2024-07-01, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, och vilken var din tolkning av det första inlägget nu igen?

Och vilka var bevisen för att denna din tolkning var rätt?

På ett logiskt plan så tolkar jag rätt. Bevisen? Logik är beviset. Men om du inte kan läsa så ser du inte själv att jag har rätt.

Fortsätter du fråga samma sak så ignorerar jag dig.

Jag har redan förklarat mig.

Man kan börja undra hur eländiga vissa personer är på forumet när de hittar på saker.

Jag är klar med den här tråden i stort sätt.
Citera
2024-07-01, 23:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nä, jag vet att han inte har haft rätt i någonting.

Han kan inte ens formulera vad han TROR att tråden handlar om.
Jag vet men han är som vilken rättshaverist som helst - presenterar ovidkommande skit som han hävdar är rätt och har en övertro på sig själv.
Mitt råd är att man helt hoppar över hans inlägg och inte besvarar honom.
För som vilken rättshaverist som helst så får han bara mer kraft att fortsätta spy ovidkommande skit om han besvaras.
Det bästa är att låta dem tugga luft utan svar tills de kvävt sig själva.
Citera
2024-07-01, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
På ett logiskt plan så tolkar jag rätt. Bevisen? Logik är beviset. Men om du inte kan läsa så ser du inte själv att jag har rätt.

Fortsätter du fråga samma sak så ignorerar jag dig.

Jag har redan förklarat mig.

Man kan börja undra hur eländiga vissa personer är på forumet när de hittar på saker.

Jag är klar med den här tråden i stort sätt.
Så mellan raderna i dina inlägg har du alltså beskrivit vad du tror att trådstarten handlar och och beviset för att du har rätt är logik och om man inte ser att du har rätt kan man inte läsa.

Det logiska statistiksnillet Trollkarlspelle har slagit till igen. Jo, du gör nog helt rätt i att vara färdig med den här tråden.
Citera
2024-07-02, 00:10
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
De skriver tydligt att det är rädsla det handlar om. Att du inte ser detta kan jag faktiskt inte göra något åt. Att du misstolkar rädsla mot en liten klick män som är farliga för kvinnor, till att handla om manshat mot alla män. Kan jag heller inte göra något åt. Du har din benfasta föreställning tydligen. Och ja: du har misstolkat mig och i den frågan vet jag ju att det är så. Mänskligt att misstolka. Och därav kan du, som ju är människa och som visat att du har misstolkat mig, även ha misstolkat Merapi och Micro. Mer än så har jag inte att skriva. Du är ju benhårt fast i dina egna subkjektiva upplevelser.

Ja, och rädsla kan lätt spilla över till hat. Hat är ju som bekant en kombination av rädsla, ilska och förakt. Om man då är så rädd för vissa män att man hellre möter ett djur som inte kan resonera om rätt och fel (förakt mot män som grupp) än att möta någon man (rädsla mot män som grupp). Då börjar det närma sig manshat. Om det sedan är manshat avgörs väl främst av intensiteten och hur allvarligt menad man är. Om vi då lägger till ilska vilket är en ganska allmänmänsklig reaktion då det kommer till sexualbrott så har väl debatten om främmande man eller björn alla ingredienser för att bli en kokande soppa av manshat. Det har vi sett exempel på i tråden vi som följt den.
Citera
2024-07-02, 00:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Ja, och rädsla kan lätt spilla över till hat. Hat är ju som bekant en kombination av rädsla, ilska och förakt. Om man då är så rädd för vissa män att man hellre möter ett djur som inte kan resonera om rätt och fel (förakt mot män som grupp) än att möta någon man (rädsla mot män som grupp). Då börjar det närma sig manshat. Om det sedan är manshat avgörs väl främst av intensiteten och hur allvarligt menad man är. Om vi då lägger till ilska vilket är en ganska allmänmänsklig reaktion då det kommer till sexualbrott så har väl debatten om främmande man eller björn alla ingredienser för att bli en kokande soppa av manshat. Det har vi sett exempel på i tråden vi som följt den.
Det är du som vill tolka kvinnors strategier för att skydda sig som hat - det innebär att du står för kvinnohat eftersom du anser att kvinnor skall offra sina liv och sin hälsa för att du skall känna dig bekväm.

Glöm inte att låsa dörren - din hycklare.

Edit
Ditt dumma hjon.
Jag har mina rötter i Västerbotten, Norrbotten och Lappland.
Jag har varit på vandring i hela Nordkalotten - och nog upplevt mer av svenska fiskelägen och skogar från Uppland till längst i norr än du kan föreställa dig.
Björn har jag mött två gånger - i Värmland - ena gången i i riktig närkontakt.

Du är en okunnig simp.

Glöm inte att låsa ytterdörren - din hycklare.

Edit
Varg har jag haft strykande utanför huset i Sörmland.

Senast redigerad av micro113 2024-07-02 kl. 00:24.
Citera
2024-07-02, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är du som vill tolka kvinnors strategier för att skydda sig som hat - det innebär att du står för kvinnohat eftersom du anser att kvinnor skall offra sina liv och sin hälsa för att du skall känna dig bekväm.

