Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Du förstår uppenbarligen inte vem du pratar med heller. Jag kan tala flera språk flytande och jag är utbildad statistiker. Jag kan analysera på en djupare nivå än vad din hjärna någonsin skulle kunna mäkta med. Att du är svag logiskt är ingen förolämpning, det är uppbackat av dina misstag i tråden. Detta verkar du inte fatta.
Det är möjligt, men din kunskap i statistik har du inte visat prov på här - och ett språk som du uppenbarligen inte kan flytande i alla delar är ju svenska.
Citat:
Jag kan sätta flera miljoner miljoner på att jag hade krossat dig på allmän kunskap om det svenska språket. Oavsett om vi snackar grammatik eller hur stort vårt vokabulär är så hade du blivit helt överkörd precis som du har blivit i alla logiska diskussioner.
Ok -- intresseklubben antecknar om att du har stor tilltro till din egen förmåga, men uppenbarligen väljer att inte visa din kunskaper i den här tråden.
Citat:
Du sitter och anstränger dig maximalt för att skriva klanderfritt på ett jävla forum verkar det som. Har du så pass låg självkänsla? Jag skriver larvigt här med flit. Om jag skulle rannsaka mig så skulle jag aldrig begå några fel.
Nej, det gör jag definitivt inte. Jag använder svenska språket som jag är lärd av generationer av svenskar som använt och utvecklat det.
Citat:
https://www.synonymer.se/sv-syn/i-god-tro
Här är två exempel:
'' Domen andas att Scanraff handlade i god tro och därför är skadeståndet såpass lågt.
- De hävdar att de handlat i god tro och inte haft för avsikt att bryta mot områdesbestämmelserna.''.
Du ger mig alltså två exempel där frasen används rätt för att bevisa vad?
Att den finns - det gör den.
Ditt problem är att du inte vet hur den skall användas - du använder den felaktigt.
Hade du googlat när jag bad dig så hade du själv kunnat se det.
Citat:
Varför skulle man inte kunna säga att någon diskuterar i god tro om man kan säga att någon handlar i god tro? Denna källa bestyrker att jag använder ordet på rätt sätt. Det bestyrks även av en riktigt bra översättare - DeepL translator.
Nej, det finns ingen källa som styrker din användning eftersom du använder den fel.
T ex din uppmaning att jag skall "diskutera i god tro".
Du har inte lyckats använda frasen rätt en enda gång i denna tråd.
Citat:
Återigen, du presenterar aldrig några belägg för det du säger. Ditt beteende med allt snack utan faktiska belägg får mig att tänka på ordspråket: ''Tomma tunnor skramlar mest''. Det är bara en massa snack ifrån din sida. Mycket snack och ingen verkstad.
Vet du ens vad den frasen betyder .. eller är det ännu en vantolkning som du vill föra in i tråden?
Citat:
Du misshandlar språket, se här:
Här har du skrivit fel. Så du är en hycklare alltså? Du anklagar andra för att skriva fel men du själv gör det. Kanske ska se efter ditt eget hus först?
Du har inget citat där - så vad skall jag se?
Citat:
Det är du som har blivit ägd i varenda diskussion och jag kommer även nu rätta dig igen på en annan grej. Logik är du chanslös på.
Jag har inte blivit ägd av dig i alla fall.
Citat:
Du beter dig som en bitter femcel. Ditt obefogade hat är avskyvärt. Du bryr dig inte om sanning, logik, fakta eller om att diskutera på ett sakligt och korrekt sätt. Men vet du vad? Naturen kommer ändå ta hand om dig. Du kommer inte fortplanta dig. Det vet vi
.
Sådana här känsloutbrott visar däremot att du blivit ägd av mig och du kan inte argumentera mot mig så istället tar du i från tårna för att försöka kränka mig.
Du visar bara hur kränkt du känner dig och hur känslostyrd du är.
FYI - jag är 57 år gammal, jag har inga som helst planer på att fortplanta mig vare sig i nutid eller i framtiden. Det är ett avslutat kapitel för mig.
Dina återkommande attacker på min fertilitet eller möjlighet att skaffa barn är alltså rätt löjliga.
Citat:
Så man kan inte säga: ''Ett språk är idiomatiskt'' eller ''att diskutera i god tro''? Det har jag svårt att tro att man inte kan.
Jo, man kan säga att ett språk är idiomatiskt, men det betyder inte det du trodde och hävdade.
Jo, du kan säga "i god tro" om du använder det i rätt sammanhang - du gjorde/gör inte det, och du vet helt uppenbart inte vad uttrycket betyder.
Citat:
Nej, jag har inte gjort bort mig själv. Jag har ägt dig i alla diskussioner på ett logiskt plan.
Jo du har gjort bort dig. Att du tror att du slänga dig med "logiskt plan" för att du har en snopp bevisar bara ännu mer hur obildad och ynklig du är.
Det krävs mer än snorre för att hävda att det man säger har någon som helst logik.
Du har inte det - logik eller logiskt tänkande alltså.
Citat:
Personer med autism brukar ju ta allt ordagrant.
Ok.
Det kan vi ju inte anklaga dig för i alla fall - för du har svårt att överhuvudtaget uppfatta och förstå ord och ordföljd från en meningsmotståndare.
Citat:
Jag kan inte se något grammatiskt fel med att skriva: ''Ett språk är idiomatiskt'' eller ''att diskutera i god tro''.
Jag har inte hävdat grammatiska fel - jag säger att du använder fraserna fel och därför blir dina försökt till argument ibland obegripliga.
Citat:
Du kan inte jämföra ett slarvfel med att begå stora logiska misstag.
När någon trots uppmaning att kolla upp något systematiskt fortsätter göra fel så handlar det inte om slarvfel. Och för oss som kan hantera vårt språk blir den konsekventa felanvändningen av en fras givetvis aldrig logisk.
Citat:
Jag är ifrån en svensktalande familj. Däremot konsumerar jag väldigt mycket information på engelska och andra språk.
Ok, det är många svenskar utan bildning som misshandlar språket och använder både ord och fraser felaktigt - så det ifrågasätter jag inte.
Citat:
Du har återigen inte förmått att bevisa att man inte kan säga: ''Ett språk är idiomatiskt'' eller ''att diskutera i god tro''.
Tomt prat.
Som sagt var - du har svårt för att göra en enkelt googling, för du har bestämt dig för att du inte kan ha fel.
Jag bryr mig mig inte - det är du som framstår som en obildad idiot - inte jag.
Citat:
Det finns ingen regel som säger att du inte kan använda ord på ett ovanligare sätt? Om du uttrycker dig grammatiskt korrekt och använder ett ord i ett korrekt sammanhang så ser jag inget problem.
Jo det finns regler för hur fraser kan användas -- men sen finns det förstås obildade bladdrare som inte vill acceptera det utan framhärdar i att använda ord och/eller fraser fel --- Det gör det inte rätt utan får bara dem att framstå som obildade
Citat:
Jag noterar att du har använt vissa ord fel här i tråden.
Vad är fel i det du citerar?
Ursprungligen postat av micro113
Du är onekligen mycket kreativ med svenska språket - det betyder inte att du använder frasen rätt.
Citat:
De är konstiga för din hjärna fångar inte upp logiken. Alltså sitter du på ett lågt intellekt.
Min hjärna fångar upp din brist på logik, dina språkliga brister, och din oförmåga att ta till dig när du har fel.
Min hjärna kan inte uppfatta eller ta till sig logik från någon som dig som helt saknar logik i sitt resonemang.
Återigen att du har snorre gör dig inte logisk. Det krävs mer än så faktiskt.