2024-06-02, 19:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Kanske inte du !

Men många kvinnor röstar på C ,V MP och S just nu ger det mer män till Sverige.

Tidö-gänget vill att de ska bygga gränshinder och att asyl-processen läggs i andra länder.

Detta av den anledningen att ju färre män det finns i ett område ,desto mindre rädda blir kvinnorna för män. Alltså männen närmare sig björnarna i populäritet.

Kanske inte kämpar men de är mycket mer än män benägna vilja ha mer män till Sverige.

Nej, många kvinnor (och män) röstar inte på C, MP. Något fler på V, men ändå inte många.

Sossarna har skärpt till sin invandringspolitik också. Du kommer kanske ihåg att de förlorade många väljare till SD ett tag.

EU-länderna har precis (äntligen) fått igenom striktare invandringspolitik över hela EU. Invandringen till Sverige har redan minskat sen innan.

Nej, svenska kvinnor vill inte ha mer patriarkala män nej. Var fan har du ens fått det ifrån till att börja med?
Citera
2024-06-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De finns på riktigt enstaka sådana händelser ja.
8 st på närmare 150 år i Yellowstone där folk campar och vandrar

Som sagt, du ägnar dig åt sannolikhetslära varje gång det passar din manshatande agenda. Men inte annars.

Citat:
Nej, jag har inte missförstått (för hundrade gången) - en björn är en björn den har inte onda avsikter och situationen går att kontrollera.
Möter man en man så vet man inget om hans avsikter och det är svårare att kontrollera situationen.
Så det blir björnen.

Jo du har missförstått (för hundrade gången). Poängen är att sannolikheten att mannen du möter i skogen vill dig illa är extremt liten, trots att du inte vet hans avsikter.

Väljer du en man kommer situationen med förkrossande stor sannolikhet vara ofarlig. Väljer du björnen kommer du sväva i stor livsfara varje gång.

Väljer man björnen är man således en idiot.

Citat:
Det är kul att du börjat fatta det nu - men tjatigt blir det.
Nej, det står mellan björn och en främmande man. Att björnen inte är Peter Madsen vet jag -- men jag vet inte vad mannen är för typ. Han kan lika gärna vara en Peter Madsen eller Ted Bundy.

Du kanske borde prova att applicera samma sannolikhetslära på detta scenario som du gör på björnarna i Yellowstone under 150 år. Men då faller ju din manshataragenda så jag förstår att du avstår.

Och nej, han kan inte "lika gärna" vara en Peter Madsen eller Ted Bundy. Det är faktiskt extremt mycket troligare att han inte är det. Typ så långt ifrån lika gärna som man kan komma.

Du argumenterar som om valet stod mellan en björn och en man som vill dig illa. Det gör det inte. Valet står mellan en björn och en man som med mycket liten sannolikt vill dig illa.

Citat:
Nej, man kan inte kontrollera björnar - man kan kontrollera situationen.

Nej.
Citera
2024-06-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Grizzlymannen såg ut att kunna väga runt 80 kg, han blev i stort sett helt uppäten.

Hans flickvän såg ut att väga mellan 50-65 kg. Hon blev också i stort sett helt uppäten. Till och med deras kläder åt björnen upp.

Alltså kan en björn äta jävligt mycket människokött på en sittning också.

Kan man inte ha med sig en styck grizzlymannen på vandringen och slänga honom framför björnen? Tar ändå ett tag att äta upp 80 kg kött tänker jag, mer än 80 kg blåbär? 🤔

Prepper, och hur fan gör vi med invandringen???! Kan vi slänga invandrarmännen åt björnarna? Men skulle inte björnarna få smak för människokött då och bli människo-köttätande monster som björnen i den där filmen med Anthony Hopkins??!

Smarta, sluga jävla monster som bara "GE OSS MERA ARABKÖTT NUUUUHH!!!!!!"

