tar ansvar för mitt psykiska mående och går inte in på min Flashbacktråd och läser." Kanske något för P att fundera över?
Citera
2024-07-29, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Men de har ju all möjlighet till att försvara sig, eller skriva sin version här med. Bara att skapa ett konto och skriva vad de känner för som alla andra. Vad jag har förstått så har även P gjort det fast under alias. Och hade hon gett någon en käftsmäll så hade hon gjort sig skyldig till misshandel, vilket jag tycker verkar vara ett sämre val.

Så om de upplever sig kränkta av en person, så är det ok att hänga ut en okänd person för dem? För såvitt jag förstått situationen så var det inget olagligt som personen varken skrev eller uttryckte. Och på vilket sätt tycker sig nu P vara bättre än de hon fördömer?

Jag tror att det var Alexandra "Kissie" som sa något liknande "Jag tar ansvar för mitt psykiska mående och går inte in på min Flashbacktråd och läser." Kanske något för P att fundera över?

Pannan klarar inte av att hålla en diskussion, hon går från 0-100 på en sekund och börjar svära, stampa, skrika och sen blocka. Hon är inte van vid att någon säger emot henne och det är därför folk skrattar bakom hennes rygg istället.
Citera
2024-07-29, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmamsen
Men snälla alla ni som går i försvar eller motattack när något här skrivs som inte är till radarparets fördel, fattar ni inte hur jäkla genomskådade ni är eller??

Man behöver inte vara raketforskare för att fatta att ni åtminstone är någon anhängare/tillfällig vän till P och J alternativt någon familjemedlem till P.

Om inte, hur mår ni själva egentligen? Tänker bara eftersom att ni själva frekvent går in här i en flashback tråd för att bestämt, tydligt och väldigt aggressivt
försvara några (halv)influensers som ni inte ens känner? Det om något känns lite som en sjuk besatthet mer än att folk diskuterar och informerar om hur detta par faktiskt lever och lär, vilket ändå syftet med denna tråd är, eller? :/
Varför bemödar ni er själva att ta er tid för att gå in här och försöka styra bort fokus från radarparet till några som faktiskt använder flashback som det ska- att diskutera?

Ja precis, är man det minsta strategisk så läser man inte inlägg som man redan från start kommer vara negativa emot en.

Pannan kan däremot inte låta bli, för hon leker stor influenser när hon egentligen är en ganska liten person som numera enbart är känd på fb (för sina dåliga val) och för sina gamla bybor i alla hålor hon flyttat runt mellan när hyreskontraktet gått ut.

Jag gissar att hon känner viss tillfredsställelse varje gång ett inlägg handlar om Joakim och hans värdelösa föräldraförmåga, men den glädjen är kortvarig då han tillsist kommer dra tillbaka till det hål han kommer ifrån för att slippa bli granskad.
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-07-29 kl. 23:53.
Citera
2024-07-29, 23:58
Medlem
Jag tror att det nog vore bäst om P blockar alla sina följare... För att vara på den säkra sidan liksom.
Citera
2024-07-30, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmamsen

Nä faktiskt inte, enbart en följare som hittade P under tiden I föddes/avled.
Men jag kommer alltid att försvara barn som utsätts för kränkande ord, som mamma själv hade jag önskat att andra satte ner foten gentemot det också ifall det gällde mina egna barn.
Citera
2024-07-30, 00:22
Medlem
Citat:

Det har funnits personer i tråden som känner både j och hans ex. Dessa personer har förklarat att j inte haft råd att besöka sin son.
Citera
2024-07-30, 00:24
Medlem
Citat:
Men jag kommer alltid att försvara barn som utsätts för kränkande ord, som mamma själv hade jag önskat att andra satte ner foten gentemot det också ifall det gällde mina egna barn.

Absolut 😂
Varför snackar du då om Joakims övergivna unge som ingen någonsin sagt ett enda ond ord om här?

Du som försvarar sonens värdelösa pappa med näbbar och klor? Hur är det nu med barnperspektivet?
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-07-30 kl. 00:37.
Citera
2024-07-30, 00:34
Medlem
Citat:
Varför försvarar du inte det barn som blir bortprioriterat av sin pappa? Både ekonomiskt och emotionellt.
Citera
2024-07-30, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolini
Varför försvarar du inte det barn som blir bortprioriterat av sin pappa? Både ekonomiskt och emotionellt.

För jag har absolut ingen aning om vad som hänt i relationen med T.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in