2024-07-18, 19:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Mer om dig som tror att kvinnor är en homogen grupp som du kan tala för - idiot. Nåväl de flesta kvinnor som besöker skogen är inte rädda för främmande män i skogen. Men hälften är rädda för att möta en björn. Det är mest du som är rädd för slumpmässiga män på individnivå din stackars hare. Glöm inte att springa i skogsdungen.
Du uttalade dig själv just (och gör hela tiden) som om kvinnor är en homogen grupp.
Du har inte en aning om vad de flesta kvinnor tycker, tänker och känner - så sluta låtsas det.

Glöm inte låsa dörren - din hycklare.
Citera
2024-07-18, 23:15
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du uttalade dig själv just (och gör hela tiden) som om kvinnor är en homogen grupp.
Du har inte en aning om vad de flesta kvinnor tycker, tänker och känner - så sluta låtsas det.

Glöm inte låsa dörren - din hycklare.

Ämnet för tråden är inte andra användare. Lär dig läsa din stolpflyttare. Skrev: De flesta. Som besöker skogen. Alltså inte en homogen grupp. De kvinnor som är vana att röra sig i skog och mark blir inte rädda av en man som står och fiskar 50 meter bort. Det är du och några till i tråden. De unga tjejerna på tik tok ville prata om sexuellt våld på samhällsnivå och inte dina mardrömmar om perifera möten i skogen. Glöm inte att springa i skogsdungen - din hare.
Citera
2024-07-19, 00:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ämnet för tråden är inte andra användare. Lär dig läsa din stolpflyttare. Skrev: De flesta. Som besöker skogen. Alltså inte en homogen grupp. De kvinnor som är vana att röra sig i skog och mark blir inte rädda av en man som står och fiskar 50 meter bort. Det är du och några till i tråden. De unga tjejerna på tik tok ville prata om sexuellt våld på samhällsnivå och inte dina mardrömmar om perifera möten i skogen. Glöm inte att springa i skogsdungen - din hare.
Vi har sett dig rapa om kvinnor .. Du kan inte hjälpa upp det med ännu ett skit inlägg.

Glöm inte att låsa ytterdörren -- din jävla hycklare.
Citera
2024-07-19, 00:46
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Vi har sett dig rapa om kvinnor .. Du kan inte hjälpa upp det med ännu ett skit inlägg.

Glöm inte att låsa ytterdörren -- din jävla hycklare.

Vilka vi. Du är ju forumets driftkucku som bara postar gödsel. Nästan lite komiskt faktiskt. Faktum kvarstår. Kvinnor som är vana att gå i skogen är inte särskilt rädda för män som sköter sitt i skogen. Det är det folk som sitter bakom en skärm som är. Däremot så är nästan halva befolkningen rädda för att möta en björn i skogen. Du kan inte tala för kvinnor. Utan endast för dig själv och kanske andra galningar. Frågan man eller björn handlade inte primärt om skogen utan om sexuellt våld. Glöm inte att springa i skogsdungen.
Citera
2024-07-19, 00:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vilka vi. Du är ju forumets driftkucku som bara postar gödsel. Nästan lite komiskt faktiskt. Faktum kvarstår. Kvinnor som är vana att gå i skogen är inte särskilt rädda för män som sköter sitt i skogen. Det är det folk som sitter bakom en skärm som är. Däremot så är nästan halva befolkningen rädda för att möta en björn i skogen. Du kan inte tala för kvinnor. Utan endast för dig själv och kanske andra galningar. Frågan man eller björn handlade inte primärt om skogen utan om sexuellt våld. Glöm inte att springa i skogsdungen.
Krafs krafs och lite mer skit från någon som tror sig äga rätten att tala för kvinnor.

Lås din dörr - din jävla hycklare
Citera
2024-07-19, 01:15
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Krafs krafs och lite mer skit från någon som tror sig äga rätten att tala för kvinnor.

Lås din dörr - din jävla hycklare
Tar mig inte rätten att tala för kvinnor. Tar mig rätten att tala för friska kvinnor när internetmissbrukare som aldrig är till skogs gafflar på. Pröva att besöka skogen. Det är faktiskt bra för både liv och hälsa. Det är ju därför svenska kvinnor är där i så stor utsträckning. Trots att där finns både män och björn. Lycka till med framtida gödselspridning.
Citera
2024-07-19, 01:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tar mig inte rätten att tala för kvinnor. Tar mig rätten att tala för friska kvinnor när internetmissbrukare som aldrig är till skogs gafflar på. Pröva att besöka skogen. Det är faktiskt bra för både liv och hälsa. Det är ju därför svenska kvinnor är där i så stor utsträckning. Trots att där finns både män och björn. Lycka till med framtida gödselspridning.
Din dumma sill jag har vandrat från Dalarna och hela Nordkalotten runt fram till Nordkap.. Du är en simp som inte vet något om skogar och kvinnor.
Du är en skam för ditt kön.
Du vet inget om mitt och kan inte tala för det.

