2024-07-24, 00:39
Medlem
AndreasStartklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
Det är chill, Kratom syns inte på standard tester. Samt kratom är lagligt också att ha i blodet och urinet.

Var försiktig Kratom är en opioid som är mycket beroendeframkallande, jag själv kan inte ha en påse hemma utan att ta det varje dag. Var tvungen att spola ner det senast.

De bara att dom kollar efter mitragynin så är de finito, antar att detta kommer bli en grej snart
Citera
2024-07-24, 01:43
Avslutad
Hur hjälper kratom er som använder och tycker ni det är svårt att sluta?

Personligen har jag alltid haft problem med RLS och jag har trott att jag bara fick stå ut med skiten tills jag använde kratom när jag slutade med opiater. Så fort jag varit utan så börjar benen få krypen igen och då är det svårt att låta bli för det är tortyr när rls är anledning till att inte kunna sova.
Jag vill dock sluta för särskilt under sommar så svettas jag antagligen 10ggr mer än normalt, tycker inte jag får någon abstinens bara utöver att det kan kännas som om tiden står still
Citera
2024-07-24, 01:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasStartklar
De bara att dom kollar efter mitragynin så är de finito, antar att detta kommer bli en grej snart

Jo men det är väl som med lyrica, så länge du inte ger dem en anledning att testa efter specifika substanser så testar dem ju inte helt random.
Citera
2024-07-24, 10:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ikaris83
Hej allihopa! Jag har hört mycket om kratom på sistone och funderar på att prova. Någon här som har erfarenhet av det som vill berätta lite kort? Förstår det som att man kan använda det för lite olika saker.

Välkommen till forumet! Jag har också använt kratom och det har hjälpt mig mycket med min trötthet och koncentration. Det finns många olika sorter, så det kan vara bra att läsa på lite först.
Citera
2024-07-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Hur hjälper kratom er som använder och tycker ni det är svårt att sluta?

Personligen har jag alltid haft problem med RLS och jag har trott att jag bara fick stå ut med skiten tills jag använde kratom när jag slutade med opiater. Så fort jag varit utan så börjar benen få krypen igen och då är det svårt att låta bli för det är tortyr när rls är anledning till att inte kunna sova.
Jag vill dock sluta för särskilt under sommar så svettas jag antagligen 10ggr mer än normalt, tycker inte jag får någon abstinens bara utöver att det kan kännas som om tiden står still

Använde det i början för att trappa ur en opiat jag missbrukade på. Där gjorde kratomet underverk, var totalt smärtfritt. Använt dagligen i lite mer än 2 år nu och det hjälper mig väl främst med att inte balla ur på annat, vilket jag haft väldigt lätt för genom livet. Utöver det har det mest lett till en massa besvär, saken är väl den att det eventuellt hade varit ännu värre och urspårat med substanser som är farliga på riktigt annars, vem vet?

Tyvärr läste jag inte på ordentligt i början och tog beroendepotentialen med en klackspark, körde på enorma doser direkt och var allmänt oförsiktig. Efter ca 2 månader var jag utan i mer än 10h för första gången och redan då fick jag ordentliga absitensbesvär (rinniga ögon och näsa, skev kroppstemperatur, känslighet etc).
Försökt klippa på riktigt en gång sedan dess, och det var efter ungefär ett år. Körde CT och mådde rent ut sagt för jävligt. Som du säger är krypandet i kroppen nog det värsta. Låter kanske inte så jävligt för någon som inte upplevt opiat AT men satan i helvetet vad galen man blir på det.
Höll ut i drygt en vecka men när avtändningen och abstinenssymtomen inte hade avtagit då gav jag upp i och med att livet knackade på dörren och jag hade viktiga saker att ta tag i.

Håller just nu på att trappa ned. Gjort det jääävligt långsamt, är väl inne på två månader nu och gått ifrån 30g dagligen till just nu 11g. Skulle rekommendera alla som har problem att sluta att testa nedtrappning. Var själv skeptisk till att jag skulle klara det i början men har verkligen varit 0 problem öht. Tror dock de kommer smyga sig på nu när doserna börjar bli riktigt små.
För mig personligen verkar det som att allt över ≈15g om dagen är helt onödigt och gör precis lika mycket oavsett hur mängd. Trots det har jag slösat många tusenlappar på onödigt missbruk.
Citera
2024-07-24, 16:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Använde det i början för att trappa ur en opiat jag missbrukade på. Där gjorde kratomet underverk, var totalt smärtfritt. Använt dagligen i lite mer än 2 år nu och det hjälper mig väl främst med att inte balla ur på annat, vilket jag haft väldigt lätt för genom livet. Utöver det har det mest lett till en massa besvär, saken är väl den att det eventuellt hade varit ännu värre och urspårat med substanser som är farliga på riktigt annars, vem vet?

