2024-07-24, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Dina förslag är alla vettiga. Det är klart att man som liten kvinna och full inte går hem till en okänd stor man till hans lägenhet osv. Problemet blir när man hittar på faran, som gamla tanter gör. Detta gör att de sitter stilla hela dagarna. Som ger dem svaga muskler och skelett. Som gör att de faller hemma och dör. Logiskt tänkande hade sparat många gamla tanters liv. Rädsla sparar nog inte så många tanters liv.

Så det är egentligen fara-nivån vi pratar om. Du fattar inte att en björn kan vara farlig, så där har du fel nivå på faran enligt mig. Och om du sprungit från män i dina dagar så spekulerar jag i att du överdriver faran med män. Men jag kan inte säga säkert. kanske umgås du med massor av våldtäktsmän. Jag har en annan livssituation i så fall. Jag är bara med människor som är normala.

Micro113 såg en björn i skogen som barn och den gick inte till attack så därför vet hon att alla björnar är snälla och aldrig kommer attackera någon kvinna någonsin. Att vi bara den senaste tiden sett flera exempel på kvinnor som blivit brutalt dödade av björnar verkar inte riktigt gå in i microhjärnan.

Det är uppenbart att personen i fråga enbart drivs av manshat och ingenting annat, precis som alla andra björnväljare gör. De vettiga argumenten för att välja björnen har lyst med sin frånvaro under hela den här debatten.
Citera
2024-07-24, 14:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Micro113 såg en björn i skogen som barn och den gick inte till attack så därför vet hon att alla björnar är snälla och aldrig kommer attackera någon kvinna någonsin. Att vi bara den senaste tiden sett flera exempel på kvinnor som blivit brutalt dödade av björnar verkar inte riktigt gå in i microhjärnan.

Det är uppenbart att personen i fråga enbart drivs av manshat och ingenting annat, precis som alla andra björnväljare gör. De vettiga argumenten för att välja björnen har lyst med sin frånvaro under hela den här debatten.
Nej, det är våra björn och viltexperter som berättar att brunbjörnen inte är farlig utan snarare skygg och drar sig undan.
Samt att om man agerar rätt så ger sig björnen iväg även om den kommit ganska nära.

Du har inte sett någon björnattack på kvinna i Sverige "nyligen" - det är 10 år sedan en kvinna skadades av en björn i vilt tillstånd här och 125 år sedan en kvinna dog p g a en björnattack.
Vill du jämföra dödliga björnattacker globalt med män som lemlästat, våldtagit och dödat kvinnor globalt ... då är björnen med många hästlängder ett säkrare alternativ.
Citera
2024-07-24, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vet att björnar KAN vara farliga, men vanligen inte alls är det utan undviker kontakt.

Till skillnad från män som vanligen är farliga och söker kontakt...

Nej, du vet ingenting om björnar. Du såg en björn i skogen när du var liten - det gör dig inte till någon expert eller kapabel att hantera eller "kontrollera" ett möte med en björn överhuvudtaget.
Citera
2024-07-24, 14:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Till skillnad från män som vanligen är farliga och söker kontakt...

Nej, du vet ingenting om björnar. Du såg en björn i skogen när du var liten - det gör dig inte till någon expert eller kapabel att hantera eller "kontrollera" ett möte med en björn överhuvudtaget.
Det är vanligen män som våldtar, skadar, lemlästar och dödar kvinnor, ja.
Var det svar på din fråga?
Citera
2024-07-24, 14:22
Medlem
ManicToos avatar
Citat:

Hm, micro såg en man i stan när hon var barn och han gick inte till attack så därför vet hon att alla män är snälla.

Visst är detta en manshatartråd, och kvinnohatartråd. Vi kommer från olika planeter. Det är därför vi t.ex har olika lön på jobbet. Och är rädda för olika saker. När jag tänker efter är jag aldrig rädd f.ö. Kanske manligt.
Citera
2024-07-24, 14:24
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Du glömmer bort att män är creep medan en björn är vacker och spännande. Hört talas om björnsafari? Människor betalar för en guidad tur där de kan få se björn.