Kvinnor vandrar - men inte ensamma - för de är rädda för konstiga simp som dig.

Glöm inte låsa dörren nu - din jävla hycklare.
Citera
2024-07-19, 09:54
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tänkte att denna diskussion från div. sociala medier även kunde få en tråd på flashback.

På frågan: Vad vill du helst möta i skogen, en främmande man eller en björn? så svarar en majoritet av kvinnor att de alla gånger heller vill möta en björn i skogen än en främmande man.

Svaren blottar hur hotade många kvinnor känner sig av män.

Vad säger ni om detta?
Jag hade hellre mött en man. 95% av alla män är fredliga varelser. 100% av alla björna är agressiva mot människor.

Skulle jag mot förmodan möta någon av de 5% procenten icke fredliga män, så är väl den största risken att jag blir våldtagen. Blir ju hellre våldtagen än dödad av en björn.
Citera
2024-07-19, 10:47
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Din dumma sill jag har vandrat från Dalarna och hela Nordkalotten runt fram till Nordkap.. Du är en simp som inte vet något om skogar och kvinnor.
Du är en skam för ditt kön.
Du vet inget om mitt och kan inte tala för det.

Kvinnor vandrar - men inte ensamma - för de är rädda för konstiga simp som dig.

Glöm inte låsa dörren nu - din jävla hycklare.

Ja och du mötte säkert Lassie på promenaden i skogsdungen. Du har aldrig varit ute i skogen utan är fullt upptagen av att sprida gödsel på forumet. Kvinnor rör sig i skog och mark och de flesta är inte rädda för att möta en man som sköter sitt i den miljön på dagtid. Det är du som är det och du talar för dig själv och inte alla kvinnor. Frågan man eller björn gällde alltså sexuellt våld och inte dina inbillade vandringar. Knäppa människa.
Citera
2024-07-19, 11:16
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Ursus arctos crowtheri, Ursus arctos horribilis, Ursus arctos nelsoni, Ursus ingressus, Aurorarctos tirawa här är 5 björnraser som numera är utdöda för att dom dödade för mycket människor så män dödade dessa raser helt och hållet.

Historielösa feminister kan ju googla lite bilder. Och fundera på hur kvinnor som levde under dessa tider garvar åt er bortskämda våp som helt enkelt aldrig har haft en hotbild mot er.
Citera
2024-07-19, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Jag hade hellre mött en man. 95% av alla män är fredliga varelser. 100% av alla björna är agressiva mot människor.

Skulle jag mot förmodan möta någon av de 5% procenten icke fredliga män, så är väl den största risken att jag blir våldtagen. Blir ju hellre våldtagen än dödad av en björn.

Nej björnar är inte aggressiva mot människor. De är aggressiva mot just människor under specifika premisser. Premisser som det är rätt lätt att undvika hamna i om du är en människa. Ex. göra ljud ifrån dig då du går i en skog, så slipper du all form av aggressivitet från björnhåll.

Trots att Sverige har hela 3 000 björnar i landet så finns det alltså inte ett enda dödsfall av kvinna i modern tid och extremt få av män.

OM nu björnar varit så aktiv aggressiva mot människor, borde du inte haft åtminstone 1 död kvinna?
Senast redigerad av Merapi 2024-07-19 kl. 11:34.
Citera
2024-07-20, 02:01
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej björnar är inte aggressiva mot människor. De är aggressiva mot just människor under specifika premisser. Premisser som det är rätt lätt att undvika hamna i om du är en människa. Ex. göra ljud ifrån dig då du går i en skog, så slipper du all form av aggressivitet från björnhåll.

Trots att Sverige har hela 3 000 björnar i landet så finns det alltså inte ett enda dödsfall av kvinna i modern tid och extremt få av män.

OM nu björnar varit så aktiv aggressiva mot människor, borde du inte haft åtminstone 1 död kvinna?

Sant. Europeiska brunbjörnar är skygga. Troligen som ett resultat av historiskt högt jakttryck (av män). Men frågeställningen man eller björn har sitt ursprung i Nordamerika där björnarna är mindre skygga och där finns det dödsfall bland det fåtal kvinnor/män som ger sig ut i skogen. I en svensk kontext med vår skogskultur/allemansrätt som omfattar både kvinnor och män samt med våra skygga björnar samt annat vilt blir frågan mer: Vill du möta en man som står och fiskar eller inget annat däggdjur alls? Ja, det kan väl. Vara en smula skönt. Att vara själv liksom. Det tycker både kvinnor och män.

En svensk kvinna/man som ger sig ut i skogen får dock räkna med någon annan som står och fiskar i den lokala forsen. Men återigen. Exponeringstid. Att svenska björnar gömmer sig eller springer i väg och män står kvar och fiskar innebär inte att mannen är farlig. Det innebär absolut inte att kvinnan ska springa i väg eller gömma sig. Det kan ju mer vara som så att amerikanska halvskämt på tik tok brister i en nordisk kulturell kontext.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in