Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Jo, jag förstår allt. Precis allt. Jag struntar i den känslomässiga biten och du och vissa andra kan inte ta det. Logik och fakta > känslor.
Det är fullständigt ointressant vad du känner inför den. Du får däremot acceptera de val kvinnor gör och att de gör valen utan att bry sig om vad du känner.
Citat:
Nej, jag försöker inte tvinga kvinnor att tänka på ett visst sätt. Jag konstaterar att trådskaparen har tänkt fel i sin uträkning och i vissa resonemang.
Jo, du försöker trycka på kvinnor att du minsann har rätt.
Du kan inte ha det i denna fråga.
Citat:
En substanslös rädsla är för mig en rädsla som inte har någon uppbackning av något slag eller bevisad förankring i verkligheten men som ändå existerar på ett emotionellt plan. Sådana här rädslor är viktiga att bemöta när de är på bekostnad av en annan grupp människor i samhället (män).
Återigen. Den är inte substanslös -- vill du se en bild på Elin Krantz efter hennes möte med en främmande man?
Citat:
Och du har även skrivit något i stil med att statistik inte kan användas för att vägleda en enskild individ eller något i den stilen i den här tråden?
Något sånt - ja.
Och eftersom du inte ens vet vad jag sagt så är det ju meningslöst för dig att kommentera och mig att besvara en icke-kommentar.