2024-06-14, 02:59
Medlem
Jenshalls avatar
Dags byta ur Peter Carlsson nu. Han fick sparken frn Tesla av en anledning. Klarade inte av det jobbet heller.

Kommer sluta illa detta vansinnes projekt och ta med bde dina och mina skatte och pensions pengar i fallet.

https://www.di.se/nyheter/northvolts...n-ser-svag-ut/
Citera
2024-06-14, 03:30
Medlem
wwrs avatar
Nu skall en person f ta skulden fr ett EU-projekt.

EU, stortidningarna, regeringar i Tyskland, Sverige och Kanada, Goldman Sachs, BlackRock, VW, vra pensionsfonder, de internationella revisorerna EY etc etc - Alla har sttt Northvolt trots att vem som helst har kunnat se att det inte fungerar. Ingen sansad bedmare trodde att Sverige skulle kunna ta upp kampen med ledande asiatisk industri.

Peter lurade dem allihop! Inte illa. 🤣🤣🤣

Peter fr skulden. Men han har ju redan slt aktier och skrattar hela vgen till banken.

Citat:
Northvolts starke man ser svag ut

https://www.di.se/nyheter/northvolts...n-ser-svag-ut/
Senast redigerad av wwr 2024-06-14 kl. 03:46.
Citera
2024-06-14, 06:04
Medlem
bl-gr-ns avatar
EU likt Sovjetunionen satsar p vidlyftiga projekt som de hga herrarna bestmmer om.
Likt Sovjetunionen s blir det katastrof av allt samman.
Citera
2024-06-19, 16:27
Medlem
Kalle81s avatar
Nu har northvolt blst Borlnge ocks (efter staten, eu, Scania mfl)

https://www.falukuriren.se/2024-06-1...k-chockbesked/

Det blir ingen fabrik och inga tusen jobb.

Och Marken man fick gratis ? Den ska sljas till marknadspris

Lita aldrig p northvolt
Citera
2024-06-19, 16:41
Medlem
wwrs avatar
EU och storkapitalet slr ut sjlvstndiga omrden: Norrland (ven H2GS), Dalkarlarna (Borlnge), Vstkusten (Volvos idiotsatsning p fabrik tillsammans med bluffen Northvolt). Bara Sdertlje, Scania av det man attackerat som ligger nra Stockholm.

Makten i Europa koncentreras till Bryssel. I Sverige mste Stockholm dominera fr att undvika att sjlvstndiga projekt uppstr.
Citera
2024-06-19, 17:12
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu har northvolt blst Borlnge ocks (efter staten, eu, Scania mfl)

https://www.falukuriren.se/2024-06-1...k-chockbesked/

Det blir ingen fabrik och inga tusen jobb.

Och Marken man fick gratis ? Den ska sljas till marknadspris

Lita aldrig p northvolt
Northvolt och Carlsson r ju bara smpotatis, inte ens det. De r skapade av systemet.

Alla dessa har knt till att Northvolt r en bluff. Men ingen har gjort ngot:

EU, BlackRock, VW, de stora tidningarna, regeringarna i Sverige, Tyskland och Kanada, stora revisionsfirman EY, Goldman Sachs, pensionsfonderna i Sverige och Danmark. Volvo och Scania sjlvfrstr sig.

Och nu kr samma fretagare vidare med H2 Green Steel som de flesta givit nnu smre chanser n Northvolt. Vansinnet verkar inte g att stoppa.

Man mste ur EU och f ned storleken p enheterna/lnderna s att ledarna mste ta ansvar. Northvolt kan mycket vl bara komma att gmmas som en "felsatsning".
Senast redigerad av wwr 2024-06-19 kl. 17:16.
Citera
2024-06-19, 17:21
Medlem
Mullrets avatar
Och nu vill de ha nyemission igen. Mer pengar och inga leveranser

Knns som Fingerprint Cards. Fast i strre skala.

Och kommunen som satsat 1 miljard. Grundlurade.
Citera
2024-06-19, 17:41
Medlem
"Hoppas p samhllsansvar
Nises frhoppning r att Northvolt ska ta ett samhllsansvar och inte bara slja snabbt till hgstbjudande.

