2024-06-24, 12:48
Medlem
Jag kan knappt vänta tills alla dessa moonboys som förutspådde att BTC nästa år skulle nå 200K, 300K, eller 500K börjar bli känslosamma och börjar skylla på ETF-er för manipulation de kommande månaderna. Det kommer att bli hysteriskt roligt, jag kan redan se det komma och det kommer inte att förvåna mig ett dugg lol
Citera
2024-06-24, 13:01
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag kan bära krypto för mijoner med mig genom att memorera 12 ord. Rånrisken är minimal.
Citat:
Hur ofta blir du rånad och utsatt för tortyr tills dess att du övertygad dem om att du har/inte har tillgång till 12 ord?
Ditt argument är pinsamt dåligt.

Du påstår ju att bitcoin är så fantastiskt säkert tack vare att du kan ha dessa ord på minnet, och därför borde det bli det gängse sättet att "transportera värde" (). I en sådan framtid är det trivialt enkelt att hitta ett offer och hota denne att ge dig dessa 12 ord.

Idag är det i praktiken ingen som använder sig av denna metod, vilket är såklart varför den funkar tills vidare. Det är dock ingen gångbar lösning överhuvudtaget.
Citera
2024-06-24, 13:03
Avslutad
Omvänd huvud skulder på gång, kommer snabbt pssser 97500 dollar
Citera
2024-06-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Omvänd huvud skulder på gång, kommer snabbt pssser 97500 dollar

Du är rolig du haha
Citera
2024-06-24, 14:13
Avslutad
Citat:
Hur ofta blir du rånad och utsatt för tortyr tills dess att du övertygad dem om att du har/inte har tillgång till 12 ord?

Det var du som började prata om minimal rånrisk. Varför pratar du om rånrisk om det inte föreligger någon?

Föreligger det en rånrisk så är dina 12 ord inte värda någonting.
Citera
2024-06-24, 14:58
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Det var du som började prata om minimal rånrisk. Varför pratar du om rånrisk om det inte föreligger någon?

Föreligger det en rånrisk så är dina 12 ord inte värda någonting.
För att UnfilteredFountain frågade om jag skulle känna mig otrygg att gå omkring med stora kryptovärden på mig. Svaret är nej om det är så att jag dom i på mig i form av 12 memorerade ord.
Senast redigerad av Leaston 2024-06-24 kl. 15:01.
Citera
2024-06-24, 15:01
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Ditt argument är pinsamt dåligt.

Du påstår ju att bitcoin är så fantastiskt säkert tack vare att du kan ha dessa ord på minnet, och därför borde det bli det gängse sättet att "transportera värde" (). I en sådan framtid är det trivialt enkelt att hitta ett offer och hota denne att ge dig dessa 12 ord.
Som vanligt är det bara med hjälp av halmdockor som du kan skapa pseudoinvändningar till argument som inte gjorts.

Höj dig.
Senast redigerad av Leaston 2024-06-24 kl. 15:08.
Citera
2024-06-24, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det vore i linje med hur det brukar se ut, om vi stutsar på eller i närheten av 200 wma. Den ligger i dag på 57,5k men stiger ganska snabbt. Så kanske får vi en lokal botten strax under 60k? I så fall blir det en högre botten, och allt är fortfarande frid och fröjd.

https://buybitcoinworldwide.com/charts/200-day-moving-average/

Vi har i princip legat stilla hela våren, och volatiliteten är pyttelåg och sjunkande, vilket kan ses här:

https://www.coinglass.com/pro/i/bl

Historiskt har ett sådant läge slutat med en explosiv rörelse uppåt. En explosiv rörelse nedåt från detta läge är förstås tänkbar men vore i så fall något nytt för bitcoin.

Rättelse: 200 dma ligger på cirka 57,5k. (200 wma ligger på cirka 36k.)
Citera
2024-06-24, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKVmaffian
Jag kan knappt vänta tills alla dessa moonboys som förutspådde att BTC nästa år skulle nå 200K, 300K, eller 500K börjar bli känslosamma och börjar skylla på ETF-er för manipulation de kommande månaderna. Det kommer att bli hysteriskt roligt, jag kan redan se det komma och det kommer inte att förvåna mig ett dugg lol

Det har alltid varit många arroganta småbarn i tråden. Folk utan utbildning och utan kompetens som tror att de är genier.

Här är en intressant tidslinje:

2021:
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Jag utmanar även de som ivrigt hävdar att Bitcoin kommer ligga på 500k i pris om 5 år.

Leastons svar:
Citat:
Och det är din fulla rätt.Men förstå att objektivt sett så är trovärdigheten hos "Lukas17" på Flashback, inte i paritet med tex Anthony Scaramucci och liknande erkända experter inom området.

Leaston tror på 3-6 miljoner dollar för november 2026 och 8-10 miljoner dollar för 2030:

Citat:
I november 2026 så ligger Bitcoin priset på $3-$6 miljoner. Under 2030 så ligger Bitcoin priset på $8-$10 miljoner Når vi halvvägs är jag glad ändå.

