2024-07-05, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagmottelassie
Nån som har streetview på adressen? Jag ska nämligen köra förbi tollarp idag och tänkte ta lite foto

Inte mycket att se, ser exakt likadant ut som på hemnetbilderna, samma bil och släp på adressen som på hemnet också etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrubbery
https://www.sydsvenskan.se/2024-07-05/barn-och-vuxen-hittade-doda-i-villa-i-tollarp/

Citat från länken ovan:

”Polisen går inte ut med någon information om ålder på de avlidna, och säger inte mer än att den vuxne är en man.”

Oj, ja då vet vi det.
Citera
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddji
nej inte alls skumt- eftersom pappan ska ha umgänge eller möjligen delad vårdnad, blir det ohållbart att pendla till skolan i Malmö från Tollarp

Inte ett helt ovanligt scenario heller när det gäller män med kontrollbehov: när kvinnan flyttar följer han efter & blir hennes granne.

Hade han varit en pappa som brydde sig om sina barn skulle han inte dödat dem.
Även sättet han dödade dem på visar hans kontrollbehov, han vill straffa kvinnan & visa sin makt.

Pappan var en riktigt störd individ. Utan tvekan.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Barn och vuxen död och annat barn skadat.

Vad är Tollarp för samhälle? Tycker det är återkommande som händer där.

Inavlat samhälle söder om Kristianstad
Citera
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men herregud människa!
Ett helt oskyldigt barn har mördats och det andra (kanske) kämpar för sitt liv. Två vuxna har avslutat sin relation och tydligt är att hon fått enskild vårdnad och det kan bero på många saker, men håna barnen..

Var ser du tydligt att mamman fått enskild vårdnad?
Ser inte det någon stans.
Mamman har skrivit på FB att barnen ska bo hos henne på heltid, men det betyder ju absolut inte att hon har en ensam vårdnad.
Det kan ju vara en gemensam överenskommelse om var barnen ska bo, för att skolan ska fungera utan onödigt lång restid osv
Eller finns det någon info om vårdnadstvist eller liknande som jag missat?
Citera
2024-07-05, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Nej det stämmer, men eftersom vad jag tror att han tog självmord och tog livet av sitt eget barn så pekar väl det mot det? Om Pappan får ha barnen även om hon har dem heltid så kan jag inte se framför mig varför man gör såhär.
ja-varför gör man så,tar livet av sitt barn?
Vissa män tror att de äger sin kvinna.
Det finns säkert orsaker till att kvinnan bryter upp.
Mer än tragiskt
att ta sina oskyldigabarn av daga.
Citera
2024-07-05, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Inte ett helt ovanligt scenario heller när det gäller män med kontrollbehov: när kvinnan flyttar följer han efter & blir hennes granne.

Hade han varit en pappa som brydde sig om sina barn skulle han inte dödat dem.
Även sättet han dödade dem på visar hans kontrollbehov, han vill straffa kvinnan & visa sin makt.

Pappan var en riktigt störd individ. Utan tvekan.

ja det visade sig vara en psykopat.
Men jag menar att som skild förälder flytta närmare barnens skola är inget ovanligt.
Citera
2024-07-05, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kioskmongo68
Tror samma. Han har nog godkänt att hon ska ha barnen, det går ju inte byta kommun osv om den andra vårdnadshavaren inte godkänner detta. Kanske gjorde han det för att vara snäll, eller för att han jobbade borta endel. Men jag tror inte att hon fått ensam vårdnad som skulle träda i kraft efter sommaren. Låter märkligt.
Man behöver inte ha ensam vårdnad för att barnen ska bo fulltid hos ena föräldern. Det kan de göra för det är ett behov för det pga av närhet till skola och fsk eller för barnen mår bäst av att bo största delen på ett ställe eller annan anledning. Men kanske bodde de kvar hos pappa tills barnomsorgen var ordnad i mammas nya hemkommun när skolan börjar i augusti och inskolningarna börjar på fsk. Inget konstigt alls med en sådan lösning. Pappa skulle flytta men kanske inte än. Inte alls säkert att det fanns något alarmerande i relationen som kunde förutse något sådant här. Fruktansvärt tragiskt
Citera
2024-07-05, 12:11
Medlem
Någon hint ännu om han eller hon är död?
Citera
2024-07-05, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Microlabb
När ska det få ett slut med dessa hemska personer som har ihjäl sina egna barn för att hämnas på en expartner! Fyfan för att behöva leva med minnet av detta för det barn som överlevde dessutom.
Så vidrigt fegt att ta sitt eget liv dessutom efter att ha gjort något sånthär.

Inte för att försvara en mördare, men jag kan nog lova att hjärnan är bortkopplad om man kan göra något sånthär. Finns inget rationellt i att mörda sina barn och sedan sig själv.
Citera
2024-07-05, 12:13
Medlem
F.B.Dases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Kan mamman ha ljugit att f.d. pappan är en dålig eller farlig f.d. pappa och han dödade hela familjen?
Om pappan dödar hela familjen så är han dålig. Och då ljög hon inte.
Citera
2024-07-05, 12:13
Medlem
Privattaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.B.Dase
Om pappan dödar hela familjen så är han dålig. Och då ljög hon inte.
Hur skulle han vetat det i förväg? Han fick väl psykos efter hon ljugade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in