2024-07-05, 11:22
Medlem
Jag tycker det är otäckt med så många föräldrar som har ihjäl skadar sina barn och sig själv
Helt vansinnigt
Verkar vara en spiral som bara fortsätter fortare och fortare
Citera
2024-07-05, 11:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Frågan är vem som larmat. Kan ML ringt CL och hotat? Eller har CL försökt få kontakt och larmat? Det skadade barnet?
Tror inte grannar hört något.
Hon kanske skulle hämta barnen.
Citera
2024-07-05, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Eftersom det på flera nyhetssidor står att ingen är frihetsberövad så handlar det säkerligen om ett utökat självmord. Alltså att pappan försökt ha ihjäl barnen och sen tagit sitt eget liv. Enligt mig pekar allt på det iallafall eftersom föräldrarna nyligen separerat och mamman flyttat och snart skulle ha barnen på heltid. Fruktansvärd tragedi.

Pappan var också på väg att flytta. Han la ut annons för 2 dagar sedan och skänkte bort flyttlådor och där skrev han också att han höll på att packa. Huset såldes den 11 mars i år.
Citera
2024-07-05, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men herregud människa!
Ett helt oskyldigt barn har mördats och det andra (kanske) kämpar för sitt liv. Två vuxna har avslutat sin relation och tydligt är att hon fått enskild vårdnad och det kan bero på många saker, men håna barnen..

Men snälla… Läsförståelse!? När skulle jag hånat barnen??
Jag har gått igenom hennes fb och det är ganska uppenbart att barnen ”tillhörde” henne. Vid en separation ska man så långt som möjligt fördela ansvaret för barnen. Har varit med om dessa vårdnadstvister där fd gifta enbart talat illa om motparten för att vilja ha barnen för sig själva.

En tragedi oavsett, som kanske kunde undvikas?

Citat:
Pappan var också på väg att flytta. Han la ut annons för 2 dagar sedan och skänkte bort flyttlådor och där skrev han också att han höll på att packa. Huset såldes den 11 mars i år.

Även en man kan tappa allt hopp och kan vara väldigt ömtålig emellanåt.
Senast redigerad av Skivadbanan 2024-07-05 kl. 11:27.
Citera
2024-07-05, 11:25
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Detta känns som de kunnat hända

Mamman fick fulll vårdnad om barnen vilket framkommer på Facebook. Pappan blir sur och bestämmer sig för att kidnappa barnens , mamman misstänker att pappan tagit dom åker dit , mamman skriker och gapar att barnen ska hon ha och han har inte rätt att träffa dom , de blir bråk och skrik vid dörren ett utav barnen råka komma ivägen och dörr eller så blev pappan så arg och såg svart att han även döda barnet , kanske barnet sa något provocerande som hatar dig vill vara hos mamma och han knäpper till Ungern med.

Varför ens spekulera om vad som kan ha hänt? Typiskt FB att komma med egna påhittade fantasier. Herregud behåll dina tankar för dig själv.
Citera
2024-07-05, 11:25
Medlem
Citat:

Varför kan jag inte hitta hans Facebook?
Citera
2024-07-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Spekulerar vilt men han klarade inte av separationen och det stack i hans ögon att hon levde livet och var lycklig vilket hon tydligt visade på Facebook
Han blev säkert deprimerad i samma veva.

Tror samma. Han har nog godkänt att hon ska ha barnen, det går ju inte byta kommun osv om den andra vårdnadshavaren inte godkänner detta. Kanske gjorde han det för att vara snäll, eller för att han jobbade borta endel. Men jag tror inte att hon fått ensam vårdnad som skulle träda i kraft efter sommaren. Låter märkligt.
Citera
2024-07-05, 11:29
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Tyvärr finns det förmodligen stor risk att även det andra barnet är svårt skadat och kanske avlider. Jag antar att mördarens avsikt var att döda bägge barnen.
Citera
2024-07-05, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Då får hon ju skylla sig själv. Man jävlas inte med en pappas barn.

Du tror inte att hon får barnen på fulltid utan anledning ? Eller är du bara trög ?
Citera
2024-07-05, 11:30
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Jag tycker det är otäckt med så många föräldrar som har ihjäl skadar sina barn och sig själv
Helt vansinnigt
Verkar vara en spiral som bara fortsätter fortare och fortare
Vad kan vara orsaken bakom föräldrar som gör något sådant ?

Kvinnan fick ju barnen på heltid och .. oftast har väll barnen något att säga till om.
Om nu jag minns rätt hur det brukar vara.
Det är inte bara flytta ett barn från trygghet.
Citera
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Varför kan jag inte hitta hans Facebook?

https://www.facebook.com/magnus.lindstedt
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Troligtvis pappan som dödat barnet och sen begått självmord.

En klassiker sk utvidgat självmord. Ja här alltså mord på ena barnet, förmodligen mordförsök på det andra och sedan självmord.

Frågan blir som alltid om det kunde undvikas. Om pappan var bestämd som otillförlitlig, hade han ju ej haft vårdnad under sommaren. Om nu uppgifterna om rätt familj stämmer.

Borde inte heller varit något allt för dåligt mellan föräldrarna om ändå de skiljt. Mamman verkar ju aktiv på Facebook och har inlägget när de gifte sig. Kvinnor brukar ju ofta rensa Facebook från ex speciellt om det blivit bråk dom emellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in