Citat:
Ursprungligen postat av
Joe88
Som sagt, du ägnar dig åt sannolikhetslära varje gång det passar din manshatande agenda. Men inte annars.
Nej det gör jag inte. Jag har inte räknat på hur många björnar där är, hur stor area och hur många besök där är.
Jag konstaterar att också i en miljö där det är många interaktioner med björn så är fallen extremt få och folk både vandrar och campar där.
Citat:
Jo du har missförstått (för hundrade gången). Poängen är att sannolikheten att mannen du möter i skogen vill dig illa är extremt liten, trots att du inte vet hans avsikter.
Fast de som blir våldtagna och mördade har ingen nytta av din sannolikhet.
Citat:
Väljer du en man kommer situationen med förkrossande stor sannolikhet vara ofarlig. Väljer du björnen kommer du sväva i stor livsfara varje gång.
Nej, det är fortfarande så att män är ett större hot mot kvinnor än björnar är.
Citat:
Väljer man björnen är man således en idiot.
Nej, lyssnar man på en man och gör sin val utifrån statistik - då är man en idiot.
Inte ens de flesta män utgår från statistiken utan situationen i individuella val.
Citat:
Du kanske borde prova att applicera samma sannolikhetslära på detta scenario som du gör på björnarna i Yellowstone under 150 år. Men då faller ju din manshataragenda så jag förstår att du avstår.
Jag gör ingen sannolikhetslära - återigen.
Att inte vilja råka på främmande män har ingenting med manshat att göra -- din stolle.
Hatar du björnar?
Citat:
Och nej, han kan inte "lika gärna" vara en Peter Madsen eller Ted Bundy. Det är faktiskt extremt mycket troligare att han inte är det. Typ så långt ifrån lika gärna som man kan komma.
Jo, han kan lika gärna vara det -- det vet man inte förrän efteråt.
Citat:
Du argumenterar som om valet stod mellan en björn och en man som vill dig illa. Det gör det inte. Valet står mellan en björn och en man som med mycket liten sannolikt vill dig illa.
Nej, jag pratar om valet mellan björn och främmande man. En främmande man som jag INTE VET om han vill illa eller inte.