2020-07-29, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Absolut inte. Men det är skillnad på att sätta upp håret i en edwardiansk frisyr någon gång på kul, eller ha på sig cocktailklänningen som ens mamma hade på sig, när hon var i samma ålder som man själv är nu. Ibland. Och att bli påtvingad att se något utdaterat budskap på sin hud varenda dag, och veta att alla andra ser det också. Tycker du själv att det är hett nu med FNL-symbolen, antikärnkrafts-solen från folkomröstningen på 1970-talet, fredsduvan, "Peace, Love and Understanding"-floskeln, Che Guevaras porträtt med mera som 70-80-åringar försöker gömma under kostymen respektive tantklänningen idag?

...och de tatueringar som unga gör idag, är ofta ännu mer ogenomtänkta och bisarra. Som detta med Tegnell. Eller en ryggrad (som inte ens såg ut som en riktig ryggrad) tatuerad över nacken och ryggen, som jag såg för en tid sedan. Eller Playboy-bunnyn på bröstet. Eller en enorm dödskalle med maskar krypande ut genom ögonhålorna. Hur kul blir det när man fyllt 35 år och går med sina barn på mamma-barn-plask-och-lek, liksom? Eller om man träffar en man, som vill ha med en på officersbaler eller firmafester med klädkod "frack", d.v.s. axelbart och urringat för damen?

Jag tror det är helt enkelt att du är den typen som aldrig skulle kunna ha några tatueringar för du gör en så stor grej av såna saker, att det är permanentn och sitter där tills man är död. Jag själv och många andra jag känner som har massor med olika tatueringar tänker inte på det sättet. Jag har flera tatueringar jag absolut inte skulle göra idag (t ex namn på ett ex och en bandlogga) men jag tänker inte särskilt mycket på dom. Jag skulle inte säga att jag ångrar dom heller. Do sitter där dom sitter och sen är det inte så mycket med det. Skulle jag göra en tatuering idag så skulle jag inte bry mig ett smack om hur jag ser på den om 15 år. Jag (och dom flesta skulle jag tro) går inte runt och tänker på sånt och oroar sig på det sättet. Helt ärligt har jag svårt att förstå hur du ens orkar leva om du är så ängslig av dig. Menar inget illa med det men jag hade aldrig orkat gå runt och analysera saker på det sättet.
Citera
2020-07-30, 05:21
Medlem
11433.08s avatar
Jag tycker det är sjukt patetiskt öht med alla tatueringar. Speciellt typen blonda tjejer med läppförstoringar. Och muppkillat med chicano gaddningar . Sug min 30 slaka.
/spaniard 30 slak
Citera
2020-07-30, 10:57
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Jag tycker det är sjukt patetiskt öht med alla tatueringar. Speciellt typen blonda tjejer med läppförstoringar. Och muppkillat med chicano gaddningar . Sug min 30 slaka.
/spaniard 30 slak
Killen på din avatar har tatueringar..?
Citera
2020-08-01, 03:15
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Killen på din avatar har tatueringar..?

Yes det är Carl Alexander Rask och han är fett äkta, han är youtuber och asball
Citera
2020-08-01, 03:19
Bannlyst
Tatueringar borde vara reserverade för sjörövare, prostituerade, hårdrockare, sjömän, militärer, MC-gäng, kåkfarare. Tatueringar är inte lika rebelliska då som nu, vilket också var/är tanken med den. Nu är det mer rebelliskt att se en person utan tatueringar.

Det är helt galet att varenda jävla kotte har någon form av tatuering 2020. Det har eskalerat senaste 4-5 åren. Ser fan till och med småbebisar (16 åriga tjejer) ha tatueringar. Vad är det som är anledningen? Vill dom bara vara coola? Trendkänsliga? Tatueringar har ju tappat sin prägel nu när Lisa 16 år och Kalle 18 år har tatueringar. Folk som tatuerat sig älskar att höra bekräftelse om sin tatuering och försöker inleda en konversation om sina tatueringar i tid och otid.

