2024-07-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
sålänge du gått in på rätt länk till fs och väljer en seriös vendor så är de inga problem
Tack ska lägga en beställning om några dagar 😁
Citera
2024-07-21, 06:53
Medlem
FS4 Suger gammal hästballe
Citera
2024-07-21, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niddzg
Behövde någon pgp key när jag fick till det, men lyckades skapa ett konto på flugsvamp 4.0, är de safe att handla? Har inte handla på flera år, sist fs 3.0

Safe att handla, dvs mest troligt blir du inte scammad och dina varor kommer att skickas men just nu är det extremt många paket som blir beslagtagna av polisen/postnord och när det inte dykt upp på en vecka kan du vänta dig ett samtal från polisen. I vissa fall händer inget särskilt dom förverkar drogerna om du inte gör anspråk men det har just kommit en ny lag om "försök till narkotikabrott" där dom försöker fälla dig för brott bara för att du har ett paket skickat till dig.

När du blir kallad till förhör ska du bara neka men dom kommer försöka skrämma dig till att erkänna. När du köper krypton så får du inte ha någon koppling till dig. Alltså om dom ser att ett paket med 5g hasch skickats till dig den 20e, och de ser på din bank att du köpt krypto för 500-1000kr någon dag innan så kan de räcka för att fälla dig.
Senast redigerad av RevolverRolf 2024-07-21 kl. 11:01.
Citera
2024-07-21, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRolf
När du blir kallad till förhör ska du bara neka men dom kommer försöka skrämma dig till att erkänna.
Vilken livlig fantasi du har.

Polisen kommer inte alls att försöka skrämma dig.
Dom ringer dig på telefon eller skickar ett brev. Över telefon kommer dom berätta att du misstänkt för brott och fråga om du vet något om detta.
Säg att du inte vet vad det handlar om och att du inte beställt något så läggs det ner direkt.
Jag pratade inte ens med polisen i 2 minuter under mitt samtal. Men du har bra fantasi iaf det måste jag ge dig

EDIT: Dom kommer inte kolla om du har handlat krypto för 500 till 1000kr i samband med beslaget på dina 5g hasch heller. Herregud asså
Senast redigerad av Salladen1 2024-07-21 kl. 11:06.
Citera
2024-07-21, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salladen1
Vilken livlig fantasi du har.

Polisen kommer inte alls att försöka skrämma dig.
Dom ringer dig på telefon eller skickar ett brev. Över telefon kommer dom berätta att du misstänkt för brott och fråga om du vet något om detta.
Säg att du inte vet vad det handlar om och att du inte beställt något så läggs det ner direkt.
Jag pratade inte ens med polisen i 2 minuter under mitt samtal. Men du har bra fantasi iaf det måste jag ge dig

EDIT: Dom kommer inte kolla om du har handlat krypto för 500 till 1000kr i samband med beslaget på dina 5g hasch heller. Herregud asså

Har du levt under en sten den senaste tiden eller?

Många som fått förhör både via telefon men också blivit kallad till stationen. Ibland gör dom även hembesök.

Bara för att du klarat dig betyder det inte att andra haft lika tur som dig.
Citera
2024-07-21, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRolf
Har du levt under en sten den senaste tiden eller?

Många som fått förhör både via telefon men också blivit kallad till stationen. Ibland gör dom även hembesök.

Bara för att du klarat dig betyder det inte att andra haft lika tur som dig.

En förstafallsförbrytare på 5g hasch blir nog i en extremt grov majoritet av fallen först delgiven via brev eller telefon och sen poteniellt ett telefonförhör
Citera
2024-07-21, 23:42
Medlem
Vad gäller FS4

Vad är det här nya med fraktalternativen.

