2024-07-04, 09:08
Känns som att hon håller fast vid hur spädbarn fungerar som ofta vill ha närhet, ny blöja, mat eller rapa typ. Men desto mer komplexa problemen är eftersom L växer upp, så kan hon inte hantera det längre.

Som nu, det MÅSTE vara tänderna "för L är ju så nöjd annars", ja hon verkar varit världens snällaste bebis, men det behöver inte betyda att hon kommer vara nöjd med allt som en toddler.

Tycker ofta är lugna och nöjda bebisar blir vilda och trotsiga toddlers och tvärtom hahah och trotsen och frustrationerna hos ett litet barn kommer ju som oavsett, det är mycket som händer i den åldern och inte så "enkelt" som H verkar tro. Kommer vara en reality check när L är "skit pissed" på en daglig.
Citera
2024-07-04, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Tänkte EXAKT samma. Hon uttrycker sig på ett sätt som får det att låta som att Lars får alvedon var och varannan dag. Hade inte blivit förvånad om hon får alvedon varje gång hon är lite gnällig, lat-Hannah älskar allt som är quickfix så hon kan återgå till sin barnyoghurt och YT så snabbt som möjligt. Lars måste dessutom slå rekord i antal sjukdagar, ingen är sjuk eller har besvär så ofta som Lars! Och ingen har mens så ofta som mensmonstret HT!

Och om två sorters alvedon hjälpt "någorlunda", är det ens värt att fortsätta ge då? Och sen in med annat medel i munnen.... Känns som Hanna tror att allting i livet måste botas av medicin eller vården.
Citera
2024-07-04, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Hon har nämnt alvedon väldigt ofta. Jag känner lite samma, har Hanna inte ens koll nu på L:s olika behov och vilket gnäll som betyder vad? Jag tror hon inte kan läsa av L ännu och bara det är ju läskigt efter så lång tid. Det är ju detta med att hon blir akut hungrig osv.
Hon har pratat om tänder länge också. Varje tand tar ca 8 dagar om man googlar på det,men ja min egen har haft besvär i veckor känns det som. Men inte går man och ger alvedon för lite gnäll. Det är ju trots allt läkemedel. Att man kan smörja lite på tandköttet kan jag köpa, men man borde prova annat först, som tex bitleksaker man lägger i kylen. Har inte sett att L har någon sån.

Tips Hanna, köp bloxgel. Tycker den funkar bättre för babydent är väldigt rinnigt jämfört.

Sen är det ju kul att hon som du säger pratat om tänder hur länge som helst, men har någon ens sett en bild på en tand? Hon skrev att hon nog blir tidig med tänder då hon tjatade om detta när hon var under 4 månader. Men nu är ungen typ 8 månader och har inga tänder alls? Alltså vad håller hon på med?
Citera
2024-07-04, 09:32
Medlem
Det känns som att allt ska lösas med en quick fix. Övervikt? Operera magsäcken men lev precis som innan. Gnäll och gnissel, ta Alvedon. Hosta, prova en medicin, funkar inte den ta en starkare. Tvärnita med bilen och ge mat eller vänd om hem om L är missnöjd. Mata med klämmisar också...går fortast.

Menar självfallet inte att man ska ignorera barnet, men att det känns som att allt ska lösas på momangen, med mat eller medicin. Som att det är livsfarligt att vara missnöjd.

Kanske så hon själv är uppfostrad. Det finns föräldrar som ska lösa allt åt barnen på momangen, sen kan dom inte hantera motgångar som vuxna sen.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-07-04 kl. 10:00.
Citera
2024-07-04, 09:37
Medlem
Tycker inte man ska vara rädd för att lindra ev tandsprickning med Alvedon om inget annat funkar, så som massage och kyla.
Min yngsta hade tänder som poppade upp ungefär varannan vecka från tidig ålder och ofta med sån kraft att hen blödde ur munnen när de större tänderna bröt igenom.
Tyckte så synd om barnet som självklart behandlades med Alvedon.

Men har Lars ens fått nån tand än? Hanna har ju pratat om tänder länge men inget man fått se?
Citera
2024-07-04, 09:47
Medlem
Fick också ont i magen när jag läste hur hon gav Alvedon.
Hanna visar om och om igen hur dålig hon är på att vara förälder. Hon om någon hade haft nytta av föräldrautbildning.

Och du Hanna! Vi är varken avundsjuka eller barnlösa, du gör verkligen ett dåligt jobb som förälder. Börja läsa på om hur barn fungerar. All gråt är inte hunger eller tänder. Barn gråter när dom vill ha närhet, överstimulerade, varma, kalla, understimulerade, törstiga. Så skärp dig Hanna!