Edit
Ditt dumma hjon.
Jag har mina rötter i Västerbotten, Norrbotten och Lappland.
Jag har varit på vandring i hela Nordkalotten - och nog upplevt mer av svenska fiskelägen från Uppland till längst i norr än du kan föreställa dig.
Björn har jag mött två gånger - i Värmland - ena gången i i riktig närkontakt.

Du är en okunnig simp.

Vad är strategin ?
Citera
2024-07-02, 00:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Vad är strategin ?
En strategi är att undvika främmande män på isolerade platser.
Citera
2024-07-02, 00:25
Medlem
Citat:
Så mellan raderna i dina inlägg har du alltså beskrivit vad du tror att trådstarten handlar och och beviset för att du har rätt är logik och om man inte ser att du har rätt kan man inte läsa.

Det logiska statistiksnillet Trollkarlspelle har slagit till igen. Jo, du gör nog helt rätt i att vara färdig med den här tråden.

OJ! Fan vad ägd jag blev! NOOOOOOOOOT!

Semantisk kritik återigen, kan du inte bättre än såhär?

Det hela är väldigt enkelt:

Jag kan inte veta till 100 % vad syftet var med tråden utifrån Merapis perspektiv. Det vet bara hon. Kanske ville hon ha en mer logisk och statistisk diskussion, kanske en mer känslomässig? Den faktiska avsikten speglas inte nödvändigtvis i orden i det första inlägget. Det stämmer. Så är det.

Men om man bara analyserar det första inlägget med logik så har jag helt rätt i att det finns inget som tyder på att trådens syfte är enbart att specifikt lyssna in det känslomässiga perspektivet ifrån kvinnor.

Så det gäller att skilja på trådens faktiska avsikter och vad det rätta svaret är om man tolkar det första inlägget rakt av med logik.

Varför envisas jag med att göra en logisk tolkning av det första inlägget? Jo, det ska jag berätta för dig, det är för att annars så kan trådskaparen (som har starka feministiska åsikter och visar tendenser på manshat) komma att ändra sig i efterhand.

På ett logiskt plan så tolkar jag det första inlägget rätt om man gör en bokstavlig tolkning men den faktiska avsikten kan jag inte veta till 100 %, därför nämnde jag tror tidigare.

Min hjärna tänker 10 steg före din korkade hönshjärna, jämt.

För att göra det rättvist för båda parter så måste vi göra en logisk tolkning, annars kan Merapi ändra sig i efterhand, därför så har jag rätt utifrån en strikt, logisk tolkning.

Ser man inte att jag har rätt utifrån en logisk (bokstavlig) tolkning så kan man inte läsa, visst är det så.

Din korkade åsnebakdel.

Try harder som jag brukar säga.

Återigen, så resonerar jag logiskt och korrekt. Du tror enbart du har något på mig när du fultolkar mig och kör med dina halmgubbar. Pajas.

Så min hjärna har redan tänkt igenom alla steg - rättvisa för båda parter samt olika nyanser att se på det hela.

Som du kan se så resonerar jag korrekt. Skriv in ett L i pannan nu du också .
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-07-02 kl. 00:43.
Citera
2024-07-02, 00:33
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Vad är strategin ?

Med konsekvensen att kvinnor därmed begränsar sig. Troligen till ingen nytta då farliga män har en tendens att följa efter kan man tycka.
Senast redigerad av Blundetto 2024-07-02 kl. 00:36.
Citera
2024-07-02, 00:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Strategi hen tidigare har delat med sig av är att undvika främmande män på isolerade platser.

Med konsekvensen att kvinnor därmed begränsar sig. Troligen till ingen nytta då farliga män har en tendens att följa efter kan man tycka.
Varför tror du att man begränsar sig för att man inte vill möta främmande män på isolerade platser?
Dessutom förespråkar du själv att kvinnor skall undvika främmande män i parker i stadsmiljö .. Det är väl en ännu större begränsning än att inte vilja möta dem i skogen.

Nej, farliga män kan lika gärna lura och ta möjligheten när du passerar. De behöver inte "följa efter" som du inbillar dig.

Du är en hycklare.

Citera
2024-07-02, 00:45
Medlem
Citat:
Varför tror du att man begränsar sig för att man inte vill möta främmande män på isolerade platser?
Dessutom förespråkar du själv att kvinnor skall undvika främmande män i parker i stadsmiljö .. Det är väl en ännu större begränsning än att inte vilja möta dem i skogen.

Nej, farliga män kan lika gärna lura och ta möjligheten när du passerar. De behöver inte "följa efter" som du inbillar dig.

Du är en hycklare.

Du har varken man eller barn, det märks. Du har bara en massa hat inom dig. Låt hatet flöda du. Det har ingen betydelse. Vi andra lever goda liv.
Citera
2024-07-02, 00:46
Medlem
Citat:
En strategi är att undvika främmande män på isolerade platser.

Exempelvis inte följa med män hem från krogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in