2024-07-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Jag förstår att Elvanse kan upplevas som olika lite från dag till dag. Men det här med Takeda var något helt annat. Jag har ätit medicinen till och från sedan den kom och jag är inte ensam med att ha rapporterat detta fenomen. Dom flesta människor vet inte ens att man kan skicka piller på analys. Vart gör man ens det och kostar inte det många tusenlappar?

Finns många ställen man kan skicka till kan säkert kosta en del. Det kommer jag definitivt göra om jag skulle få en verkningslös burk. För är det helt verkningslöst så är det inte Lisdexamfetamin i kapseln, och då bör man ta reda på det. Centralstimulantia är inte som alla andra mediciner, varje dag är inte exakt lika. Sen om det har ned dopamin nivåerna o göra kan jag inte förklara...jag vill oxå tipsa alla att inte svälja kapseln utan hälla ut allt innehållet i ett glas vatten o röra om. Så att man verkligen löser upp det helt. Oavsett man kan inte säga att ETC är en bra/seriös tidning. Dem sprider mkt skit, dem hade lätt kunnat tagit hon som var med o skickat hennes piller på en analys..men det gjorde dem såklart inte..djup journalistik där.
Citera
2024-07-17, 17:05
Medlem
Einwazs avatar
Har lämnat prover för att få Attentin insatt till eftermiddagarna men har inte fått några svar från mottagningen. Hur länge har ni fått vänta efter provtagning, innan ni fått medicinen insatt? Tappar snart förståndet!
Citera
2024-07-19, 00:38
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einwaz
Har lämnat prover för att få Attentin insatt till eftermiddagarna men har inte fått några svar från mottagningen. Hur länge har ni fått vänta efter provtagning, innan ni fått medicinen insatt? Tappar snart förståndet!

Ca 2 veckor vid analys. Tips är att kräva salivprov.
Citera
2024-07-19, 00:40
Medlem
Mindecembers avatar
Alltså. Dextroamfetamin/attentin är ju inte godkänt för personer över 18 i sverige. Hur bär ni er åt för att få det? min läkare gav mig 2st 70mg lisdex istället när.jag bad om dex med hänvisning till att jag inte är barn.
Citera
2024-07-21, 01:27
Medlem
Adhdqvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajx
Hej där jag har 100mg attentin om dagen 40mg kl 8 40mg kl12 20mg kl16.
Är det några andra som har det?
Jag har samma, 40mg på morgonen och 40 mg på eftermiddagen sammanlagt 4 tabletter 20 mg attentin
Citera
2024-07-21, 01:29
Medlem
Adhdqvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajx
Hej där jag har 100mg attentin om dagen 40mg kl 8 40mg kl12 20mg kl16.
Är det några andra som har det?
Nästan, har 80mg/dag
Citera
2024-07-21, 02:08
Citat:
Ursprungligen postat av Adhdqvinna
Nästan, har 80mg/dag
Får du någon skjuts/energi av Attentin? När jag tryckt i mig lite mer än jag brukar blir jag istället trött efter en gräns. Vilket är synd tror det blir någon obalans i hjärnan eftersom det endast är dexa. Men bra ändå att slippa behöva jaga cs rus
Senast redigerad av Doktor.D 2024-07-21 kl. 02:37.
Citera
2024-07-21, 22:44
Medlem
Att man kan få Attentin insatt som vuxen är väll inte så konstigt..frågan e snarare hur man kan få 80-100 mg. Det är rejäla doser, aldrig hört om nån som ens fått öber 40 mg. Det står att rekommenderad högsta dagliga dos är 20 mg, i sällsynta fall kan 40 mg behövas. Men 80 & 100 mg hur är dessa doser ens möjliga? Har man en sjukt grav ADHD elr känner man inte av låga doser. Tar själv Elvanse och det motsvarar typ 20-25 mg Attentin. Får man säg 100 mg Attentin så motsvarar det 3 x 70 mg + 15 mg vilket är galet mycket. Men alla är olika har man typ Sveriges grovaste ADHD så kanske man måste ha monster doser. Min är medelsvår så medeldoser har fungerat dunder bra.
Citera
2024-07-21, 22:51
Medlem
Har funderat på en sak skulle man kunna ta Attentin när man står på Elvanse? Visst är det en liten del L-Amf i Attentin. Tänker det skulle kunna synas att man har tagit attentin på Elvanse. Bara en fundering inget jag planerar o göra.
Citera
2024-07-21, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Har funderat på en sak skulle man kunna ta Attentin när man står på Elvanse? Visst är det en liten del L-Amf i Attentin. Tänker det skulle kunna synas att man har tagit attentin på Elvanse. Bara en fundering inget jag planerar o göra.
Jag är insatt på 30+30 elvanse plus 20+20+20 attentin. Har även 10+10 vid behov.
Citera
2024-07-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchbabe
Jag är insatt på 30+30 elvanse plus 20+20+20 attentin. Har även 10+10 vid behov.

OK! Men vet du hur stor del som e L-amfetamin i Attentin? Är detta vanligt? Att man får 2 läkemedel med typ samma ämne men bara annorlunda verkningstid? Är det inte smartare o köra ett läkemedel i högre dos?
Citera
2024-07-22, 16:21
Medlem
Använder mam Metamina fortfarande elr har Elvanse & Attentin helt ersatt det. För metamina och attentin är inte lika läkemedel. Elr kan nån förklara skillnaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in