Har du ftt ngra besked som tyder p att Northvolt tar det ansvaret?

Tvrtom. Vi har under hela vren frskt f till en bred diskussion. Men istllet har vi ftt signaler om att man r inne i en frsljningsprocess dr man inte fullt ut stter sysselsttningen i frsta position."

Vad tycker ni om svaret frn scam-fertaget?

"Northvolt: versyn angende Kvarnsveden
S hr kommenterar Northvolt lget: Vi utfr just nu en storskalig expansion i Sverige, Tyskland och Kanada baserat p efterfrgan frn vra kunder och investerare. Samtidigt genomfrs en strategisk versyn angende Kvarnsveden, och vi har en diskussion med flertalet aktrer inklusive kommunen om sitens framtid. Den diskussionen pgr dock fortfarande, s vi kommer terkomma med fler kommentarer nr ett beslut har fattats.."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...-ur-satsningen
Citera
2024-06-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
I Sverige mste Stockholm dominera fr att undvika att sjlvstndiga projekt uppstr.

Min bste skribent, ni frordar sledes en tillbakagng till det Bottniska handelstvnget?
Tja, r man reaktionr s r man reaktionr. Det accepterar jag givetvis till fullo. Jag som r marknadsliberal kan dock inte frlika mig med sdana nattstndna tankar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bottni...lstv%C3%A5nget
Citera
2024-06-19, 17:56
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Min bste skribent, ni frordar sledes en tillbakagng till det Bottniska handelstvnget?
Tja, r man reaktionr s r man reaktionr. Det accepterar jag givetvis till fullo. Jag som r marknadsliberal kan dock inte frlika mig med sdana nattstndna tankar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bottni...lstv%C3%A5nget
Det jag skriver r att i ett centralstyrt Europa koncentreras makten till Bryssel och i medlemslnderna vgar inte den Brysseltrogna marionettregimen i t.ex Stockholm lta omrden utanfr huvudstaden utvecklas.

EU tillmpar det Bottniska handelstvnget.

(FB) Northvolt-Scania-skandalen, hur ett EU-projekt skadar Sverige
Citera
2024-06-19, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det jag skriver r att i ett centralstyrt Europa koncentreras makten till Bryssel och i medlemslnderna vgar inte den Brysseltrogna marionettregimen i t.ex Stockholm lta omrden utanfr huvudstaden utvecklas.

EU tillmpar det Bottniska handelstvnget.

(FB) Northvolt-Scania-skandalen, hur ett EU-projekt skadar Sverige

Dessa ord r dina:

"I Sverige mste Stockholm dominera fr att undvika att sjlvstndiga projekt uppstr."

Du vill sledes att Sthlm ska dominera ver vrt fosterland? Vad r det som r s fantastiskt med Sthlm att just denna plats p jorden ska bestmma om ett fosterlndskt fretag vill starta export till sg Tyskland utan att ngon i Sthlm behver fatta beslut om det?

Det r just denna begrnsning som utgr en direkt fara fr att fosterlandet ska kunna utvecklas i en positiv ekonomisk riktning. Vad skulle det bli fr skillnad om Bryssel ersattes med Sthlm. just i den biten? Frmodligen samma elnde. Inget annat genom historien tyder p det.

Prisa de som realproducerar genom vrdefull export och lt vriga ta det som blir ver. (Hstskitsideologin nr den fungerar som bst.)

Frihet r det bsta ting men du frordar "undvika att sjlvstndiga projekt uppstr". Smakar i min mun illa.
Senast redigerad av Konrad 2024-06-19 kl. 18:16.
Citera
2024-06-19, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Och nu vill de ha nyemission igen. Mer pengar och inga leveranser

Knns som Fingerprint Cards. Fast i strre skala.

Och kommunen som satsat 1 miljard. Grundlurade.
Inte alls, de r inte lurade. Skattesystemet r skapat fr att flytta makt och gande frn folket till verklassen. Inget konstigt har hnt.
De som r lurade r de svenskar som tror att staten r p deras sida och vill dem vl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in