2024-06-14, 02:59
Medlem
Jenshalls avatar
Dags byta ur Peter Carlsson nu. Han fick sparken från Tesla av en anledning. Klarade inte av det jobbet heller.

Kommer sluta illa detta vansinnes projekt och ta med både dina och mina skatte och pensions pengar i fallet.

https://www.di.se/nyheter/northvolts...n-ser-svag-ut/
Citera
2024-06-14, 03:30
Medlem
wwrs avatar
Nu skall en person få ta skulden för ett EU-projekt.

EU, stortidningarna, regeringar i Tyskland, Sverige och Kanada, Goldman Sachs, BlackRock, VW, våra pensionsfonder, de internationella revisorerna EY etc etc - Alla har stött Northvolt trots att vem som helst har kunnat se att det inte fungerar. Ingen sansad bedömare trodde att Sverige skulle kunna ta upp kampen med ledande asiatisk industri.

Peter lurade dem allihop! Inte illa. 🤣🤣🤣

Peter får skulden. Men han har ju redan sålt aktier och skrattar hela vägen till banken.

Citat:
Northvolts starke man ser svag ut

https://www.di.se/nyheter/northvolts...n-ser-svag-ut/
Senast redigerad av wwr 2024-06-14 kl. 03:46.
Citera
2024-06-14, 06:04
Medlem
bl-gr-ns avatar
EU likt Sovjetunionen satsar på vidlyftiga projekt som de höga herrarna bestämmer om.
Likt Sovjetunionen så blir det katastrof av allt samman.
Citera
2024-06-19, 16:27
Medlem
Kalle81s avatar
Nu har northvolt blåst Borlänge också (efter staten, eu, Scania mfl)

https://www.falukuriren.se/2024-06-1...k-chockbesked/

Det blir ingen fabrik och inga tusen jobb.

Och Marken man fick gratis ? Den ska säljas till marknadspris

Lita aldrig på northvolt
Citera
2024-06-19, 16:41
Medlem
wwrs avatar
EU och storkapitalet slår ut självständiga områden: Norrland (även H2GS), Dalkarlarna (Borlänge), Västkusten (Volvos idiotsatsning på fabrik tillsammans med bluffen Northvolt). Bara Södertälje, Scania av det man attackerat som ligger nära Stockholm.

Makten i Europa koncentreras till Bryssel. I Sverige måste Stockholm dominera för att undvika att självständiga projekt uppstår.
Citera
2024-06-19, 17:12
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu har northvolt blåst Borlänge också (efter staten, eu, Scania mfl)

https://www.falukuriren.se/2024-06-1...k-chockbesked/

Det blir ingen fabrik och inga tusen jobb.

Och Marken man fick gratis ? Den ska säljas till marknadspris

Lita aldrig på northvolt
Northvolt och Carlsson är ju bara småpotatis, inte ens det. De är skapade av systemet.

Alla dessa har känt till att Northvolt är en bluff. Men ingen har gjort något:

EU, BlackRock, VW, de stora tidningarna, regeringarna i Sverige, Tyskland och Kanada, stora revisionsfirman EY, Goldman Sachs, pensionsfonderna i Sverige och Danmark. Volvo och Scania självförstör sig.

Och nu kör samma företagare vidare med H2 Green Steel som de flesta givit ännu sämre chanser än Northvolt. Vansinnet verkar inte gå att stoppa.

Man måste ur EU och få ned storleken på enheterna/länderna så att ledarna måste ta ansvar. Northvolt kan mycket väl bara komma att gömmas som en "felsatsning".
Senast redigerad av wwr 2024-06-19 kl. 17:16.
Citera
2024-06-19, 17:21
Medlem
Mullrets avatar
Och nu vill de ha nyemission igen. Mer pengar och inga leveranser

Känns som Fingerprint Cards. Fast i större skala.

Och kommunen som satsat 1 miljard. Grundlurade.
Citera
2024-06-19, 17:41
Medlem
"Hoppas på samhällsansvar
Nises förhoppning är att Northvolt ska ta ett samhällsansvar och inte bara sälja snabbt till högstbjudande.