Kvinnor som har den minsta tatuering är oftast kvinnor som kommit från livets hårda skola, utan akademisk utbildning, utan någon stabil familjeförhållanden och frånvarande pappa, haft en massa engångsligg och 10 olika pojkvänner, rökte bakom skolgården vid 12 års åldern med dom coola grabbarna.

Varför vill man självmant låta andra associera en själv som WT?
Senast redigerad av currycel1 2020-08-01 kl. 03:40.
Citera
2020-08-01, 14:20
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av currycel1
Tatueringar borde vara reserverade för sjörövare, prostituerade, hårdrockare, sjömän, militärer, MC-gäng, kåkfarare. Tatueringar är inte lika rebelliska då som nu, vilket också var/är tanken med den. Nu är det mer rebelliskt att se en person utan tatueringar.

Nu som då menar du väl, men du skrev nog fel bara.

Hur som helst, det är väl inte så illa om nån som inte är sjörövare eller hårdrockare har en tatuering (jag själv har ingen alls så jag pratar inte i eget intresse), men det har ju totalt spårat ur idag.

Man har inte längre en tatuering (eller två-tre) som betyder nåt, man har ett virrvarr av tatueringar över hela kroppen. Det har blivit en parodi och är bara så jävla fult. En freak-show.
Citera
2020-08-01, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Nu som då menar du väl, men du skrev nog fel bara.

Hur som helst, det är väl inte så illa om nån som inte är sjörövare eller hårdrockare har en tatuering (jag själv har ingen alls så jag pratar inte i eget intresse), men det har ju totalt spårat ur idag.

Man har inte längre en tatuering (eller två-tre) som betyder nåt, man har ett virrvarr av tatueringar över hela kroppen. Det har blivit en parodi och är bara så jävla fult. En freak-show.
Så menade jag. Tack för korrigeringen.

Japp håller med dig i övrigt.
Citera
2020-08-01, 14:53
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av currycel1
Så menade jag. Tack för korrigeringen.

Japp håller med dig i övrigt.

Det är gott.

Tjejerna har inte längre nån liten tatuering på skuldran eller i svanken, som kunde vara lite sexigt trots allt, eller slampigt om man vill kalla det så.

Men idag har tjejer stora blaffor på armar och ben istället, det är inte sexigt bara fult och okvinnligt.
Citera
2020-08-01, 19:24
Medlem
Googlas avatar
Har båda armarna. Gjorde det för ca 7 år sedan när man mådde dåligt och var lite yngre. Går hem hos tjejerna ialf, upplevt att de har ökat min attraktion. Så kan inte klaga, får höra lite gnäll ibland från fölk. Särskilt kärringar. Men men, det är som det är
Citera
2020-08-02, 12:38
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Jag hoppas också att det här med tatueringar är en utdöende trend. Jag tycker naturligtvis att den enskilde får göra vad denne behagar med sin kropp. Däremot förknippar jag (och förmodligen många andra) tatueringar med diverse mindre smickrande egenskaper som låg utbildningsgrad, överdriven frispråkighet och i viss mån även kriminalitet. Med det sagt är självklart inte alla med tatueringar lågutbildade och kriminella men ni förstår nog vad jag menar.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-08-02 kl. 12:41.
Citera
2020-08-02, 13:02
Bannlyst
##
Ser skitit ut med dessa "tattoos"
(på vissa kan det se bra ut på ..)

Tänk längre tillbaka när de sökte efter någon person, då skrev de i media eller sa, han/hon
har tatuering osv .. Idag så skriver de media eller säger, han/hon har inga tatueringar på kroppen ..

Senast redigerad av one4two 2020-08-02 kl. 13:05.
Citera
2020-08-02, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier

Tatueringar som "betyder något" är det töntigaste som finns och ett väldigt modernt påhitt. Kommer från den där amerikanska tv-serien om tatueringar. Då skulle alla ha tatueringar som representerade deras döda farfars rövhål och liknande. För tatuerade sig folk för att det var snyggt och coolt. Så att det skulle vara nytt med tatueringar som inte betyder något. Iof med förr kanske du menar runt 2014, beroende på hur ung du är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in