2024-06-18, 01:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Jo avståndet spelar roll. Är det på kort håll så är det idiotiskt att skjuta på en anfallande björn och sker det på långt håll är det ingen anfallande björn utan då är det tjuvjakt. Åtminstone i verkligheten alla förutom du lever i som den mytoman du är. Du kan fortsätta yra om källor till dess att du blir blå i ansiktet och fortsätta ditt könskrig. Det är allmänt vedertaget inom akademin att man inte behöver ange källa om något är allmänt känt eller löjligt enkelt att kolla upp.
Jag har inte sagt annat -- så vad fantiserar du kring nu?

Jo, det kan vara en anfallande björn också på längre avstånd.

Är jag mytoman? Vad har jag ljugit om?

Du gör bara bort dig nu Blutten

Nej, det inte allmänt vedertaget inom någon akademi att man kan strunta i källor.
Sluta yra nu.
Du har inga källor utan fabulerar fritt - och det är ditt problem.
Senast redigerad av micro113 2024-06-18 kl. 01:57.
Citera
2024-06-18, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7
Kvinnor har svårt med logik generellt även om den där personen har en psykisk störning på det. Att försöka föra en dialog med en idiot som tror hon är smart är så jävla frustrerande.

Dom är alltså så rädda för att möta en man i skogen så dom möter hellre ett stort rovdjur? Låter det som ett logiskt tänkande eller någonting ett korkat fruntimmer skulle säga?

Att det finns många korkade feminister i den här tråden råder det inga som helst tvivel om.

Här är ett tidsfönster med deras tabbar. Kolla gärna igenom så kommer du bli helt paff över hur oärliga de är.

Efter att ha varit avstängd ifrån FB så pulveriserar jag trådskaparens resonemang fullständigt med A-B-C logik:

Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag har varit avstängd tillfälligt ifrån FB, därför har jag inte kunnat replikera förrän nu...........

Merapi kan inte ta förlusten och svarar känslomässigt med:

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Orkar inte ens läsa allt detta goja till slut.........

Jag testar Micros åsikter:

Citat:
Jag har en fråga till dig:
Du har ett val: Att stöta på en slumpmässig ung afrikansk eller ung man ifrån mellanöstern i skogen på kvällen eller en svensk man när du är ensam på kvällen i skogen. Vad väljer du? Åldern är samma på männen men förutom det så är det en helt slumpmässig dragning ifrån populationen. Det kan alltså vara andra saker som skiljer grupperna åt.
Jag vill bara höra vad du väljer och hur du tänker.
Du tvingas göra en gissning. Vad väljer du och vad underbygger ditt resonerande?

Micros svar:

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Med ditt resonemang så spelar det ingen roll för i samtliga grupper är majoriteten fredlig.

Hon utgår här ifrån att valet spelar ingen roll för i majoriteten av fallen blir det inga problem. Jag godtar hennes svar och presenterar ett scenario som testar hennes logik:

Citat:
Jag frågar dig vad du hade valt? Kläck ur dig ett svar. Du måste chansa och välja.

Vi kan ta en annan frågeställning:

Du har 3 st. revolvrar med 20 st. skott som man kan packa in i vardera revolver. Den ena revolvern är packad med 9 kulor. Den andra med 5 kulor och den tredje med 3 kulor. Även här har så är en majoritet av alla cylindrar tomma och utgör inget hot.

De 3 revolvercylindrarna spinns nu slumpmässigt.

Du tvingas sätta en revolver mot din tinning och skjuta av, vilken revolver väljer du? Den första, andra eller tredje?

Även valet här spelar ingen roll för majoriteten av varje cylinder i varje revolver innehåller inte en kula? Jag har applicerat din logik.

Micros svar:

Citat:
Jag skulle välja bort rysk roulett - och välja björnen.

Hon duckar frågan för hon förstår att jag har satt henne i en rävsax. För att vara logiskt konsekvent så hade hon behövt säga att valet av revolver har ingen betydelse för det är samma sak - en majoritet av gångerna så blir det inga problem, oavsett vilken revolver man väljer.

Micro kallar mig för ett troll och jag äger henne med logik på nytt:

Citat:
Att jag kallar dig troll beror på att du själv kallar dig för troll.
Du har väl koll på vad du har för användarnamn?

Mitt svar till Micro:

Citat:
Så ditt argument är att om ett ord (Trollkarlspelle) innehåller ett annat ord (troll) så är det lämpligt och korrekt att det mindre ordet i ett större ord representerar vad någon är eller vad någon syftar på? Är det vad du menar?