Aww nähh Prepper, då måste vi skicka ner dig till arablandet och hämta hit fler arabmän till björnarna. Annars kommer björnarna äta vitt kött istället och så kan vi ju inte ha det, vem ska betala skatt i detta jävla landet då då?

Skulle det gå med ryssar då istället kanske om björnarna blev finsmakare helt plötsligt och ville ha vitt kött? 🤔 Är där inte rätt mycket kött på Putin?

Många svåra frågor Prepper, men i slutändan leder det till mer gillande för män det garanterar jag! 👍🙏🙂

Med sådana här inlägg från feminister så är det inte konstigt att allt fler börjar se på kvinnor som helt infantila barn. Precis som jag skrev i ett av mina allra första inlägg i tråden så är syftet att sänka alla kvinnor och att minska empatin män har för kvinnors utsatthet.
(FB) Hellre möta en björn i skogen än en främmande man-debatten
Citera
2024-06-02, 19:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Allting jag skrev i min "harang" var alltså korrekt. Det är rätt lätt att se vad din agenda är när du inleder med meningen "det är vita män också" och sedan vill smeta ut kvinnosynen som nordafrikanska, arabiska och indiska män har på alla män(och då även vita). Dessutom är feministerna som pushar den här frågan på sociala medier ofta väldigt noga med att påpeka att det gäller särskilt vita män. Ge mig en anledning till att din agenda skulle vara annorlunda när din första mening är "det är vita män också".

Vill du diskutera "björn vs svensk man" eller vill du diskutera "björn vs MENA-invandrare"? Det är två helt olika frågor nämligen.

Haha! Vem fan vill ha någon thaikvinna eller neger och få någon rashybrid till unge? Aldrig i livet. Vem är det som är oärlig här? Du kan inte hitta ett enda inlägg av mig där jag uttrycker den åsikten. Vi behöver fler svenskar, och européer överlag, inte fler afrikaner eller halvafrikaner.

Det stämmer dock att det finns sådana MGTOW-töntar som säger detta jämt och ständigt, men att du försöker smeta på mig deras åsikter är som vanligt en lögn ifrån dig, särskilt då jag vet att du vet att jag är kritisk mot dessa töntar. Jag vet det för att jag sagt det rakt ut till dig ett flertal gånger.

Inget i dina schizofrena haranger är korrekt.

Ahh du gillar inte att bli nersmetad med sånt du aldrig gett uttryck för? Sluta då förfan att göra det mot andra.

Korrekt alla dina jävla antifeminist-bröder älskar kvinnor från låginkomst-länderna, för dessa män stinker skit inifrån och ut så enda sättet för dem att få tillgång till en kvinna är att köpa henne och ha det ekonomiska övertaget över henne.
Citera
2024-06-02, 20:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Med sådana här inlägg från feminister så är det inte konstigt att allt fler börjar se på kvinnor som helt infantila barn. Precis som jag skrev i ett av mina allra första inlägg i tråden så är syftet att sänka alla kvinnor och att minska empatin män har för kvinnors utsatthet.

Nja det är såhär jag låter när jag börjar trolla tillbaka.

Hahaha självgodheten i att posta en länk till ännu ett långt jävla autistiskt inlägg.
Citera
2024-06-02, 20:04
Medlem
Citat:
Inget i dina schizofrena haranger är korrekt.

Ahh du gillar inte att bli nersmetad med sånt du aldrig gett uttryck för? Sluta då förfan att göra det mot andra.

Och ändå inleder du ditt svar med "det är vita män också". Det är det första du skriver. Det var uppenbarligen väldigt viktigt att påpeka för dig.

Sedan så använder dig av nordafrikanska, arabiska och indiska mäns kvinnosyn för att attackera alla män och därmed vita män. Så nej, jag har inte smetat någonting på dig.

