2024-06-24, 18:08
Medlem
Leastons avatar
Senast Bitcoin var på så här översålda nivåer både på 4h och dagliga, så var priset nere på 26k.
Priset kan dippa ytterligare, men det finns gränser hur översåld den kan bli innan priset behöver vända upp igen.

Det är bättre att köpa översålda nivåer än att köpa på överköpta nivåer.

Mer om RSI: https://www.aktiespararna.se/nyheter/vad-betyder-det-att-borsen-ar-overkopt
Citera
2024-06-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKVmaffian
Jag kan knappt vänta tills alla dessa moonboys som förutspådde att BTC nästa år skulle nå 200K, 300K, eller 500K börjar bli känslosamma och börjar skylla på ETF-er för manipulation de kommande månaderna. Det kommer att bli hysteriskt roligt, jag kan redan se det komma och det kommer inte att förvåna mig ett dugg lol

Sant.. Över $70k så crashar bitcoin, mättad marknad.
Citera
2024-06-24, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
För att UnfilteredFountain frågade om jag skulle känna mig otrygg att gå omkring med stora kryptovärden på mig. Svaret är nej om det är så att jag dom i på mig i form av 12 memorerade ord.

Poängen är fortsatt: Känner inga kriminella till att du äger BTC så är du någorlunda säker, får de reda på att du äger BTC så hjälper dina 12 ord dig inte.
Citera
2024-06-24, 20:09
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Poängen är fortsatt: Känner inga kriminella till att du äger BTC så är du någorlunda säker, får de reda på att du äger BTC så hjälper dina 12 ord dig inte.
Ja, och varför skulle dom känna till om någon memorerat 12 ord...

Oavsett så är inte tortyrargumentet något argument som talar emot Bitcoin och talar för något alternativ till Bitcoin. Tvärtom, med en multi-sig lösning så räcker det att få fram en nyckel.
Citera
2024-06-24, 20:17
Avslutad
Citat:
Ja, och varför skulle dom känna till om någon memorerat 12 ord...

Oavsett så är inte tortyrargumentet något argument som talar emot Bitcoin och talar för något alternativ till Bitcoin. Tvärtom, med en multi-sig lösning så räcker det att få fram en nyckel.

Vad är det för idiotsvar? Känner de till att du har BTC och vill ha dem så kommer de att tortera dig och/eller dina anhöriga tills du ger dem dina 12 ord (om de får tag i dig). Dina 12 ord hjälper dig inte i ett sådant scenario.

Poängen är inte att tortyrargumentet är ett argument som talar emot BTC, jag är pro-BTC vilket du borde känna till. Tortyrargumentet i denna kontext är ett argument emot övertro på 12 siffror.
Citera
2024-06-24, 20:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad är det för idiotsvar? Känner de till att du har BTC och vill ha dem så kommer de att tortera dig och/eller dina anhöriga tills du ger dem dina 12 ord (om de får tag i dig). Dina 12 ord hjälper dig inte i ett sådant scenario.
Ja? Har jag sagt något annat???
Den som har så dålig op sec att kriminella känner till att han har miljoner sparade i huvudet är den som är idioten.

Citat:
Poängen är inte att tortyrargumentet är ett argument som talar emot BTC, jag är pro-BTC vilket du borde känna till. Tortyrargumentet i denna kontext är ett argument emot övertro på 12 siffror.
För att använda ditt egna tonläge: Vad är det här för idiotsvar?
Du verkar liksom utgå i från att någon som har miljoner värt av Bitcoin går runt på nätterna i orten och skryter om att han har det memorerat i huvudet...

Jag är klar med dig. Skall du fortsätta argumentera på denna låga nivå kan du diskutera Kebab.
Citera
2024-06-24, 20:36
Avslutad
Citat:
Ja? Har jag sagt något annat???
Den som har så dålig op sec att kriminella känner till att han har miljoner sparade i huvudet är den som är idioten.

För att använda ditt egna tonläge: Vad är det här för idiotsvar?
Du verkar liksom utgå i från att någon som har miljoner värt av Bitcoin går runt på nätterna i orten och skryter om det...

Jag är klar med dig. Skall du fortsätta argumentera på denna låga nivå kan du diskutera Kebab.

Inte jag som tradat bort halva min förmögenhet.

Apropå att gå runt i orten och skryta så har inte alla som blivit rånade på klockor flashat med dem i orten, inte ens på Östermalm, och ändå så kände rånarna till att de hade klockor. Det har diskuteras en del inom klockkretsar (har bekanta inom dessa kretsar, äger inte själv någon klocka) om hur rånarna fick kunskap om vilka som har klockor, det finns inget 100%-igt svar.

Klanerna som infiltrerat Sverige finns på Avanza, Coinbase, diverse försäkringsbolag, etc, etc.

Men fortsätt sväva runt på ditt rosa moln du, jag har förstått att du trivs bäst där.
Citera
2024-06-24, 20:49
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det har inte jag heller. Däremot så hade jag dubbelt så många satoshis 2017 när priset var 10 gånger lägre... Men du kan ju vrida på det som du vill, men vi kan försöka vara tydliga åtminstone.