Så om jag går till ett konditori och vill beställa en saftig biskvi så tolkar du det som att jag vill beställa ett bi eftersom ordet biskvi råkar innehålla ordet bi ?

Om någon heter Pia, betyder det att det är lämpligt att kalla henne för den matematiska konstanten Pi (3.14.....)?

Det är dina ord, inte mina. Jag har applicerat din logik.

Micros svar:

Citat:
Ännu mer gråt och tandagnisslan

Din tydliga upplevelse av att vara kränkt och hur du svarar på det med ilska och att försöka tillfoga skada så gott du kan på ett forum är ett bra exempel på varför kvinnor väljer björnar framför främmande män.
Att träffa dig IRL i skogen framstår ju vare sig som tryggt eller något man önskar.

Micro undviker frågan som testar om hon tror på sina egna uttalanden. Återigen, jag testar bara henne för logisk konsekvens men hon duckar för hon är en fegis.

Trots att de båda har blivit så pass uppläxade redan så är de övertygade om att de har vunnit. Hur verklighetsvänd får man bli?
Citera
2024-06-18, 02:06
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Jag har inte sagt annat -- så vad fantisera du kring nu?

Jo, det kan vara en anfallande björn också på längre avstånd.

Är jag mytoman? Vad har jag ljugit om?

Du gör bara bort dig nu Blutten

Nej lilla gumman. Du gör bort dig. Att skjuta en "anfallande" björn med klar skottlinje på avstånd är inte nödvärn utan tjuvjakt. Det finns nämligen ingen anfallande björn på avstånd. Det är en björn som gör som björnar gör mest. Kommer framöver inte längre svara på dina inlägg utan endast referera till dig som den den sjuka idioten. Alla på flashback förstår vem man syftar på. Ha ett trevligt liv.
Citera
2024-06-18, 02:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej lilla gumman. Du gör bort dig. Att skjuta en "anfallande" björn med klar skottlinje på avstånd är inte nödvärn utan tjuvjakt. Det finns nämligen ingen anfallande björn på avstånd. Det är en björn som gör som björnar gör mest. Kommer framöver inte längre svara på dina inlägg utan endast referera till dig som den den sjuka idioten. Alla på flashback förstår vem man syftar på. Ha ett trevligt liv.
Du får läsa igen - jag har inte hävdat att det är nödvärn. Jag har hävdat att konsekvensen av att skjuta björn är mindre än att skjuta människa även om det INTE är nödvärn.
'
Jag tycker faktiskt att det är en bra idé att du slutar besvara mina inlägg och refererar till mig som en "sjuk idiot" som kräver källa på dina tvärsäkra påståenden.

Jag är inte förvånad över att en kvinna som ifrågasätter dig hamnar i det facket -- för du förväntar dig ju att kvinnor böjer sig, hukar lite och serverar dig mat och tar hand om dina behov -- åsikter och krav på att du kan backa upp ditt skitsnack är ju inte accepterat. Eller hur.

Så gör så stämpla mig som idiot för att du inte ha backning för det du säger.
Jag tycker det är en utmärkt idé faktiskt. Helt i linje med dina tidigare utläggningar om kvinnor.
Senast redigerad av micro113 2024-06-18 kl. 02:17.
Citera
2024-06-18, 02:50
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Du får läsa igen - jag har inte hävdat att det är nödvärn. Jag har hävdat att konsekvensen av att skjuta björn är minder än att skjuta människa även om det INTE är nödvärn.
'
Jag tycker faktiskt att det är en bra idé att du slutar besvara mina inlägg och refererar till mig som en "sjuk idiot" som kräver källa på dina tvärsäkra påståenden.

Jag är inte förvånad över att en kvinna som ifrågasätter dig hamnar i det facket -- för du förväntar dig ju att kvinnor böjer sig, hukar lite och serverar dig mat och tar hand om dina behov -- åsikter och krav på att du kan backa upp ditt skitsnack är ju inte accepterat. Eller hur.

Så gör så stämpla mig som idiot för att du inte ha backning för det du säger.
Jag tycker det är en utmärkt idé faktiskt. Helt i linje med din tidigare utläggningar om kvinnor.