Flera bra säljare har som exmpel:

Vanligt frakt - 0:-
Extra stealth - 100:-
DD- 1000:- (vid köp över 2000)
Spårbart/REK - 550:-

Detta är bara ett exempel men så ser det ut hos många och fair enough, du kan själv välja vilket alternativ du är mest bekväm med eller vad ekonomin tillåter. (Priserna varierar givetvis för de olika säljarna)

Flera andra säljare såg jag igår när jag skulle unna mig något röka av bättre sorter till semestern hade det upplagt såhär:

Standard frakt - 200:-
Stealth+ - 250-300:-
Spårbart/REK - 500-1500:-

Man har alltså 200 kronor som baspris på frakten. Va i hela friden är det om? Det fanns inga andra alternativ. Jag skulle köpa 2 produkter (brass) från samma säljare och har en god vän som kunde tänka sig ta emot REK så jag betalade för det, sedan när beställning nr2 skall göras från samma säljare så kan det ju inte sampackas som sig bör oavsett men speciellt inte när det ska gå som spårbart o man slantar 500:-, eller det kan ju sampackas självklart men då får måste man välja något fraktalternativ där det minsta är 200:- för vara nummer 2.

Att man då måste välja nån typ av "standardfrakt" för 200:- är ju helt uppåt väggarna. Varför finns inte till exempel "sampackning/köp av flera varor" - 0:- (förutsatt att du betalat för frakt på en produkt redan)

Bara frakten är ju svinbra buisness för en del säljare.

Nu vet jag om postlagen samt att säljare fått en uppsträckning kring sin stealth men vad är det för basfrakt som kostar 200:- om man ska köpa så lite som 5 gram hasch då inga andra fraktalternativ fanns. (jag skulle köpa mer än så).

Och dessa säljare jag noterade detta hos är några av de absolut största på hela FS.

Finns det något skäl till att det är upplagt så, missar jag något här eller är det bara girighet?

En förbättrad/påkostad stealth iom postlagen så kan alla nog ställa upp på ett påslag på priset men det här?!

Det här har gjort mig lite konfunderad måste jag säga.

Nu fick jag skriva av mig lite. Om någon har ett rationellt svar på någon av mina funderingar så tas dessa tacksamt emot. Spydigheter undanbedes då det inte tillför något.
Senast redigerad av Erik.A.Karlfeldt 2024-07-22 kl. 00:14.
Citera
2024-07-22, 10:17
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.A.Karlfeldt
Vad gäller FS4

Vad är det här nya med fraktalternativen.

Flera bra säljare har som exmpel:

Vanligt frakt - 0:-
Extra stealth - 100:-
DD- 1000:- (vid köp över 2000)
Spårbart/REK - 550:-

Detta är bara ett exempel men så ser det ut hos många och fair enough, du kan själv välja vilket alternativ du är mest bekväm med eller vad ekonomin tillåter. (Priserna varierar givetvis för de olika säljarna)

Flera andra säljare såg jag igår när jag skulle unna mig något röka av bättre sorter till semestern hade det upplagt såhär:

Standard frakt - 200:-
Stealth+ - 250-300:-
Spårbart/REK - 500-1500:-

Man har alltså 200 kronor som baspris på frakten. Va i hela friden är det om? Det fanns inga andra alternativ. Jag skulle köpa 2 produkter (brass) från samma säljare och har en god vän som kunde tänka sig ta emot REK så jag betalade för det, sedan när beställning nr2 skall göras från samma säljare så kan det ju inte sampackas som sig bör oavsett men speciellt inte när det ska gå som spårbart o man slantar 500:-, eller det kan ju sampackas självklart men då får måste man välja något fraktalternativ där det minsta är 200:- för vara nummer 2.

Att man då måste välja nån typ av "standardfrakt" för 200:- är ju helt uppåt väggarna. Varför finns inte till exempel "sampackning/köp av flera varor" - 0:- (förutsatt att du betalat för frakt på en produkt redan)

Bara frakten är ju svinbra buisness för en del säljare.

Nu vet jag om postlagen samt att säljare fått en uppsträckning kring sin stealth men vad är det för basfrakt som kostar 200:- om man ska köpa så lite som 5 gram hasch då inga andra fraktalternativ fanns. (jag skulle köpa mer än så).

Och dessa säljare jag noterade detta hos är några av de absolut största på hela FS.

Finns det något skäl till att det är upplagt så, missar jag något här eller är det bara girighet?

En förbättrad/påkostad stealth iom postlagen så kan alla nog ställa upp på ett påslag på priset men det här?!

