Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Så när du kritiserade BestTransports inlägg och började babbla om anekdotisk bevisföring och att hon skulle uppge källor, vad var det du ville säga henne?
Att hon skulle hålla tyst om sina personliga erfarenheter för att hennes personliga erfarenheter intresserar inte dig personligen?
Eller vad var syftet med din kritik? Vad skulle du lära henne?
Du fultolkar allting man säger och din hjärna tar inte in det som sägs. Jag ska inte behöva upprepa mig.
1) Du är en fegis. Du vågar inte presentera belägg för punkt 4. Du undviker nu din bevisbörda. Detta kallar vi för
''bad faith''. Det finns ingen anledning nu för mig att ens fortsätta prata med dig.
Lyssna nu, tjafsputte: Om jag inte har fått belägg som bestyrker punkt 4 som jag nämnde tidigare i tråden (inte i detta inlägg) i ditt nästa svar till mig så är du ignorerad för gott. Fattar du? Om du skickar en källa på detta ska du även vara redo att försvara källan.
2) Hon hade fel kring att ett par av hennes anekdoter (personliga berättelser) i plural bevisar att det finns ett systematiskt och strukturellt förtryck. Det är inte så det fungerar.
3) Empiri och statistik > anekdoter. Istället för att babbla om hur invandrare har varit utifrån hennes anekdoter är så är det mer hjälpsamt att presentera statistik. Såsom jag gjorde åt henne.
4) Att skriva långa, detaljrika, utdragna inlägg om hur invandrare har betett sig på ett visst sätt är inget som direkt bidrar särskilt mycket till den här tråden. Vad ska vi göra med den informationen? Hennes personliga berättelse väger ju ingenting jämfört med statistik på detta. Jag gav henne konstruktiv feedback.
Du misstolkar allting man säger medvetet så det är helt omöjligt att diskutera med dig. Det enda du gör är att medvetet missförstå och försöka förvirra din motståndare.
Att göra halmgubbar av det andra säger som du sedan kritiserar är inte ett legitimt sätt att kritisera folk på. Det är en taktik som diskvalificerar dig ifrån seriös diskurs och som enbart används av korkade och oärliga människor som inte kan diskutera på en hög nivå på ett ärligt sätt.
Att kritisera folk på ett ärligt sätt utifrån vad de verkligen tycker dock (steelmanning). Det är ett ärligt sätt.
Innan du kritiserar någon så ska knasmajan (du) se till att du förstår vad den andra parten menar. Fattar du?
Fullfölj din bevisbörda omgående nu istället för att börja prata om annat. Om du inte gör det nu så är det permanent ignore som väntar.