Nu tycker den sjuka idioten att det är minder konsekvens att skjuta en fridlyst djur under statlig sanktionerad jaktsäsong än vad det är att skjuta en människa. Nää. Är det så? Vad konstigt? Detta efter att den sjuka idioten verkar tycka att tjuvjakt på fridlysta djur är OK baserat på avstånd till det fridlysta djuret. Den sjuka idioten visar ingen som helst tendens till att tolka folk av båda könen på ett vänligt sätt då vederbörande är en sjuk idiot. Enligt den sjuka idioten har det visst fällts negativa kommentarer kring kvinnor vilket är konstigt. Den sjuka idioten är ju inte en talesperson för alla kvinnor även om den sjuka idioten tror detta. Att den sjuka idioten tror att många tolkar hen som en sjuk idiot har ju inget att göra med att vederbörande påstår att den sjuka idioten är en kvinna. Men den sjuka idioten tror det då hen endast har hammare och spik då det kommer till analys av mänskliga relationer. Du har en poäng. Att stämpla just dig som idiot känns helt rätt. Du är dock inte talesperson för alla kvinnor. Tugga i dig det.
Senast redigerad av Blundetto 2024-06-18 kl. 03:43.
Citera
2024-06-18, 03:39
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Micro verkar klaga på hur andra uttrycker sig men begår själv en massa misstag:

Rättning: Det stavas inte herre jösses. Det stavas herrejösses.

Rättning: Jag utgår ifrån att det är han som avses.

Den infertila tanten på 57 år verkar inte förstå att man måste använda ordet ''är'' här?

Rättning: Det finns inget som heter rätt död. Man säger: ''Han är död''.

Rättning: Du måste ha ett mycket jobbigt liv om du gör dina riskbedömningar utifrån statistik.

Det är inte korrekt att säga: ''På statistik''.

Rättning: Frågetecknet måste alltid placeras precis efter i:et och du använder ordet statistisk på ett felaktigt sätt.

Fantasi konstruktioner? Vad är det?

Rättning: Kossor kan absolut ses som dumma djur beroende på vad man jämför med. En kossa kan absolut anses som dum jämfört med en människa exempelvis.

Tant förstår inte att saker kan ses utifrån ett absolut och relativt perspektiv?

Rättning: Det är inte korrekt att skriva t om.

Slutsats: Micro kan inte skriva korrekt trots att hon är 57 år.

Inga konstigheter att rätta dig och Merapi. Det har jag redan gjort många gånger här i tråden .

Som du kan se är det meningslöst att peka ut att folk skriver fel för det sker så pass ofta. Ska vi gå tillbaka till vad tråden egentligen handlar om?

Du verkar inte vilja försvara dina uttalanden ett dugg.

Ditt nya smeknamn är från och med nu: ''Tant infertil''. .

Vad i helvete gafflar du vidare om. Micro har ju erkänt att hen är en tjuvjagande idiot. Sänk dig inte till idiotens nivå. Här får du två örfilar. Smack. Smack. Skärp dig.
Citera
2024-06-18, 09:21
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Män är inte tigrar....Tiger är ett rovdjur som mycket väl då och då kan ha människokött på menyn, de tär också ett djur dvs agerar på sina instinkter mest, helt klart därför något som finns anledning vara rädd för.

Män tillhör samma art som kvinnor, det är också en art som utmärker sig för sin förmåga tänka...och sin flockmentalitet.
Borde alltså inte finnas några större skäl för människor att vara rädda för andra människor, vilket vi heller inte är i regel, eftersom vi glatt vandrar runt i stan, jobbar och umgås med andra människor mest hela dagarna.

Män som grupp är betydligt mer utsatta för våld och mord från andra män än vad kvinnor är.
Det borde alltså vara mer "sunt" för män att vara rädda för att träffa på andra män än vad det är för kvinnor.
Ändå är det alltså kvinnor som tydligen enligt många män på detta forum ska vara rädda för just män av nån konstigt "sundhets" anledning.

Jag förstår inte hur du tänker när du menar att det inte borde finnas några större skäl för människor att vara rädda för andra människor. Vilken planet lever du på?

Män är rädda för andra män om risken att bli utsatt för våld är hög. Titta på män som är inblandade i gängkriminalitet och går runt med skottsäkra västar till exempel, de är rädda. Om jag rör mig i ett ghetto mitt i natten och möter en grupp okända män så är jag rädd.