Leaston upprepar att han tror att priset kommer ligga på 100x. Eftersom Bitcoin var värt ca 60 000 dollar när han skrev detta så motsvarar det ett värde på ca 6 000 000 miljoner dollar.

Citat:
Varför skulle jag vilja sälja något som jag tror 100x:ar inom 5-10 år? Om man i framtiden behöver pengar för att köpa något, så tar man lån med sina Bitcoins som säkerhet. Inte konstigare än att köpa lägenheter med lägenheten som lån.

Prognosen ser inte så god ut för Leaston...

Det är som 50 cent sjunger eller rappar i sin sång: ''I hate to say that I told you so, but I told you so''.
Citera
2024-06-24, 16:30
Medlem
Citat:

Leaston, antyder en påvisad korrelation kausalitet? Du nämnde att det gjorde det i tråden tidigare.
Citera
2024-06-24, 17:25
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Det har alltid varit många arroganta småbarn i tråden. Folk utan utbildning och utan kompetens som tror att de är genier.

Här är en intressant tidslinje:

2021:

Leastons svar:

Leaston tror på 3-6 miljoner dollar för november 2026 och 8-10 miljoner dollar för 2030:

Leaston upprepar att han tror att priset kommer ligga på 100x. Eftersom Bitcoin var värt ca 60 000 dollar när han skrev detta så motsvarar det ett värde på ca 6 000 000 miljoner dollar.

Prognosen ser inte så god ut för Leaston...

Det är som 50 cent sjunger eller rappar i sin sång: ''I hate to say that I told you so, but I told you so''.

Jag ger inte så mycket för ett nytt nick som tar förutsägelser jag gjort innan detta nya nick ens var registrerat och hånar mig för ett pris som är 6-7 år in i framtiden. Ett nick som dessutom kallar sig troll...

Jag sade i början på 2023 att 42k skulle passeras hösten/vintern 2023 och det gjorde det. I början på 2024 sade jag att priset skulle passera 100k innan året är slut, och det är inget jag finner anledning att ändra på.
Skulle priset "bara" vara 90k så kan du håna hur mycket vill, jag bryr mig inte var ett nytt nick som inte vågar ha några egna åsikter tycker men ändå säger "I told you so"...

I övrigt har vi redan tagt det där med dollar vs sek tidigare: (FB) Är krypto i princip ren spekulation utan underliggande värde? Hur ska man resonera?

Senast redigerad av Leaston 2024-06-24 kl. 17:28.
Citera
2024-06-24, 17:35
Medlem
Citat:
Jag ger inte så mycket för ett nytt nick som tar förutsägelser jag gjort innan detta nya nick ens var registrerat och hånar mig för ett pris som är 6-7 år in i framtiden. Ett nick som dessutom kallar sig troll...

Jag sade i början på 2023 att 42k skulle passeras hösten/vintern 2023 och det gjorde det. I början på 2024 sade jag att priset skulle passera 100k innan året är slut, och det är inget jag finner anledning att ändra på.
Skulle priset "bara" vara 90k så kan du håna hur mycket vill, jag bryr mig inte var ett nytt nick som inte vågar ha några egna åsikter tycker men ändå säger "I told you so"...

I övrigt har vi redan tagt det där med dollar vs sek tidigare: (FB) Är krypto i princip ren spekulation utan underliggande värde? Hur ska man resonera?

Dina prisförutsägelser är lika pinsamma oavsett om det är en ny eller gammal användare som pekar ut dem.

Trollkarl är inte samma sak som troll. Du får lära dig hur man utläser saker på ett korrekt sätt.

Du har inte råkat skriva fel. Du har skrivit dollartecknet och du har även bekräftat att du syftar på amerikansk dollar genom i flera andra inlägg. Du verkar ju vara en person som läser en del och har en hel del koll, jag tror inte du är så dum så att du inte kan skilja på SEK eller amerikansk dollar.

Men inte heller förstår du dig på enkel logik. Om du har skrivit 100x priset, så blir matten: 100 * det pris som bitcoin stod i då, oavsett om det var SEK eller USD. Det blir alltså fortfarande runt ca 6 000 000 dollar eller 60 000 000 SEK.

Så det spelar ingen roll hur du försöker vrida och vända på det med dina lögner.

Även om vi säger att du menade 100 gånger vad 1 btc är värd i SEK så landar du på 60 000 000 SEK cirka...

Ska du nu skylla på att du inte kunde skilja på 10x och 100x också?

Skillnaden är att du hävdar att du skrev fel flera år efteråt med facit i hand trots att du flertalet gånger har bekräftat att du syftade på dollar och gjorde flera olika inlägg som tydligt indikerar på att du syftade på dollar. Detta är en skillnad mot att hävda att man skrev fel samma dag. Eller du tycker inte det? Du är så oärlig så du borde skämmas.

Du verkar inte ha intelligensen att förstå att dina olika kommentarer alla bekräftar att du menade dollar. Eftersom du skrev 100x priset så bekräftar ju det att du faktiskt menade dollar eller ska du nu även hävda att du menade 10x och inte 100x så att du hamnar på 6 000 000 SEK istället för 60 000 000 SEK? Dina lögner är patetiska.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-24 kl. 17:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in