2024-07-05, 12:15
Medlem
NamnlosBarns avatar
Om de var sjmord varför skulle han döda bara ett barn ? Ja trodde mannen dödade kvinnan och ett barn
Citera
2024-07-05, 12:15
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Man får inte ensam vårdnad bara rakt av, utan det måste finnas synnerligen skäl till detta.
Våldsbrott, psykisk ohälsa eller liknande.

Var ser du att det finns ensam vårdnad?
Eller grundar du det på att mamman skrivit på FB att barnen ska bo hos henne på heltid efter sommaren?
Jag tänker att föräldrarna gjort det valet för att underlätta för barnen, att dom slipper långa restider till skolan osv. Men enskild vårdnad ser jag ingenstans.
OM det varit ett beslut på ensam vårdnad på de synnerliga skäl du nämner så hade barnen såklart inte fått bo kvar med pappan tills efter sommaren utan blivit flyttade direkt, så jag tror inte att det finns ett beslut på enskild vårdnad.
Citera
2024-07-05, 12:16
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja-varför gör man så,tar livet av sitt barn?
Vissa män tror att de äger sin kvinna.
Det finns säkert orsaker till att kvinnan bryter upp.
Mer än tragiskt
att ta sina oskyldigabarn av daga.

Finns bara en orsak till att döda sitt barn och det är för att göra så stort lidande för mamman att det når maxgräns. För man vet att sitt eget barn går före allt.
Citera
2024-07-05, 12:16
Medlem
Söta ungar. Jävligt onödigt
Citera
2024-07-05, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagmottelassie
Nån som har streetview på adressen? Jag ska nämligen köra förbi tollarp idag och tänkte ta lite foto

Varför då??
Citera
2024-07-05, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freydis.
Varför då??

Ja why not
Citera
2024-07-05, 12:18
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Om de var sjmord varför skulle han döda bara ett barn ? Ja trodde mannen dödade kvinnan och ett barn

För att varje gång kvinnan ser på sitt skadade barn tänker hon på han som gjort det. Så han stannar i hennes minne för alltid. Det handlar om makt & kontroll.
Citera
2024-07-05, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Söta ungar. Jävligt onödigt

Ja det kan man lungt säga
Citera
2024-07-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagmottelassie
Nån som har streetview på adressen? Jag ska nämligen köra förbi tollarp idag och tänkte ta lite foto

Har du ingen skam? Åka förbi en mordplats
Nr 1 lär vara avspärrat
Nr 2 visa lite jävla respekt
Citera
2024-07-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Inte ett helt ovanligt scenario heller när det gäller män med kontrollbehov: när kvinnan flyttar följer han efter & blir hennes granne.

Hade han varit en pappa som brydde sig om sina barn skulle han inte dödat dem.
Även sättet han dödade dem på visar hans kontrollbehov, han vill straffa kvinnan & visa sin makt.

Pappan var en riktigt störd individ. Utan tvekan.

Ögonen säger allt om en person.
Kolla bilderna på facebook. Skaplig psykopat-blick. Hur kan man falla för en sån från början ens?
Citera
2024-07-05, 12:24
Medlem
rubbergirls avatar
Psykos? Om man är en individ som inte är benägen till våld förvandlas man inte till en våldsverkare vid en psykos. Det är ytterst osannolikt.
Man har det i sig från början.
Citera
2024-07-05, 12:24
Medlem
Ändå…..Skilsmässan måste ju rimligen varit för åtminstone 1 år sen, varför just nu? Hade han inte hittat ngt nytt boende? Blivit av med jobbet? Utan boende är det ju svårt att ha umgänge med barnen tänker jag…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in