Citat:
Korrekt alla dina jävla antifeminist-bröder älskar kvinnor från låginkomst-länderna, för dessa män stinker skit inifrån och ut så enda sättet för dem att få tillgång till en kvinna är att köpa henne och ha det ekonomiska övertaget över henne.

Vad är en "antifeminist"? Med din logik så om någon annan är emot feminismen och den personen tror att jorden är platt så betyder det att alla som är emot feminismen tror att jorden är platt?
Citera
2024-06-02, 20:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Som sagt, du ägnar dig åt sannolikhetslära varje gång det passar din manshatande agenda. Men inte annars.
Nej det gör jag inte. Jag har inte räknat på hur många björnar där är, hur stor area och hur många besök där är.
Jag konstaterar att också i en miljö där det är många interaktioner med björn så är fallen extremt få och folk både vandrar och campar där.

Citat:
Jo du har missförstått (för hundrade gången). Poängen är att sannolikheten att mannen du möter i skogen vill dig illa är extremt liten, trots att du inte vet hans avsikter.
Fast de som blir våldtagna och mördade har ingen nytta av din sannolikhet.

Citat:
Väljer du en man kommer situationen med förkrossande stor sannolikhet vara ofarlig. Väljer du björnen kommer du sväva i stor livsfara varje gång.
Nej, det är fortfarande så att män är ett större hot mot kvinnor än björnar är.

Citat:
Väljer man björnen är man således en idiot.
Nej, lyssnar man på en man och gör sin val utifrån statistik - då är man en idiot.
Inte ens de flesta män utgår från statistiken utan situationen i individuella val.

Citat:
Du kanske borde prova att applicera samma sannolikhetslära på detta scenario som du gör på björnarna i Yellowstone under 150 år. Men då faller ju din manshataragenda så jag förstår att du avstår.
Jag gör ingen sannolikhetslära - återigen.
Att inte vilja råka på främmande män har ingenting med manshat att göra -- din stolle.

Hatar du björnar?

Citat:
Och nej, han kan inte "lika gärna" vara en Peter Madsen eller Ted Bundy. Det är faktiskt extremt mycket troligare att han inte är det. Typ så långt ifrån lika gärna som man kan komma.
Jo, han kan lika gärna vara det -- det vet man inte förrän efteråt.

Citat:
Du argumenterar som om valet stod mellan en björn och en man som vill dig illa. Det gör det inte. Valet står mellan en björn och en man som med mycket liten sannolikt vill dig illa.
Nej, jag pratar om valet mellan björn och främmande man. En främmande man som jag INTE VET om han vill illa eller inte.
Senast redigerad av micro113 2024-06-02 kl. 20:12.
Citera
2024-06-02, 20:07
Medlem
Citat:
Nja det är såhär jag låter när jag börjar trolla tillbaka.

Hahaha självgodheten i att posta en länk till ännu ett långt jävla autistiskt inlägg.

Det är så du jämt låter. Du håller aldrig någon högre nivå. Ibland når du ännu lägre nivåer dock, som när du tycker att en annans skribent barn bör strypas i vaggan bara för att du inte håller med.
Citera
2024-06-02, 20:13
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Det är bra ,att du och Micro kan komma överens.

Men ska kvinnor bli mindre rädda och tycka män är trevligare än björnar så måste männen bli bättre. Kvinnorna måste uppfatta dem bättre och en sak är att brott mot kvinnor måste minska. Politikerna vi har nu försöker åstadkomma detta ,men de har än så länge inte lyckas så kvinnorna är nöjda. De försöker ge strängare straff ,så män fattar att de ej kan slå ,tvinga kvinnor , eller våldta dem. Det tar dock tid eftersom fängelsena är överfulla och de kan inte höja straffen mer just nu.

Kan du göra något för att kvinnor ska gilla dig mer ?
Nej, det kan jag inte. Finns ingen kvinna som är rädd för mig IRL, och jag betvivlar inte en sekund att alla kvinnor som känner mig skulle välja mig framför björnen.