Men en liten SPEKULATION:
Tänk om Hannas förra bvc anmälde henne till soc pga att dom såg brister i föräldraskapet och att det var därför Hanna bytte bvc.
Citera
2024-07-04, 10:20
Medlem
Jag tillhör skaran som tycker H.T är sjukt irriterande och överdriven med alla sjukhusbesök m.m hon är också en kass influencer MEN människor måste sluta snacka om sina anmälningar hit och dit. Man anmäler inte föräldrar till soc för att barnet inte får gå ut varje dag,får äta färdiga klämmisar på golvet eller välling. Inte heller för att föräldrarna äter skitmat och tittar mycket på tv med neddragna persienner.
Att H.T är lat det kan vi nog alla skriva under på men jag tycker Lars ser välmående ut. Om H.T däremot mår bra psykiskt är en annan fråga.

Soc är även dom överbelastade så spara krutet till barnen som verkligen behöver hjälpen!
Citera
2024-07-04, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penya
Jag tillhör skaran som tycker H.T är sjukt irriterande och överdriven med alla sjukhusbesök m.m hon är också en kass influencer MEN människor måste sluta snacka om sina anmälningar hit och dit. Man anmäler inte föräldrar till soc för att barnet inte får gå ut varje dag,får äta färdiga klämmisar på golvet eller välling. Inte heller för att föräldrarna äter skitmat och tittar mycket på tv med neddragna persienner.
Att H.T är lat det kan vi nog alla skriva under på men jag tycker Lars ser välmående ut. Om H.T däremot mår bra psykiskt är en annan fråga.

Soc är även dom överbelastade så spara krutet till barnen som verkligen behöver hjälpen!

Jag tror faktiskt inte att någon här har skrivit att dom ska göra en anmälan. Däremot har det skrivits om att HT har fått anmälningar till soc, vilket hon tydligen har berättat för någon, men dom anmälningarna har ju inget med oss att göra i denna tråden. Ingen här har anmält henne såvitt jag vet eller tänker göra för den delen.
Citera
2024-07-04, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Jag tror faktiskt inte att någon här har skrivit att dom ska göra en anmälan. Däremot har det skrivits om att HT har fått anmälningar till soc, vilket hon tydligen har berättat för någon, men dom anmälningarna har ju inget med oss att göra i denna tråden. Ingen här har anmält henne såvitt jag vet eller tänker göra för den delen.

Okej, då är det jag som missförstått isf 😊
Citera
2024-07-04, 10:44
Medlem
Hennes senaste inlägg där Lars klappar händer är så himla otydligt. Kan hon inte lägga två sekunder på att läsa igenom och se till att hon formulerar sig så man hänger med
Citera
2024-07-04, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Tycker inte man ska vara rädd för att lindra ev tandsprickning med Alvedon om inget annat funkar, så som massage och kyla.
Min yngsta hade tänder som poppade upp ungefär varannan vecka från tidig ålder och ofta med sån kraft att hen blödde ur munnen när de större tänderna bröt igenom.
Tyckte så synd om barnet som självklart behandlades med Alvedon.

Men har Lars ens fått nån tand än? Hanna har ju pratat om tänder länge men inget man fått se?

Vi har använt Alvedon när vi har haft såna kaosdagar och nätter av skrik och gråt att vi knappt överlevt. Det är på den nivån jag tycker man ska använda läkemedel. Om ht använder upp sin dosering av läkemedel för lite gnäll kommer hon inte kunna använda det när det smäller till på riktigt. Men hon har uppenbarligen inte hamnat i helvetet med Lars än 🙄 jag har vandrat där många gånger. Ht är både lat och bortskämd.
Citera
2024-07-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petgrief
Vi har använt Alvedon när vi har haft såna kaosdagar och nätter av skrik och gråt att vi knappt överlevt. Det är på den nivån jag tycker man ska använda läkemedel. Om ht använder upp sin dosering av läkemedel för lite gnäll kommer hon inte kunna använda det när det smäller till på riktigt. Men hon har uppenbarligen inte hamnat i helvetet med Lars än 🙄 jag har vandrat där många gånger. Ht är både lat och bortskämd.
Haha nej, hon har med största sannolikhet inte fått känna på helvetet ännu 😂 ordentlig tandsprickning, magsjukor, trotsåldern. Herrejösses vad jag hoppas att hon aldrig slutar uppdatera ändå så att man får följa med på cirkusen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in