2024-07-05, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Precis det framgår inte om den vuxna är en man eller kvinna
Eftersom det är på mannens adress så borde det vara han. De hade ju annars letat efter en misstänkt också men det verkar inte vara så.
Citera
2024-07-05, 11:59
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passito
Det står väl inget om ensam vårdnad utan bara att hon ska ha dom på heltid?

Nej det stämmer, men eftersom vad jag tror att han tog självmord och tog livet av sitt eget barn så pekar väl det mot det? Om Pappan får ha barnen även om hon har dem heltid så kan jag inte se framför mig varför man gör såhär.
Citera
2024-07-05, 12:00
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Gissar….det barnet som skadats alt mamman som skulle hämta barnen.

Stog nånstans (minns inte var) att det var grannen som larmat. Han/hon trodde att det fanns en död person i huset bredvid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Eftersom det är på mannens adress så borde det vara han. De hade ju annars letat efter en misstänkt också men det verkar inte vara så.

Vad är adressen i tollarp?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naspi
Givetvis inte mammans fel att detta har hänt men ingen vuxen människa som inte vill reta upp/göra nåt ex svartsjuk postar väl ”på dejt 💖” på sin offentliga Facebook (30 mars).

Så märkligt är det väl ändå inte att skriva ut att man är på dejt?
Citera
2024-07-05, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagmottelassie
Det var skumt, wtf?

nej inte alls skumt- eftersom pappan ska ha umgänge eller möjligen delad vårdnad, blir det ohållbart att pendla till skolan i Malmö från Tollarp
Citera
2024-07-05, 12:02
Medlem
Vilken fruktansvärd tragedi. Det är svårt att fatta att någon kan göra något sånt mot sina egna barn. Jag lider med mamman och hoppas verkligen att det ena barnet överlever.

Jag har en gissning om hur detta kan ha gått till. Här vil jag vara tydlig med att jag spekulerar och har inga källor som bevisar att jag har rätt.

Kvinnan har tröttnat på mannen, vill skilja sig och skaffa ett nytt liv med barnen. Det går bra för henne. Hon är vacker, glad och inleder snabbt ett nytt förhållande (skriver på FB om en dejt).

Mannen blir ledsen, kränkt och känner att han inte längre har något att leva för. Jag tror att han är ganska intelligent, VD, IOS utvecklare och SCRUM-master är inte direkt jobb för lågbegåvade. Personer som han är oftast inte våldsamma rent fysiskt. Därför gissar jag att han försöker ta barnens liv med gift, t.ex. sömnpiller i chokladmjölk eller liknande. Därefter tar han sitt eget liv.

Ett av barnen får inte i sig tillräckligt hög dos för att avlida, troligen flickan som är äldre och väger lite mer.

Vem larmade? Kanske flickan när hon vaknade, men det kan också vara kvinnan som inte har lyckats få kontakt med mannen och barnen under dagen och kvällen.
Citera
2024-07-05, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagmottelassie
Vad är adressen i tollarp?

https://www.google.se/maps/place/Tollarps+Storgata+23,+298+33+Tollarp/@55.932801,13.9661638,17z/data=!3m1!4b1!4m6!3m5!1s0x465408b11aeadd37:0x48518 2966a7d389f!8m2!3d55.932801!4d13.9687387!16s%2Fg%2 F11c4qrxjz5?entry=ttu
Citera
2024-07-05, 12:05
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2024-07-05/barn-och-vuxen-hittade-doda-i-villa-i-tollarp/

Citat från länken ovan:

”Polisen går inte ut med någon information om ålder på de avlidna, och säger inte mer än att den vuxne är en man.”
Citera
2024-07-05, 12:06
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freeree
Min gissning är att pappan tagit kål på frugan och på barnen och sedan stuckit.

Det är en man som är död
Citera
2024-07-05, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Nej det stämmer, men eftersom vad jag tror att han tog självmord och tog livet av sitt eget barn så pekar väl det mot det? Om Pappan får ha barnen även om hon har dem heltid så kan jag inte se framför mig varför man gör såhär.

Det vanligaste är en empatilös psykopat med kontrollbehov som i ett sista försök vill straffa en person på det värsta sättet möjligt. Troligen har detta föregåtts med en längre tids bråk, gräl, hot och annat..
Citera
2024-07-05, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido
Utökat självmord?
Vänj er av med användandet av den felaktiga benämningen, det handlar alltid om mord och självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in