Har du fått några besked som tyder på att Northvolt tar det ansvaret?

– Tvärtom. Vi har under hela våren försökt få till en bred diskussion. Men istället har vi fått signaler om att man är inne i en försäljningsprocess där man inte fullt ut sätter sysselsättningen i första position."

Vad tycker ni om svaret från scam-föertaget?

"Northvolt: Översyn angående Kvarnsveden
Så här kommenterar Northvolt läget: ”Vi utför just nu en storskalig expansion i Sverige, Tyskland och Kanada baserat på efterfrågan från våra kunder och investerare. Samtidigt genomförs en strategisk översyn angående Kvarnsveden, och vi har en diskussion med flertalet aktörer inklusive kommunen om sitens framtid. Den diskussionen pågår dock fortfarande, så vi kommer återkomma med fler kommentarer när ett beslut har fattats.”."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...-ur-satsningen
Citera
2024-06-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
I Sverige måste Stockholm dominera för att undvika att självständiga projekt uppstår.

Min bäste skribent, ni förordar således en tillbakagång till det Bottniska handelstvånget?
Tja, är man reaktionär så är man reaktionär. Det accepterar jag givetvis till fullo. Jag som är marknadsliberal kan dock inte förlika mig med sådana nattståndna tankar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bottni...lstv%C3%A5nget
Citera
2024-06-19, 17:56
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Min bäste skribent, ni förordar således en tillbakagång till det Bottniska handelstvånget?
Tja, är man reaktionär så är man reaktionär. Det accepterar jag givetvis till fullo. Jag som är marknadsliberal kan dock inte förlika mig med sådana nattståndna tankar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bottni...lstv%C3%A5nget
Det jag skriver är att i ett centralstyrt Europa koncentreras makten till Bryssel och i medlemsländerna vågar inte den Brysseltrogna marionettregimen i t.ex Stockholm låta områden utanför huvudstaden utvecklas.

EU tillämpar det Bottniska handelstvånget.

(FB) Northvolt-Scania-skandalen, hur ett EU-projekt skadar Sverige
Citera
2024-06-19, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det jag skriver är att i ett centralstyrt Europa koncentreras makten till Bryssel och i medlemsländerna vågar inte den Brysseltrogna marionettregimen i t.ex Stockholm låta områden utanför huvudstaden utvecklas.

EU tillämpar det Bottniska handelstvånget.

(FB) Northvolt-Scania-skandalen, hur ett EU-projekt skadar Sverige

Dessa ord är dina:

"I Sverige måste Stockholm dominera för att undvika att självständiga projekt uppstår."

Du vill således att Sthlm ska dominera över vårt fosterland? Vad är det som är så fantastiskt med Sthlm att just denna plats på jorden ska bestämma om ett fosterländskt företag vill starta export till säg Tyskland utan att någon i Sthlm behöver fatta beslut om det?

Det är just denna begränsning som utgör en direkt fara för att fosterlandet ska kunna utvecklas i en positiv ekonomisk riktning. Vad skulle det bli för skillnad om Bryssel ersattes med Sthlm. just i den biten? Förmodligen samma elände. Inget annat genom historien tyder på det.

Prisa de som realproducerar genom värdefull export och låt övriga äta det som blir över. (Hästskitsideologin när den fungerar som bäst.)

Frihet är det bästa ting men du förordar "undvika att självständiga projekt uppstår". Smakar i min mun illa.
Senast redigerad av Konrad 2024-06-19 kl. 18:16.
Citera
2024-06-19, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Och nu vill de ha nyemission igen. Mer pengar och inga leveranser

Känns som Fingerprint Cards. Fast i större skala.

Och kommunen som satsat 1 miljard. Grundlurade.
Inte alls, de är inte lurade. Skattesystemet är skapat för att flytta makt och ägande från folket till överklassen. Inget konstigt har hänt.
De som är lurade är de svenskar som tror att staten är på deras sida och vill dem väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in