Hur många betalar för att få se en creepy man i skogen?

Män har ofta en sjuk blick. De stirrar som om de var ute efter något. De är ute efter något.

Rädsla säger du, men det handlar om obehag, vetskapen att den här flåsande mannen vill göra något med kvinnan i skogen.

När man möter en man vet man att han är sjuk i huvudet. Och äcklig.
Hehe du glömde smiley. Bara en man skriver som du.
Citera
2024-07-24, 14:29
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Du får gärna visa belägg för att det du kallar gamla tanter skulle sitta hemma i högre utsträckning än gamla gubbar - samt att detta skulle hänga ihop med en sund riskbedömning gällande främmande män och inte att de helt enkelt blivit äldre och inte orkar på samma sätt som när de var unga.
Jag väntar.

Jag vet att björnar KAN vara farliga, men vanligen inte alls är det utan undviker kontakt.
Jag vet att den största faran för kvinnor är män - och att det är klokt att undvika främmande män på isolerade platser.

Umgås med en massa våldtäktsmän???
Kan du inte komma på något bättre än det åtminstone.
Använd nu din påstådda logik

Våldtäkter obekant GM 2023 - 1270 st av totalt 5158 våldtäkter .... Det känns som lite fler än vad som dör i trafiken.

47% av misshandelsbrotten riktades om kvinnor och 53% mot män.
Det inga 90/10 där alltså.
Män har i långt högre grad valt sammanhang - slagsmål på krogen, konflikter inom en krets eller med annan krets osv.

Dödligt våld drabbar i högre grad män - men inte skötsamma svensson, utan män som själva inte är skötsamma svensson.

121 fall av dödligt våld 2023 - varav en kvinna eller flicka i 33 av fallen, varav 29 fall var en kvinna över 18 år ...
Inget 90/10 där heller mao.

Andelen fall med kvinnligt offer i en parrelation motsvarade 30 procent av samtliga konstaterade fall av dödligt våld mot kvinnor och flickor.

70% av fallen med dödligt våld mot kvinna är alltså inte en parrelation/ex partner.

Du kanske skall sluta överdriva din bild om mäns utsatthet - för den stämmer inte.
Det går inte att förstå någonting.

Definiera ordet "fara". Som i ditt påstående "den största faran för kvinnor är män".

T.ex dör 1200 kvinnor varje år i bröstcancer i Sverige. Och 56 i trafiken. Och 15 av våld från sina män. Om män är "största faran" vad är då cancer och trafik?

Tre män dör av våld från sina kvinnor varje år. 171 män dör i trafiken. Intressant.
Citera
2024-07-24, 14:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Definiera ordet "fara". Som i ditt påstående "den största faran för kvinnor är män".

T.ex dör 1200 kvinnor varje år i bröstcancer i Sverige. Och 56 i trafiken. Och 15 av våld från sina män. Om män är "största faran" vad är då cancer och trafik?

Tre män dör av våld från sina kvinnor varje år. 171 män dör i trafiken. Intressant.
29 kvinnor dör företrädesvis av våld från män.

Bröstcancer är ett larvigt exempel- eftersom det inte är något man kan skydda sig emot och inte är en yttre fara utan något som man kan eller inte kan bära anlag för.
Dessutom arbetar man för att forska, förebygga och begränsa konsekvenserna för bröstcancer.
Fler fåniga exempel.

Men med din logik skall ju kvinnor inte använda bilbälte - för bil är ofarlig, många fler dör i bröstcancer.

Faran från män är ...
5158 våldtäkter mot kvinna 18 år och äldre (oaktsam våldtäkt ingår inte) varav 1270 av män som är helt obekanta för offret.

Så sjuttio fler våldtas av okända än dör i bröstcancer.

40 338 misshandelsbrott mot flickor och kvinnor 2023 - huvuddelen av de kända misstänkta givet män.

Så varifrån kommer faran menar du?