Det här har gjort mig lite konfunderad måste jag säga.

Nu fick jag skriva av mig lite. Om någon har ett rationellt svar på någon av mina funderingar så tas dessa tacksamt emot. Spydigheter undanbedes då det inte tillför något.

Dom har nog börjat ta höjd för att det blir reship på de mesta som skickas.
Citera
2024-07-22, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Dom har nog börjat ta höjd för att det blir reship på de mesta som skickas.

Kan hända att du har rätt, det är långt ifrån alla säljare som har det jag beskrev ovan.

Tycker ändå det känns knepigt att om jag vill köpa låt säga en femma brunt för 450-500:- så måste man välja ett fraktalternativ som är minst 200:-, dessutom vet man ju inte om det fraktalternativet är något att ha eller om det bara är ett vadderat kuvert som var brukligt förr då dom också har fraktalternativet "stealth+" för ca 300:- och där talar det för sig själv att du får mer påkostad stealth.

Hur som haver, det kanske är jag som läser in för mycket här men jag tycker det är lite knepigt.

Nu drabbar det inte mig så värst mycket överlag, jag gärna kör med REK då jag har vän som gärna tar emot om denne får smaka lite på det som kommer och jag handlar så det känns okej med den där rödingen för att få det REK. Hittils har ju REK/spårbart klarat sig bra från alla beslagtagna saker. Finns nog en och annan som fått även REK beslagtaget men jag tror att det är en stor majoritet i det vanliga postflödet som fått problem.
Citera
2024-07-22, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Om du inte lyckas klura ut svaret på den frågan själv, så har du faktiskt ingenting på darknet eller tor att göra ö.h.t..
Förlåt,men på riktigt. Det är liksom inte amazon du handlar på, utan det som du planerar att göra är olagligt. Att vara dum och göra olagligheter är väldigt dumt, för den svagaste länken i din opsec är du själv så det hela kommer sluta med att du antingen blir phisad och blåst, eller lyckas sätta dit dig själv och bli dömd.

Så för både din, och alla andras skull, håll dig borta från web handeln.. Och om du inte kan hitta knark någon annanstans så sluta knarka helt istället
aja, version 4 av flugsvamp. kanske inte va så svårt.
Till skillnad från dig så är jag faktiskt ingen knarkare.
Citera
2024-07-22, 13:12
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.A.Karlfeldt
Kan hända att du har rätt, det är långt ifrån alla säljare som har det jag beskrev ovan.

Tycker ändå det känns knepigt att om jag vill köpa låt säga en femma brunt för 450-500:- så måste man välja ett fraktalternativ som är minst 200:-, dessutom vet man ju inte om det fraktalternativet är något att ha eller om det bara är ett vadderat kuvert som var brukligt förr då dom också har fraktalternativet "stealth+" för ca 300:- och där talar det för sig själv att du får mer påkostad stealth.

Hur som haver, det kanske är jag som läser in för mycket här men jag tycker det är lite knepigt.

Nu drabbar det inte mig så värst mycket överlag, jag gärna kör med REK då jag har vän som gärna tar emot om denne får smaka lite på det som kommer och jag handlar så det känns okej med den där rödingen för att få det REK. Hittils har ju REK/spårbart klarat sig bra från alla beslagtagna saker. Finns nog en och annan som fått även REK beslagtaget men jag tror att det är en stor majoritet i det vanliga postflödet som fått problem.

Du och en en del av er andra skall iaf ha cred för er hängivenhet. Även om priset har skenet och risken att åka fast har ökat dramatiskt. Så fortsätter ni på ert inarbetade postorderknark. Aldrig funderat på börja titta på alternativa sätt?! Det hade besparat er både pengar och risken för att hamna i polisen databas.
Citera
2024-07-22, 13:46
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niddzg
Hur kommer jag in på archtype på en iPhone? Kommer inte in med länkarna och de flesta Tor browsers börjar söka på Google

Börja med att lära dig hur det stavas så slipper du hamna på en fiskesida och bli av med dina välförtjänta stålar. Det är bara ett (1) e (E) med i ordet archetyp.

archetyp.cc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in