2024-07-24, 15:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Så två år gamla siffror räknas inte. För att de inte styrker din syn på män i världen? OK.
Din siffra stämmer inte ens om du tittar på en längre tidslinje.
Citera
2024-07-24, 15:12
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Domstolar, fängelser och poliser är inte "män". Det är myndigheter - och inom domstolsväsendet är kvinnor i majoritet.

Nej, vilken inbillning.

Du har alltid övertaget ja -- så det är inte konstigt att du känner trygg och nöjd.

Vem har sagt att folk inte skall dejta?
Polis domstol lagar är skapade av män, och styrdes av bara män i 100-tals år. För att skydda män och kvinnor mot (mestadels) män. Men inte ens det kan du acceptera. Verkligheten är inget för dig.

Det är när det infördes kvinnliga poliser och domare som Sverige började få brotts-kaos. Du behöver inte ens förneka detta, jag vet att du inte tror på fakta.

Jag talade om de pyttesmå kvinnor som jag dejtat. De är fullständigt trygga med mig, naturligtvis, och jag kan se det på dem. Det är du som inte är trygg. Sprid inte din otrygghet till andra, t.ex inte till dina barn.

Mina döttrar är mycket trygga och jag har aldrig gett dem några råd om "faran med män" alls. De har aldrig utsatts för brott.

Din världsbild förstör din livskvalitet och det är synd om dig.
Citera
2024-07-24, 15:18
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Din siffra stämmer inte ens om du tittar på en längre tidslinje.
Varför skulle jag titta på en länge tidslinje, jag tog de siffror som google gav och de är korrekta. 3 män dödades av kvinnor och 171 män dog i trafiken.

Ändå lite avslöjande för din tankevärld att du gick igång på dessa små sanna faktasiffror. Du hatar tanken att kvinnor kan mörda och att män kan bli mördade. Hela din världsbild ruckas av verkligheten och du mår illa.
Citera
2024-07-24, 15:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Polis domstol lagar är skapade av män, och styrdes av bara män i 100-tals år. För att skydda män och kvinnor mot (mestadels) män. Men inte ens det kan du acceptera. Verkligheten är inget för dig.
Du tycker att jag skall vara tacksam över att kvinnor var uteslutna från delar av samhället under 100-tals år.

Jag hoppas du skämtar.

Citat:
Det är när det infördes kvinnliga poliser och domare som Sverige började få brotts-kaos. Du behöver inte ens förneka detta, jag vet att du inte tror på fakta.
Så din analys är att det är kvinnor som är problemet när vi talar om kriminalitet i samhället ..
Lilla snutte ...

Citat:
Jag talade om de pyttesmå kvinnor som jag dejtat. De är fullständigt trygga med mig, naturligtvis, och jag kan se det på dem. Det är du som inte är trygg. Sprid inte din otrygghet till andra, t.ex inte till dina barn.
Du vet inte vad de kände inför dig innan de lärde känna dig. Så tala för dig och försök inte vara uttolkare av kvinnors känslor.

Citat:
Mina döttrar är mycket trygga och jag har aldrig gett dem några råd om "faran med män" alls. De har aldrig utsatts för brott.
Intresseklubben antecknar.
En pappa som inte bryr sig så mycket om sina döttrars säkerhet utan tycker de får klura ut det själv ... festar de ensamma med okända män så hejar pappa på, vill femåringen hänga på okända farbror Otto och "äta godis" helt okej. ...
Alla har ju sin infallsvinkel - och din är ett manligt perspektiv med uppenbart noll begrepp om hur världen ser ut för kvinnor och flickor.

Citat:
Din världsbild förstör din livskvalitet och det är synd om dig.
Bespara mig sånt där. Du gör dig bara löjlig.
Citera
2024-07-24, 15:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Varför skulle jag titta på en länge tidslinje, jag tog de siffror som google gav och de är korrekta. 3 män dödades av kvinnor och 171 män dog i trafiken.

Ändå lite avslöjande för din tankevärld att du gick igång på dessa små sanna faktasiffror. Du hatar tanken att kvinnor kan mörda och att män kan bli mördade. Hela din världsbild ruckas av verkligheten och du mår illa.
Gulligt att du kan googla och hoppar på det första du ser....

BrÅ:s statistik.

För hela perioden (2017–2023) har antalet kvinnor och flickor som fallit offer för dödligt våld i en parrelation varierat mellan 10 och 22 dödsfall, med ett årsgenomsnitt på 14 dödade kvinnor och flickor under perioden. Antalet manliga offer för dödligt våld i en parrelation har varierat mellan 0 och 4 dödsfall, med ett årsgenomsnitt på 2 dödsfall.

Notera att vissa år dödas 0 män ... det är en siffra du aldrig ser för kvinnor.

Edit
Jag väntar på svar

Vilka siffror visar 5 gånger mer utsatthet för män än för kvinnor.
Berätta.
För misshandel har fördelning 47%-53% t ex...

