Citat:
Ursprungligen postat av
Phobiazi
Hur hjälper kratom er som använder och tycker ni det är svårt att sluta?
Personligen har jag alltid haft problem med RLS och jag har trott att jag bara fick stå ut med skiten tills jag använde kratom när jag slutade med opiater. Så fort jag varit utan så börjar benen få krypen igen och då är det svårt att låta bli för det är tortyr när rls är anledning till att inte kunna sova.
Jag vill dock sluta för särskilt under sommar så svettas jag antagligen 10ggr mer än normalt, tycker inte jag får någon abstinens bara utöver att det kan kännas som om tiden står still

Använde det i början för att trappa ur en opiat jag missbrukade på. Där gjorde kratomet underverk, var totalt smärtfritt. Använt dagligen i lite mer än 2 år nu och det hjälper mig väl främst med att inte balla ur på annat, vilket jag haft väldigt lätt för genom livet. Utöver det har det mest lett till en massa besvär, saken är väl den att det eventuellt hade varit ännu värre och urspårat med substanser som är farliga på riktigt annars, vem vet?
Tyvärr läste jag inte på ordentligt i början och tog beroendepotentialen med en klackspark, körde på enorma doser direkt och var allmänt oförsiktig. Efter ca 2 månader var jag utan i mer än 10h för första gången och redan då fick jag ordentliga absitensbesvär (rinniga ögon och näsa, skev kroppstemperatur, känslighet etc).
Försökt klippa på riktigt en gång sedan dess, och det var efter ungefär ett år. Körde CT och mådde rent ut sagt för jävligt. Som du säger är krypandet i kroppen nog det värsta. Låter kanske inte så jävligt för någon som inte upplevt opiat AT men satan i helvetet vad galen man blir på det.
Höll ut i drygt en vecka men när avtändningen och abstinenssymtomen inte hade avtagit då gav jag upp i och med att livet knackade på dörren och jag hade viktiga saker att ta tag i.
Håller just nu på att trappa ned. Gjort det jääävligt långsamt, är väl inne på två månader nu och gått ifrån 30g dagligen till just nu 11g. Skulle rekommendera alla som har problem att sluta att testa nedtrappning. Var själv skeptisk till att jag skulle klara det i början men har verkligen varit 0 problem öht. Tror dock de kommer smyga sig på nu när doserna börjar bli riktigt små.
För mig personligen verkar det som att allt över ≈15g om dagen är helt onödigt och gör precis lika mycket oavsett hur mängd. Trots det har jag slösat många tusenlappar på onödigt missbruk.