Citat:
Ursprungligen postat av
ManicToo
Polis domstol lagar är skapade av män, och styrdes av bara män i 100-tals år. För att skydda män och kvinnor mot (mestadels) män. Men inte ens det kan du acceptera. Verkligheten är inget för dig.
Du tycker att jag skall vara tacksam över att kvinnor var uteslutna från delar av samhället under 100-tals år.
Jag hoppas du skämtar.
Citat:
Det är när det infördes kvinnliga poliser och domare som Sverige började få brotts-kaos. Du behöver inte ens förneka detta, jag vet att du inte tror på fakta.
Så din analys är att det är kvinnor som är problemet när vi talar om kriminalitet i samhället ..
Lilla snutte ...
Citat:
Jag talade om de pyttesmå kvinnor som jag dejtat. De är fullständigt trygga med mig, naturligtvis, och jag kan se det på dem. Det är du som inte är trygg. Sprid inte din otrygghet till andra, t.ex inte till dina barn.
Du vet inte vad de kände inför dig innan de lärde känna dig. Så tala för dig och försök inte vara uttolkare av kvinnors känslor.
Citat:
Mina döttrar är mycket trygga och jag har aldrig gett dem några råd om "faran med män" alls. De har aldrig utsatts för brott.
Intresseklubben antecknar.
En pappa som inte bryr sig så mycket om sina döttrars säkerhet utan tycker de får klura ut det själv ... festar de ensamma med okända män så hejar pappa på, vill femåringen hänga på okända farbror Otto och "äta godis" helt okej. ...
Alla har ju sin infallsvinkel - och din är ett manligt perspektiv med uppenbart noll begrepp om hur världen ser ut för kvinnor och flickor.
Citat:
Din världsbild förstör din livskvalitet och det är synd om dig.
Bespara mig sånt där. Du gör dig bara löjlig.