Dödligt våld 27%/73%

Så hur räknar du?
Senast redigerad av micro113 2024-07-24 kl. 15:34.
Citera
2024-07-24, 15:35
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Notera att vissa år dödas 0 män ... det är en siffra du aldrig ser för kvinnor.
Det bero på att män och kvinnor är olika och det krävs både testosteron och muskler för att döda. Män klarar även självmord bättre 945 mot 385 under 2023, kvinnor saknar rätt många manliga kompetenser och verkar bäst på att sjukskriva sig.

Annars skulle jag säga att kvinnor blev precis lika dödliga som män, om ni haft testosteron. Du skulle t.ex vara livsfarlig för din omgivning om du var som jag 190 cm 90 kg. Med allt ditt hat mot män. Själv älskar jag män och kvinnor, och mina barn. Naturligtvis är jag en stor del av anledningen till att de aldrig utsatts för brott. jag tar hand om dem på bästa sätt. Män är bättre föräldrar än kvinnor när det gäller brott. Vi sätter gränser och motarbetar alltid brott mer än kvinnor gör.
Senast redigerad av ManicToo 2024-07-24 kl. 15:42.
Citera
2024-07-24, 15:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det bero på att män och kvinnor är olika och det krävs både testosteron och muskler för att döda. Män klarar även självmord bättre 945 mot 385 under 2023, kvinnor saknar rätt många manliga kompetenser och babblar mest.
Mär är mer våldsbenägna - ja.
Det är det som gör dem till potentiella risker och därför vill man inte möta främmande män på isolerade platser.

Citat:
Annars, skulle jag säga att kvinnor är precis lika dödliga som män, om ni haft testosteron. Du skulle t.ex vara livsfarlig för din omgivning om du var som jag 190 cm 90 kg. Med allt ditt hat mot män. Själv älskar jag män och kvinnor, och mina barn. Naturligtvis är jag en stor del av anledningen till att de aldrig utsatts för brott. jag tar hand om dem på bästa sätt. Män är bättre föräldrar än kvinnor när det gäller brott. Vi sätter gränser och motarbetar alltid brott mer än kvinnor gör.
Vilket trams
Vad har dina fantasier med ämnet att göra?

Du hoppade över att svara igen ..

Berätta.

Dödligt våld 27%/73%

Så hur räknar du?
Citera
2024-07-24, 15:57
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Mär är mer våldsbenägna - ja.
Det är det som gör dem till potentiella risker och därför vill man inte möta främmande män på isolerade platser.

Vilket trams
Vad har dina fantasier med ämnet att göra?

Du hoppade över att svara igen ..

Berätta.

Dödligt våld 27%/73%

Så hur räknar du?
"Dödligt våld", brukar vara 3 till 5 gånger fler män än kvinnor som dödas per år i Sverige. Du verkar ju veta det så jag förstår inte frågan.

Jag diskuterar okända gärningsmän eftersom tråden gäller "att springa iväg från björnen/mannen", kanske är det inte klart för dig. Alltså inte brott i hemmet utan brott på stan.

Utsatt för fysiskt våld: På allmän plats eller ett nöjesställe: 19 procent kvinnor, 34 procent män. Alltså ca dubbelt så vanligt att män utsätts för våld på stan än kvinnor. Ändå är det kvinnor som är rädda. Gamlingar med våld på stan är i princip obefintligt. Nästan allt våld på stan har med sprit och droger att göra, inte med kön.
Citat:
https://jamstalldhetsmyndigheten.se/mans-vald-mot-kvinnor/fakta-och-statistik/
Personer 16–84 år som uppger att de föregående år blivit utsatta för misshandel
2018: 2,8 procent kvinnor, 4,4 procent män
2019: 2,7 procent kvinnor, 4,6 procent män
2020: 2.2 procent kvinnor, 3,5 procent män
2021: 2,1 procent kvinnor, 3,5 procent män
2022: 2,3 procent kvinnor, 3,3 procent män

Källa: Nationella trygghetsundersökningen, Brottsförebyggande rådet 2023

Individer utsatta för fysiskt våld under de senaste tolv månaderna
Totalt: 1,8 procent kvinnor, 2,2 procent män
16–29 år: 4,3 procent kvinnor, 4,2 procent män

Källa: Nationella folkhälsoenkäten Hälsa på lika villkor, Folkhälsomyndigheten 2022

Var våldet ägt rum när individer utsatts för fysiskt våld:
I hemmet: 21 procent kvinnor, 9 procent män
På allmän plats eller ett nöjesställe: 19 procent kvinnor, 34 procent män
Arbetsplatsen/skolan: 24 procent kvinnor, 20 procent män

Senast redigerad av ManicToo 2024-07-24 kl. 16:25.
Citera
2024-07-24, 16:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
"Dödligt våld", brukar vara 3 till 5 gånger fler män än kvinnor som dödas per år i Sverige. Du verkar ju veta det så jag förstår inte frågan.

Jag diskuterar okända gärningsmän eftersom tråden gäller "att springa iväg från björnen/mannen", kanske är det inte klart för dig. Alltså inte brott i hemmet utan brott på stan.