En kvinna löper en avsevärt större risk att bli utsatt för sexuella övergrepp än vad en man gör, särskilt i en situation där hon är ensam. Det kommer med på köpet när man är kvinna, oavsett hur du tycker det borde vara. Du får skicka ett klagomål till gud om du vill ändra på det.
Citera
2024-06-18, 12:01
Medlem
Citat:
För övrigt så känner andra djur skillnad på kvinnor och män - så det skulle förvåna mig om inte björnar gör det också. Jag tror dock skillnaden i attacker beror på skilda beteenden hos män och kvinnor.

Här öppnar du möjligheten med ditt uttalande för att könet kan vara en oberoende riskfaktor.

Citat:
Länka till var du hittar siffror på olika scenarier.
För du gissar väl inte bara om vad som hänt och fördelningen sett ut?
Dessutom borde ju 15% av attackerna mot just jägare vara riktade mot kvinnor om de utgör 15% av jägarkåren och allt annat är lika.

Här säger du indirekt att könet inte kan vara en oberoende riskfaktor. En motsägelse alltså.

Låt mig förklara:

Ponera att ditt första inlägg stämmer - att skillnaden i attacker beror på skilda beteenden hos män vs kvinnor. Om detta stämde, hur kan du då automatiskt tro på ditt andra uttalande om att 15 % av attackerna borde vara riktade mot kvinnliga jägare om de utgör 15 % av jägarkåren och allt annat är lika mellan könen?

Du ignorerar fullständigt den teoretiska möjligheten i ditt egna resonemang om att könsvariabeln kan vara en oberoende riskfaktor. I en situation där allt annat är lika mellan kvinnliga och manliga jägare och där kvinnliga jägare utgör 15 % av jägarkåren så är det inte alls nödvändigtvis förväntat att 15 % av attackerna kommer att vara riktade mot kvinnliga jägare. Detta bygger på ett antagande om att könsvariabeln inte är en riskfaktor.

Om könet exempelvis är en riskfaktor och modifiering av den variabeln leder till en ökning eller minskning i attacker så kan du absolut förvänta dig att observera att en större eller lägre siffra än 15 % av alla attacker riktas mot kvinnliga jägare även om de utgör 15 % av jägarkåren och allt annat är lika mellan könen.

Du säger emot dig själv med ditt första och andra inlägg.

Huruvida könet är en riskfaktor eller inte i realiteten dock spelar mindre roll, det handlar om att belysa att du inte ens förstår att du slår knut på dig själv och resonerar på ett motsägelsefullt sätt.

Rättad på nytt.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-18 kl. 12:36.
Citera
2024-06-18, 12:35
Medlem
Citat:
Män som grupp är betydligt mer utsatta för våld och mord från andra män än vad kvinnor är. Det borde alltså vara mer "sunt" för män att vara rädda för att träffa på andra män än vad det är för kvinnor. Ändå är det alltså kvinnor som tydligen enligt många män på detta forum ska vara rädda för just män av nån konstigt "sundhets" anledning.

Och du fortsätter att resonera på ett ologiskt sätt utan att förstå det. Småbarn i åldrarna (0-6 år) är utsatta för mer våld av kvinnor än av tigrar. Innebär detta att det är mindre farligt för småbarn att möta en okänd tiger än en okänd kvinna?

https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/barnmisshandel.html
Citera
2024-06-18, 12:49
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Män tillhör samma art som kvinnor, det är också en art som utmärker sig för sin förmåga tänka...och sin flockmentalitet.
Borde alltså inte finnas några större skäl för människor att vara rädda för andra människor, vilket vi heller inte är i regel, eftersom vi glatt vandrar runt i stan, jobbar och umgås med andra människor mest hela dagarna.

Du som många andra människor gör felet att ha en övertro på människans förmåga att tänka i abstraktioner och logik, när all modern neurovetenskap och psykologi grundar sig på att vi främst tar beslut grundade på vår undermedvetna och att instinkter ligger till grund för själva livets essens för människor. Därmed att vi har tjockhetspandemi, vore vi rationella skulle vi inte äta skräpmat, men vi är inte rationella när vi väljer vår dagliga njutning. Vi är styrda av väldigt djuriska drifter i de flesta fall och inte alls skiljer vi oss från våra ofta överviktiga husdjur som väljer bekvämlighet och att vraka i sig mer mat än vi behöver.

Det finns många skäl att vara rädd för andra människor, då andra människor styrs av djurliga drifter men har en rationell hjärna som tjänar dessa djuriska drifter, och ibland ingen empatisk förmåga för att ens sätta restriktioner för hur långt de är beredda att gå för att tjäna dessa djuriska och själviska drifterna.

