2024-07-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Du sa att jag har misstolkat saker. Den kritik jag har presenterat är ju baserad på logik och på vad de har sagt. Som du kan se har de resonerat fel.

Jag har sagt flera gånger att enligt min uppfattning så visar Micro starka tendenser på manshat. För att se detta så behöver man läsa igenom hela tråden och titta på hur hon beter sig.

Men som sagt, du är partisk och bryr dig inte om sanningen.

Men jag ser det som en vinst att du inte kan bemöta den kritik som jag har presenterat i länkarna. Vad bra, då tar jag det som ett motvilligt ''ja'' till att de har tänkt fel.

Som sagt: skriver Micro att hon vill se män slitas i stycken? Skriver hon att hon hatar män? Så som Masinga skriver om kvinnor, när han uttrycker rent och skärt kvinnohat. Eller vad menar du? Kan du länka där du anser att hon uttrycker manshat? Det jag ser henne uttrycka är som sagt var: rädsla, inte hat. Att kvinnor känner rädsla att möta på den lilla klick män som är farliga för kvinnor, att denna rädsla är större än rädslan att möta en björn i skogen.

På vilket vis menar du att jag är partisk? Och på vilket vis menar du att jag inte bryr mig om sanningen?

Sanningen är ju att många kvinnor tydligen är mer rädda för att möta en man i en skog, än att möta en björn i en skog. Då de är rädda att det ska vara en man ur den lilla klick män som är farliga för kvinnor. Detta har inget med manshat att göra. Det har med rädsla att göra. Att vilja filma sex, för att slippa bli falskt anmäld för våldtäkt, om man skulle råka på en kvinna ur den lilla klick falska tillvitare som finns, är inte kvinnohat. Det är rädsla. De rädda har tolkningsföreträde kring orsakerna till sin rädsla och till att det faktiskt är rädsla de känner.
Citera
2024-07-01, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Som sagt: skriver Micro att hon vill se män slitas i stycken? Skriver hon att hon hatar män? Så som Masinga skriver om kvinnor, när han uttrycker rent och skärt kvinnohat. Eller vad menar du? Kan du länka där du anser att hon uttrycker manshat? Det jag ser henne uttrycka är som sagt var: rädsla, inte hat. Att kvinnor känner rädsla att möta på den lilla klick män som är farliga för kvinnor, att denna rädsla är större än rädslan att möta en björn i skogen.

På vilket vis menar du att jag är partisk? Och på vilket vis menar du att jag inte bryr mig om sanningen?

Sanningen är ju att många kvinnor tydligen är mer rädda för att möta en man i en skog, än att möta en björn i en skog. Då de är rädda att det ska vara en man ur den lilla klick män som är farliga för kvinnor. Detta har inget med manshat att göra. Det har med rädsla att göra. Att vilja filma sex, för att slippa bli falskt anmäld för våldtäkt, om man skulle råka på en kvinna ur den lilla klick falska tillvitare som finns, är inte kvinnohat. Det är rädsla. De rädda har tolkningsföreträde kring orsakerna till sin rädsla och till att det faktiskt är rädsla de känner.

Så man måste skriva offentligt att man vill slita män i stycken för att vara en manshatare?

Nej, jag tänker inte länka till någonting förrän du har läst igenom meddelandelänkarna. Du skrev att jag misstolkade saker. Jag accepterar inte fokusförflyttningen.

Det är helheten det handlar om, inte ett specifikt meddelande.
Citera
2024-07-01, 20:55
Medlem
Citat:
Och du fortsätter upprepa dig gång på gång likt en papegoja. Jag tror vi är klara här tomat.

Du har inte bevisat något manshat från Micros och Merapis sida. Och du har inte kommenterat Masingas uppenbara kvinnohat heller. Har du inget att säga om det? Nänä, vi säger väl så.
Citera
2024-07-01, 20:56
Medlem
Citat:
Du har inte bevisat något manshat från Micros och Merapis sida. Och du har inte kommenterat Masingas uppenbara kvinnohat heller. Har du inget att säga om det? Nänä, vi säger väl så.

Det är svårt att bevisa saker som inte är objektiva... men du är inte smart nog för att förstå det.
Citera
2024-07-01, 20:59
Medlem
Citat:
Så man måste skriva offentligt att man vill slita män i stycken för att vara en manshatare?

Om du läser in manshat i Micros inlägg och jag inte läser in manshat i Micros inlägg. Så måste du ju ändå inse att hennes inlägg tolkas olika av olika personer. Och att det mycket väl kan vara din tolkning som är den felaktiga.

Masingas inlägg går dock inte att misstolka. Han uttrycker rent och skärt kvinnohat.