Utsatt för fysiskt våld: På allmän plats eller ett nöjesställe: 19 procent kvinnor, 34 procent män. Alltså ca dubbelt så vanligt att män utsätts för våld på stan än kvinnor. Ändå är det kvinnor som är rädda. Gamlingar med våld på stan är i princip obefintligt. Nästan allt våld på stan har med sprit och droger att göra, inte med kön.
Du ger mig Nationella Trygghets undersökningen folk svarar på frågor och det är inte kopplat till någon anmälan eller något ingripande.
Ingen av de siffrorna visar på någon 5-1 heller.
Ditt påstående om 5 gånger mer utsatthet för män frågar jag efter.
Var hittar du stöd för det.

Att män i högre grad blir misshandlade i miljöer och sammanslutningar de själva tillhör eller söker upp har jag redan skrivit.
Män väljer sammanhang som involverar våld i mycket högre grad än kvinnor gör det.

Män söker konflikter och slåss med andra män - är det vanliga våldet.
För kvinnor ser det inte ut så, utan de attackeras i högre grad av .... tada män.

Och nej, tråden gäller inte "springa ifrån björnen eller mannen"
Läs om och läs rätt.
Citera
2024-07-24, 17:42
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Du ger mig Nationella Trygghets undersökningen folk svarar på frågor och det är inte kopplat till någon anmälan eller något ingripande.
Ingen av de siffrorna visar på någon 5-1 heller.
Ditt påstående om 5 gånger mer utsatthet för män frågar jag efter.
Var hittar du stöd för det.

Att män i högre grad blir misshandlade i miljöer och sammanslutningar de själva tillhör eller söker upp har jag redan skrivit.
Män väljer sammanhang som involverar våld i mycket högre grad än kvinnor gör det.

Män söker konflikter och slåss med andra män - är det vanliga våldet.
För kvinnor ser det inte ut så, utan de attackeras i högre grad av .... tada män.

Och nej, tråden gäller inte "springa ifrån björnen eller mannen"
Läs om och läs rätt.
Citat:
https://bra.se/om-bra/nytt-fran-bra/arkiv/press/2023-03-30-116-fall-av-dodligt-vald-under-2022.html
Under 2022 konstaterades totalt 116 fall av dödligt våld, vilket är 3 fall fler än 2021. I 23 fall var offret en kvinna, det var 1 fall färre än 2021. I resterande 93 fall var offret en man eller pojke, vilket var 4 fall fler än 2021
Alltså 23 av 116 dödade 2022 = kvinnor = 20% kvinnor = en på fem. Förstår du nu?

Det här är inte en tråd för att lära kvinnor att räkna, det är en tråd för att håna de fåtal korkade kvinnor som tycker män (som de träffar varje dag) är farligare än björnar i skogen. Med andra ord vill de byta ut sin man mot en björn hemma. Prova är mitt tips. Precis som kvinnor provade att ta in invandrargrabbar, som är för 86% av våldtäktsdömda, så kommer det att sluta illa. Dumhet och fobier slutar alltid illa.

Här dagens kvinnomord, dödad av en ung tjej:
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tonarsflicka-misstankt-for-mordet-i-landskrona/
Micro får väl undvika kvinnor i skogen också.
Senast redigerad av ManicToo 2024-07-24 kl. 17:48.
Citera
2024-07-24, 18:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Alltså 23 av 116 dödade 2022 = kvinnor = 20% kvinnor = en på fem. Förstår du nu?

Det här är inte en tråd för att lära kvinnor att räkna, det är en tråd för att håna de fåtal korkade kvinnor som tycker män (som de träffar varje dag) är farligare än björnar i skogen. Med andra ord vill de byta ut sin man mot en björn hemma. Prova är mitt tips. Precis som kvinnor provade att ta in invandrargrabbar, som är för 86% av våldtäktsdömda, så kommer det att sluta illa. Dumhet och fobier slutar alltid illa.

Här dagens kvinnomord, dödad av en ung tjej:
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tonarsflicka-misstankt-for-mordet-i-landskrona/
Micro får väl undvika kvinnor i skogen också.
Nej, jag förstår inte varför du plockar ut en enstaka år och tycker det är användbart.

Hur räknar du det med resten av brotten som drabbar kvinnor vs män?

Du behöver lära dig läsa -- mordet i Landskrona har inte skett i någon skog.

Ingen har pratat om män som man träffar varje dag - vad har du fått det ifrån, drog du det ur arslet med naken hand som du gör med resten av ditt resonemang?
Citera
2024-07-24, 20:55
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej björnar är inte aggressiva mot människor. De är aggressiva mot just människor under specifika premisser. Premisser som det är rätt lätt att undvika hamna i om du är en människa. Ex. göra ljud ifrån dig då du går i en skog, så slipper du all form av aggressivitet från björnhåll.

Trots att Sverige har hela 3 000 björnar i landet så finns det alltså inte ett enda dödsfall av kvinna i modern tid och extremt få av män.

OM nu björnar varit så aktiv aggressiva mot människor, borde du inte haft åtminstone 1 död kvinna?
Om jag stött på lika många björnar som män är sannolikheten för att dö högre. Björnar är skygga, men kommer du för nära en mamma med ungar är du ganska körd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in