Citat:
Sedan finns det en trend att män och kvinnor blir allt mindre överens politiskt.

Män vill oftare ha stramare invandring och hårdare straff. Kvinnor vill satsa förebyggande. De vill inte bygga murar mot Afrika.
Jag ser ingen konflikt mellan hårdare straff och att arbeta förebyggande.
Citera
2024-06-02, 20:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Och ändå inleder du ditt svar med "det är vita män också". Det är det första du skriver. Det var uppenbarligen väldigt viktigt att påpeka för dig.

Sedan så använder dig av nordafrikanska, arabiska och indiska mäns kvinnosyn för att attackera alla män och därmed vita män. Så nej, jag har inte smetat någonting på dig.

Vad är en "antifeminist"? Med din logik så om någon annan är emot feminismen och den personen tror att jorden är platt så betyder det att alla som är emot feminismen tror att jorden är platt?

Är du helt jävla dum i huvudet? Har du aldrig hört om vitingar som våldtagit, kidnappat, kontrollerat, misshandlat kvinnor?

Såklart är det värre i patriarkala länder som Indien, Irak, osv där beteendet är normen och knappt straffas.

En antifeminist är en vederstyggelse, varken mer eller mindre.
Citera
2024-06-02, 20:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är så du jämt låter. Du håller aldrig någon högre nivå. Ibland når du ännu lägre nivåer dock, som när du tycker att en annans skribent barn bör strypas i vaggan bara för att du inte håller med.

Nej det är det inte.

Du hur gick det med er abort-bluff?

Har inte sett den cirkulera på länge, blev ni påkomna?
Citera
2024-06-02, 20:18
Medlem
Citat:
Är du helt jävla dum i huvudet? Har du aldrig hört om vitingar som våldtagit, kidnappat, kontrollerat, misshandlat kvinnor?

Du kan läsa mitt första inlägg till dig igen:

och då särskilt stycket:
Citat:
Sedan ska man förstås lära sina döttrar att inte träffa främmande män överhuvudtaget, vettig riskanalys och vara vaksam, men det är förstås en helt uppenbar skillnad att befinna sig i ett vitt svenskt område sent på kvällen jämfört med ett invandrarområde bestående av barbarer. I ett homogent Sverige är risken för kvinnor oerhört liten att råka ut för något medans den i ditt mångetniska helvete som är dagens Sverige är många, många, många faktorer gånger högre. Du tycker det är fel att lära svenska flickor vilka typer av män och situationer som är farligast för dem alltså?

samt

Citat:
Det är detta jag menar som visar vad er agenda egentligen. Att så splittring mellan svenska män och svenska kvinnor. Det här ovan är ju ett ypperligt exempel på när sådana som du använder sig utav det nordafrikanska, arabiska eller indiska män sysslar med för att attackera svenska och vita män.

Hade frågan varit ställd som "en björn vs en blatteman med inavel i generna och uppväxt i en kulturell kontext där svenska kvinnor ses som horor" hade jag nog varit beredd att hålla med kvinnorna och tyckt att björnen är bättre för min dotter, men nu är inte frågan ställd så, eller används på det viset, och det är av samma anledning som andemeningen som genomsyrar hela ditt inlägg när du använder indiska och nordafrikanska mäns kvinnosyn för att attackera svenska män. Att upplysa svenska unga tjejer om detta packs kvinnosyn är ju "högerextrem skrämselpropaganda" trots allt.

Ska du fortsätta tramsa? Är det fel att lära svenska flickor vilka typer av män och situationer som är farligast för dem?

edit:
Citat:
Nej det är det inte.

Nevermind. Du besvarade frågan om du ska fortsätta tramsa eller inte där. Du ska fortsätta tramsa. Du tycker förstås inte att det är låg nivå att uppmana att en skribents barn ska dödas och strypas för att du inte håller med personen.
Senast redigerad av Reiwa 2024-06-02 kl. 20:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in