Så ja, jag skulle vilja se något bevis för det du påstår om Micro, något som iaf. liknar det som Masinga har skrivit. Eftersom du misstolkat mig, så kan du som sagt lika gärna misstolka Micro.

Det jag läser in i både hennes och Merapis inlägg är rädsla. Rädsla att råka på någon ur den lilla klick män som är farliga för kvinnor. Så pass stark rädlsa att björnar föredras att möta på i skogen.
Citera
2024-07-01, 21:08
Medlem
Citat:
Det är svårt att bevisa saker som inte är objektiva... men du är inte smart nog för att förstå det.

Så det är din subjektiva upplevelse att Micro och Merapi uttrycker manshat?
Det är inte min subjektiva upplevelse.

De är, liksom många andra kvinnor rädda för den lilla klick män som är farlig för kvinnor. Och de kan inte veta vilka män som tillhör den lilla klicken. Därför är de rädda för att träffa på män i en enslig skog, eftersom de kan råka vara en man ur den lilla farliga klicken män. Hellre än att de möter på en björn.

Döden kanske går fortare och mer smärtfritt med en björn än med någon kvinnohatare som resonerar som Masinga, vem vet? Vill man dö i snabb smärta av en aggressiv björnhona med ungar, eller våldtas och torteras i timmar mot sin slutliga död, av en kvinnohatare? Eller kanske lyckas överlista björnen och få leva.

Masinga uttrycker öppet kvinnohat, där finns ingen rädsla. bara hat. Han skriver själv att han hatar.
Citera
2024-07-01, 21:08
Medlem
Citat:
Om du läser in manshat i Micros inlägg och jag inte läser in manshat i Micros inlägg. Så måste du ju ändå inse att hennes inlägg tolkas olika av olika personer. Och att det mycket väl kan vara din tolkning som är den felaktiga.

Masingas inlägg går dock inte att misstolka. Han uttrycker rent och skärt kvinnohat.

Så ja, jag skulle vilja se något bevis för det du påstår om Micro, något som iaf. liknar det som Masinga har skrivit. Eftersom du misstolkat mig, så kan du som sagt lika gärna misstolka Micro.

Det jag läser in i både hennes och Merapis inlägg är rädsla. Rädsla att råka på någon ur den lilla klick män som är farliga för kvinnor. Så pass stark rädlsa att björnar föredras att möta på i skogen.

Det får stå för honom vad han skriver. Jag tänker inte uttala mig om det. Det är förståeligt att män tillslut får nog och skriver något i affekt dock. Du är en manipulativ person. Det kan man se i tråden.

Vad du anser om Micro har ingen betydelse i mina ögon då du inte är opartisk. Du hoppade ju in i tråden och antog att jag hade misstolkat Micro och Merapi. Alltså kan vi redan där avfärda din tolkning då den förmodligen inte är opartisk.

Du fick sedan bevisning skickad till dig om att dina vapendragare har resonerat fel men du vill inte gå igenom det så därför kommer jag inte svara på dina frågor.

Jag tänker inte svara på en enda grej som du skriver förrän du svarar på mina. För jag har frågat dig först.

1) Jag vill att du läser min kritik av vad M och M har sagt.
2) Jag vill även att du presenterar belägg för att den här trådens tanke var att den skulle handla om det känslomässiga perspektivet ifrån kvinnor.

Jag vill att du erkänner att jag inte har misstolkat förutsatt att du inte kan hitta någon legitim kritik i det jag har skrivit.

3) Jag vill även att du dementerar eller bekräftar om du anser att man måste skriva att man vill slita ett visst kön i stycken för att vara en hatare av det könet.

Om du inte vill göra detta så är diskussionen avslutad.
Citera
2024-07-01, 21:09
Medlem
Det är extremt viktigt att kvinnor och män har goda relationer. Att de har det kan rädda liv.

Jag läste om en kvinna och man som båda gjort självmordsförsök och var på en psykiatrisk avdelng. De var båda över 50 år. Men bara genom att älska varandra fick de mer livslust och sluta tänka på självmord.

https://www.allas.se/relationer/alice-mitt-liv-var-ett-helvete-sa-kom-karleken-och-raddade-mig/10318227

Lika väl som kvinnor och män kan känna olust med varandra så kan de känna glädje med att ha varandra. Så om ett par vill kan de ta bort rädslan för varandra och börja gilla varandra.

Detta visar på den attityd man borde ha till en partner:

1. Man försöker bli mindre rädd och mer bekväm med varandra ,antagligen räcker det med att prata vänligt med varandra.

2. Skapa inga onödiga bråk , om ni behöver bråka bråka med några andra än internt.

3. Sikta på att höja kärleken ,vilket ni vinner båda på.

4. Vara lojala och trogna.

Om ni gör detta kommer kvinnan och mannen värdera varandra högre och kvinnor kommer värdera och känna sig bekvämma med män speciellt den hon är ihop med.