Citat:
Apropå att gå runt i orten och skryta så har inte alla som blivit rånade på klockor flashat med dem i orten
Nu jämför du alltså att ha dyra klockor på armen med att ha 12 ord gömda i huvudet...? Eller var ville du komma med detta?
Senast redigerad av Leaston 2024-06-24 kl. 21:02.
Citera
2024-06-24, 21:49
Avslutad
Citat:
Det har inte jag heller. Däremot så hade jag dubbelt så många satoshis 2017 när priset var 10 gånger lägre... Men du kan ju vrida på det som du vill, men vi kan försöka vara tydliga åtminstone.

Tidigare har du skrivit att du, när du började, trodde att du var en trader och att du då tradade bort halva din förmögenhet. Efter det insåg du att du endast var kapabel till HODL och har sedan dess försökt tvinga fram en konsensus, på detta underforum, om att HODL är den bästa och enda vägen. En hel del nyttiga idioter har förstås hakat på.

För att vara tydlig åtminstone.

Citat:
Nu jämför du alltså att ha dyra klockor på armen med att ha 12 ord gömda i huvudet...? Eller var ville du komma med detta?

Jag skrev om de som inte haft klockor på armen, hur du lyckades missa det? Läs igen eller sluta spela dum.
Citera
2024-06-24, 22:48
Medlem
Citat:
Det var du som började prata om minimal rånrisk. Varför pratar du om rånrisk om det inte föreligger någon?

Föreligger det en rånrisk så är dina 12 ord inte värda någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Det har alltid varit många arroganta småbarn i tråden. Folk utan utbildning och utan kompetens som tror att de är genier.

Här är en intressant tidslinje:

2021:

Leastons svar:

Leaston tror på 3-6 miljoner dollar för november 2026 och 8-10 miljoner dollar för 2030:

Leaston upprepar att han tror att priset kommer ligga på 100x. Eftersom Bitcoin var värt ca 60 000 dollar när han skrev detta så motsvarar det ett värde på ca 6 000 000 miljoner dollar.

Prognosen ser inte så god ut för Leaston...

Det är som 50 cent sjunger eller rappar i sin sång: ''I hate to say that I told you so, but I told you so''.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Leaston, antyder en påvisad korrelation kausalitet? Du nämnde att det gjorde det i tråden tidigare.

Citat:

Apropå att gå runt i orten och skryta så har inte alla som blivit rånade på klockor flashat med dem i orten, inte ens på Östermalm, och ändå så kände rånarna till att de hade klockor. Det har diskuteras en del inom klockkretsar (har bekanta inom dessa kretsar, äger inte själv någon klocka) om hur rånarna fick kunskap om vilka som har klockor, det finns inget 100%-igt svar.

Klanerna som infiltrerat Sverige finns på Avanza, Coinbase, diverse försäkringsbolag, etc, etc.

Men fortsätt sväva runt på ditt rosa moln du, jag har förstått att du trivs bäst där.

Bra sak att flera i tråden, även pro Bitcoin, börjat se igenom Leastons ohederliga debatt-teknik med medvetna misstolkningar, fultolkningar och oförmåga att ta till sig av forskning samt logiska resonemang.
Citera
2024-06-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Bra sak att flera i tråden, även pro Bitcoin, börjat se igenom Leastons ohederliga debatt-teknik med medvetna misstolkningar, fultolkningar och oförmåga att ta till sig av forskning samt logiska resonemang.

Ja, han är en väldigt oärlig person. De som ljuger ofta är ofta människor med naturligt mindervärdeskomplex.

Han tror det spelar någon roll om han sa SEK eller amerikansk dollar när han redan har blivit påkommen med att säga 100x priset. Det svenska priset för en bitcoin när han skrev sin kommentar var cirka 600 000 SEK, 100 gånger det blir ju 60 000 000 SEK vilket motsvarade ca 6 miljon dollar. Men den logiska kopplingen gjorde han inte haha.

Han skrev även tidigare i tråden att han tolkade korrelation som kausalitet. Om korrelation betyder kausalitet så innebär det att det finns en kausal koppling mellan hur många bebisar som föds med namnet ''Johnny'' och hur många inbrott vi ser. Ju färre bebisar som föds med namnet Johnny, desto färre inbrott ser vi. Alltså måste vi sluta ge barn detta namn för det orsakar inbrott. Detta är inte min logik, det är Leastons haha. Helt slut i skallen är han.

https://tylervigen.com/spurious-correlations
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-24 kl. 23:42.
Citera
2024-06-25, 07:06
Medlem
De flesta i denna tråd är väl pro crypto så vi behöver inte anklaga varandra för att vara negativa till krypto och vill dissa det bara för att vi tar upp problem med det och försöker hitta eller förbättra lösningar.

Det var därför jag tog upp ämnet och jobbar nu med att förbättra de lösningar jag har. Jag vet däremot inte om det är OT i denna tråd och därför flyttade jag mitt bidrag och svar till denna tråd: (FB) Bitcoin - teknisk diskussion

Vi kan väl vara konstruktiva och hjälpa varandra med idéer och tankar hur man förbättrar säkerheten istället för att angripa varandra. Alla måste inte välja samma lösning eller dela tankarna om vad som är mest säkert men då är det bra att framföra sina argument varför man tycker annorlunda, det hjälper till att se problem från olika perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in