Edit
I siffrorna ingår inte övriga sexualbrott - utan endast det grövsta - våldtäkt.
Senast redigerad av micro113 2024-07-24 kl. 14:58.
Citera
2024-07-24, 15:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:

0 män dog 2022 och 2023 som offer för en kvinna.
Du sitter och leker med gamla siffror

I samtliga 10 fall av dödligt våld i en parrelation 2023 var offret en kvinna eller flicka, vilket var samma som för 2022. Under 2023 förekom det således inga manliga offer i en parrelation, vilket det heller inte gjorde 2022.
Citera
2024-07-24, 15:03
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
29 kvinnor dör företrädesvis av våld från män.

Bröstcancer är ett larvigt exempel- eftersom det inte är något man kan skydda sig emot och inte är en yttre fara utan något som man kan eller inte kan bära anlag för.
Dessutom arbetar man för att forska, förebygga och begränsa konsekvenserna för bröstcancer.
Fler fåniga exempel.

Men med din logik skall ju kvinnor inte använda bilbälte - för bil är ofarlig, många fler dör i bröstcancer.

Faran från män är ...
5158 våldtäkter mot kvinna 18 år och äldre (oaktsam våldtäkt ingår inte) varav 1270 av män som är helt obekanta för offret.

Så sjuttio fler våldtas av okända än dör i bröstcancer.

40 338 misshandelsbrott mot flickor och kvinnor 2023 - huvuddelen av de kända misstänkta givet män.

Så varifrån kommer faran menar du?

Edit
I siffrorna ingår inte övriga sexualbrott - utan endast det grövsta - våldtäkt.
Alla siffror du nämner utom våldtäkt är 5 gånger högre för män? Ändå är jag inte rädd. Jag skulle aldrig skriva "män är en fara". Det är ju exakt tvärtom, det är män som är räddningen mot faror, i form av poliser domstolar fängelser.

Jag är bombsäker på att du själv i din relation haft en dår-man. För du verkar helt hjärntvättad och jag har aldrig träffat en kvinna som skriver som du. Din hjärntvätt gör att du får ett sämre liv. Min insats här på FB är att hjälpa dig.

Själv dejtar jag med helt okända kvinnor. jag är alltid mycket större än dem. De ser rätt glada ut. Det är kanske för att 99.999% av alla dejter går bra. De har alltså förnuft. Det är oförnuftiga som inte dejtar.
Citera
2024-07-24, 15:06
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
0 män dog 2022 och 2023 som offer för en kvinna.
Du sitter och leker med gamla siffror

I samtliga 10 fall av dödligt våld i en parrelation 2023 var offret en kvinna eller flicka, vilket var samma som för 2022. Under 2023 förekom det således inga manliga offer i en parrelation, vilket det heller inte gjorde 2022.
Så två år gamla siffror räknas inte. För att de inte styrker din syn på män i världen? OK.
Citera
2024-07-24, 15:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Alla siffror du nämner utom våldtäkt är 5 gånger högre för män? Ändå är jag inte rädd. Jag skulle aldrig skriva "män är en fara". Det är ju exakt tvärtom, det är män som är räddningen, i form av poliser domstolar fängelser.
Domstolar, fängelser och poliser är inte "män". Det är myndigheter - och inom domstolsväsendet är kvinnor i majoritet.

Vilka siffror visar 5 gånger mer utsatthet för män än för kvinnor.
Berätta.
För misshandel har fördelning 47%-53% t ex...

Dödligt våld 27%/73%

Så hur räknar du?

Citat:
Jag är bombsäker på att du själv i din relation haft en dår-man. För du verkar helt hjärntvättad och jag har aldrig träffat en kvinna som skriver som du. Din hjärntvätt gör att du får ett sämre liv. Min insats här på FB är att hjälpa dig.
Nej, vilken inbillning.

Citat:
Själv dejtar jag med helt okända kvinnor. jag är alltid mycket större än dem. De ser rätt glada ut. Det är kanske för att 99.999% av alla dejter går bra. De har alltså förnuft. Det är oförnuftiga som inte dejtar.
Du har alltid övertaget ja -- så det är inte konstigt att du känner dig trygg och nöjd.

Vem har sagt att folk inte skall dejta?
Senast redigerad av micro113 2024-07-24 kl. 15:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in