Vad är kärlek: Jag tror att ett par borde fråga varandra om detta , Det är alla fall något som får dem att känna sig bra och gör dem gladare ,mer levande och mer värda.
Citera
2024-07-01, 21:12
Medlem
Citat:
Så det är din subjektiva upplevelse att Micro och Merapi uttrycker manshat?
Det är inte min subjektiva upplevelse.

De är, liksom många andra kvinnor rädda för den lilla klick män som är farlig för kvinnor. Och de kan inte veta vilka män som tillhör den lilla klicken. Därför är de rädda för att träffa på män i en enslig skog, eftersom de kan råka vara en man ur den lilla farliga klicken män. Hellre än att de möter på en björn.

Döden kanske går fortare och mer smärtfritt med en björn än med någon kvinnohatare som resonerar som Masinga, vem vet? Vill man dö i snabb smärta av en aggressiv björnhona med ungar, eller våldtas och torteras i timmar mot sin slutliga död, av en kvinnohatare? Eller kanske lyckas överlista björnen och få leva.

Masinga uttrycker öppet kvinnohat, där finns ingen rädsla. bara hat. Han skriver själv att han hatar.

Om man ser till helheten så finns det en underton som ger stöd för att hon är en manshatare (enligt min uppfattning). Detta är inget jag kan definitivt bevisa eftersom man kan göra olika tolkningar ditt rikspucko. Men du skulle ändå aldrig erkänna att så var fallet så det är meningslöst att ha den här diskussionen.

Svara på mina frågor i mitt föregående inlägg eller så är just den här diskussionen avslutad. Det är ett ultimatum. Jag svarar inte på något om du inte svarar på det jag frågar dig. Jag ska ha svar på alla mina frågor i mitt föregående inlägg. Om inte så kan du fortsätta diskutera med andra, inte med mig.
Citera
2024-07-01, 21:14
Avslutad
Citat:
Jag har inget emot att vara medlem på det här forumet men jag tänker inte dividera med oärliga personer. Där går min gräns.

Om du läser mellan raderna kan du se vad jag tror tråden handlar om.
Ge mig då ditt ärliga svar på det som du TROR att tråden handlar om.
Citera
2024-07-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ge mig då ditt ärliga svar på det som du TROR att tråden handlar om.

Nej, jag tar inga order ifrån dig. Vad jag tycker är helt solklart om du läser igenom noggrant vad jag har sagt.
Citera
2024-07-01, 21:16
Medlem
Citat:
Det får stå för honom vad han skriver. Jag tänker inte uttala mig om det. Det är förståeligt att män tillslut får nog och skriver något i affekt dock. Du är en manipulativ person. Det kan man se i tråden.

Vad du anser om Micro har ingen betydelse i mina ögon då du inte är opartisk. Du hoppade ju in i tråden och antog att jag hade misstolkat Micro och Merapi. Alltså kan vi redan där avfärda din tolkning då den förmodligen inte är opartisk.

Du fick sedan bevisning skickad till dig om att dina vapendragare har resonerat fel men du vill inte gå igenom det så därför kommer jag inte svara på dina frågor.

Jag tänker inte svara på en enda grej som du skriver förrän du svarar på mina. För jag har frågat dig först.

1) Jag vill att du läser min kritik av vad M och M har sagt.
2) Jag vill även att du presenterar belägg för att den här trådens tanke var att den skulle handla om det känslomässiga perspektivet ifrån kvinnor.

Jag vill att du erkänner att jag inte har misstolkat förutsatt att du inte kan hitta någon legitim kritik i det jag har skrivit.

3) Jag vill även att du dementerar eller bekräftar om du anser att man måste skriva att man vill slita ett visst kön i stycken för att vara en hatare av det könet.

Om du inte vill göra detta så är diskussionen avslutad.

De skriver tydligt att det är rädsla det handlar om. Att du inte ser detta kan jag faktiskt inte göra något åt. Att du misstolkar rädsla mot en liten klick män som är farliga för kvinnor, till att handla om manshat mot alla män. Kan jag heller inte göra något åt. Du har din benfasta föreställning tydligen. Och ja: du har misstolkat mig och i den frågan vet jag ju att det är så. Mänskligt att misstolka. Och därav kan du, som ju är människa och som visat att du har misstolkat mig, även ha misstolkat Merapi och Micro. Mer än så har jag inte att skriva. Du är ju benhårt fast i dina egna subkjektiva upplevelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in