Tyvärr läste jag inte på ordentligt i början och tog beroendepotentialen med en klackspark, körde på enorma doser direkt och var allmänt oförsiktig. Efter ca 2 månader var jag utan i mer än 10h för första gången och redan då fick jag ordentliga absitensbesvär (rinniga ögon och näsa, skev kroppstemperatur, känslighet etc).
Försökt klippa på riktigt en gång sedan dess, och det var efter ungefär ett år. Körde CT och mådde rent ut sagt för jävligt. Som du säger är krypandet i kroppen nog det värsta. Låter kanske inte så jävligt för någon som inte upplevt opiat AT men satan i helvetet vad galen man blir på det.
Höll ut i drygt en vecka men när avtändningen och abstinenssymtomen inte hade avtagit då gav jag upp i och med att livet knackade på dörren och jag hade viktiga saker att ta tag i.

Håller just nu på att trappa ned. Gjort det jääävligt långsamt, är väl inne på två månader nu och gått ifrån 30g dagligen till just nu 11g. Skulle rekommendera alla som har problem att sluta att testa nedtrappning. Var själv skeptisk till att jag skulle klara det i början men har verkligen varit 0 problem öht. Tror dock de kommer smyga sig på nu när doserna börjar bli riktigt små.
För mig personligen verkar det som att allt över ≈15g om dagen är helt onödigt och gör precis lika mycket oavsett hur mängd. Trots det har jag slösat många tusenlappar på onödigt missbruk.

Ah alltså att försöka lägga ned opiater hade jag aldrig klarat om det inte var för kratom för jag stod fan inte ut med ledsmärtorna och allt helvete det innebar. Hade du också knarkat ihjäl dig annars eller hur känner du?

Jag verkar ha tur för jag kan som sagt inte säga att jag har at direkt, mer att precis som att vara utan droger helt o hållet är dagarna så sega och det enda jag gör är att längta tills klockan är så pass mycket att man kan gå och lägga sig så man slipper vara vid medvetande och känna saker, är väl ungefär det bara 🤔
Citera
2024-07-24, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Ah alltså att försöka lägga ned opiater hade jag aldrig klarat om det inte var för kratom för jag stod fan inte ut med ledsmärtorna och allt helvete det innebar. Hade du också knarkat ihjäl dig annars eller hur känner du?

Jag verkar ha tur för jag kan som sagt inte säga att jag har at direkt, mer att precis som att vara utan droger helt o hållet är dagarna så sega och det enda jag gör är att längta tills klockan är så pass mycket att man kan gå och lägga sig så man slipper vara vid medvetande och känna saker, är väl ungefär det bara 🤔

Jag hade nog inte heller klarat det, fast jag fastnade inte pga smärtor utan mer ångestdämpande och allmän tomhet. Vet inte om jag riktigt hade knarkat ihjäl mig, men hade garanterat gått alldeles för långt för att jag skulle kunna leva ett någorlunda drägligt liv. Det var inte hållbart alls i längden så att säga.

Jäkligt skönt för dig att slippa den fysiska ATn. Känner igen mig rejält i det du skriver dock, har senaste halvåret missbrukat phenibut just pga att jag inte fått några fysiska abstinens besvär, däremot har jag svårt att inte ta pga att "varför inte må bättre och göra dagen roligare istället för att slösa bort den", efterblivet tänk egentligen men är väl så beroendehjärnor funkar.
ATn på phenibut för de som får den ska enligt väldigt många vara bland det jävligaste också, så leker ju minst sagt med elden och har bra mycket ångest över det till och från.
Citera
2024-07-24, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Varit etablerat på amerikanska marknaden i flera år nu, även dykt upp i vissa svenska smartshops. Många som kört sin tolerans i taket på nolltid pga det, typiskt sådant som påskyndar kriminaliseringen.

Som med hhcpodestillat o dylikt, ökar din tolerans blixtsnabbt, låter det som. Låter väldigt likt dessa cannabinoiderröran o hoppas det inte etablerar sig starkare i Sverige.
Citera
2024-07-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Hoppas dom köpt ett extremt parti av Green Kali och Super Green nu när de blivit hype om dessa i sån extrem avsaknad på andra bra strains. Kommer ju va de enda folk köper tills de är slut. Det är inte garanti att de är samma batches eller kvalité som sist men lär ju inte vara sämre än standardkrattet just nu

Jag håller med hoppas också de har ett lager som räcker ett tag till. Förra batchen var otrolig men jag fick hem denna nu och kan säga att den är väldigt bra, supernöjd pulvret denna gång var mer finmalet än senaste batchen, effekten väldigt lik förra märker inte så stor skillnad där.
Citera
2024-07-24, 23:24
Medlem
Citat:
Hej allihopa! Jag har hört mycket om kratom på sistone och funderar på att prova. Någon här som har erfarenhet av det som vill berätta lite kort? Förstår det som att man kan använda det för lite olika saker.

Hej! Kan säkerligen svara på dina frågor men vad har du tänkt använda det för?
Citera
2024-07-25, 12:56
Avslutad
Tack för svaren! Jag har främst problem med sömnen och känner mig ofta stressad. Finns det någon specifik sort ni rekommenderar?
Citera
2024-07-25, 13:54
Avslutad
Citat:
Tack för svaren! Jag har främst problem med sömnen och känner mig ofta stressad. Finns det någon specifik sort ni rekommenderar?

För sömn och stress skulle jag rekommendera Wild Red Bali eller Red Maeng Da. De är kända för sina lugnande egenskaper. Jag brukar beställa från KE, har alltid varit nöjd med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in