Citat:

Män som grupp är betydligt mer utsatta för våld och mord från andra män än vad kvinnor är.
Det borde alltså vara mer "sunt" för män att vara rädda för att träffa på andra män än vad det är för kvinnor.
Ändå är det alltså kvinnor som tydligen enligt många män på detta forum ska vara rädda för just män av nån konstigt "sundhets" anledning.

Det är statistikmasturbation att tro att män behöver vara lika rädd för en främmande man som en kvinna bara för att statistiken säger att han har större chans att mördas eller misshandlas av en annan män.

En främmande man vill inte ha något alls att göra med en annan man i skogen ens ifall han är Ted Bundy. De flesta män som misshandlas vistas i en vis typ av miljö där han gör sig till en rival eller hot mot en annan man, de flesta män som mördas är direkt involverad i någonslags krig om territoriet mot andra män.

Sedan kan jag som man försvara mig någorlunda väl mot den främmande mannen, vilket inte är fallet med kvinnan. En främmande man i skogen kan vara bög men ifall han är ensam och obeväpnad så är det inte stor chans att han kan göra något emot mig.
Citera
2024-06-18, 12:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nu tycker den sjuka idioten att det är minder konsekvens att skjuta en fridlyst djur under statlig sanktionerad jaktsäsong än vad det är att skjuta en människa. Nää. Är det så? Vad konstigt? Detta efter att den sjuka idioten verkar tycka att tjuvjakt på fridlysta djur är OK baserat på avstånd till det fridlysta djuret.
Jag har inte pratat om att jaga fridlysta djur så vad babblar du om.
Jag har sagt att om jägare siktar så illa som du påstår så bör all björnjakt förbjudas - samt att det självklart är mindre konsekvenser att skjuta ett djur än en människa.

Var det verkligen så svårt att förstå?

Citat:
Den sjuka idioten visar ingen som helst tendens till att tolka folk av båda könen på ett vänligt sätt då vederbörande är en sjuk idiot. Enligt den sjuka idioten har det visst fällts negativa kommentarer kring kvinnor vilket är konstigt.

För min del är könet oväsentligt, det går inte att tolka dina och trollets virriga känsloutbrott vänligt, eftersom de mycket tydligt inte är avsedda att vara det.
Ja, du och trollet attackerar kvinnor för att de är kvinnor. Det är väl inte så svårt att se det.

Citat:
Den sjuka idioten är ju inte en talesperson för alla kvinnor även om den sjuka idioten tror detta.

Jag har - till skillnad från dig och trollet - ett perspektiv som kvinna på saker som rör kvinnor som ni inte kan ha. Ni har också uppvisat stor oförmåga att förstå att ni inte kan diktera hur kvinnor upplever främmande män på isolerade platser.
Ni har så fullt upp med att känna er kränkta och sårade att ni fastnat i det.

Citat:
Att den sjuka idioten tror att många tolkar hen som en sjuk idiot har ju inget att göra med att vederbörande påstår att den sjuka idioten är en kvinna. Men den sjuka idioten tror det då hen endast har hammare och spik då det kommer till analys av mänskliga relationer. Du har en poäng. Att stämpla just dig som idiot känns helt rätt. Du är dock inte talesperson för alla kvinnor. Tugga i dig det.
Du avgör faktiskt inte om jag talesperson för kvinnor eller inte - det kan endast kvinnor göra.
Och återigen - till skillnad från dig har jag ett kvinnligt perspektiv som du saknar.
Att du tycker jag är en idiot som ställer frågor kring ditt ologiska resonemang är helt okej. Med fem vuxna barn så har jag hanterat frustration hos småbarn som inte vill förstå utan bara ha sin vilja igenom många gånger förr.
Du behöver växa upp lite helt enkelt och det är ju bra att du får spy ur dig dina frustrationer på Flashback under den resan istället för att springa på stan och hitta på jävelskap -- eller störa kvinnor i skogen.
Citera
2024-06-18, 14:20
Medlem
Just den här inställning en del kvinnor har ,att mannen är sämre än björnen , bygger på en idé som många politiker har att vi ska göra män sämre än de är.

Orsaken till det är att vi ska kunna slösa på män :

- skicka dem i krig

- göra farliga jobb

- inte bry sig om dem.

- kunna säga de är sämre än björnar.

Det är en gammal norm att kvinnor ansågs mer värdefulla medans män skulle man slösa på,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in