2024-05-26, 13:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7
Men debatten startade ju inte i sverige. Det är inte svenska björnar dom pratar om, tanterna i den här tråden gör det men ingen annan. Tro mig, ingen av dessa kvinnor skulle våga möta en björn. Vem försöker dom lura? Dom ska spela allan ballan -Jag skulle hellre möta en björn i skogen än en man! jag meeed! Skriker dom i kör. Eller hur, snacka går ju.

Hur fan orkar man gå runt och vara rädd för folk? Rädd att möta någon i skogen, trams. Om dom nu är så rädda för män varför lär dom sig inte bara att försvara sig? Alla tjejer i Israel gör 2-år i IDF, dom är inte rädda att möta någon man någonstans. Jag tänder på tjejer som är tuffa och starka och blir avtänd av fjolliga mesiga tjejer.

Skulle en kärring möta en man i skogen skulle troligtvis mannen bara vända så fort han såg henne. Han hade oxå hellre mött en björn.

Dom enda som gaggar om björnar är ett gäng stenkorkade antifeminister/män.
Citera
2024-05-26, 14:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Män lever efter den starkes rätt. Män har ingen empatisk förmåga.
Män saknar i regel avancerad kommunikationsförmåga. Det är därför män använder våld för att lösa problem.

Män är helt beroende av en öm kvinna som tvättar hans kläder, ställer undan spritflaskan när det blir för mycket, lagar frukost och matlåda.
Män kan inte bygga starka sociala relationer. De saknar vänner och tar frun ut skilsmässa så är mannen ensam.

Män är helt väck. 90% av alla män saknar empatisk förmåga.

Din beskrivning av män passar in på dåtidens män då det rådde patriarkat i de flesta samhällen. Så som du beskriver män är så som patriarkatet uppfostrade män, det är så män "fostrar" varandra.

Män inrättar sig i toppstyrda hierarkier där majoriteten mer eller mindre förvandlas till drönare som bara biter ihop och "lyder order".

Men det är mycket destruktivt för hela samhället att inte kunna ifrågasätta uppåt.

Som tur är har senare generationers män kastat av sig patriarkatets tunga börda. Iallafall i de flesta västländer.
Citera
2024-05-26, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Fullständigt infantilt kvinnotrams!

Det säger det bara för att det är populärt. Unga kvinnor kan inte tänka självständigt och går alltid i flock. Som vanligt ska man aldrig lyssna på vad kvinnor säger, utan se på vad de gör. En intressant kanal om detta med bear vs. man:

https://www.youtube.com/watch?v=v0D9c6uUc24

Här är en bättre, kortare och mer koncis sammanfattning (som även inkluderar bättre statistik, och som inte är skapad av en misstänkt kronisk incel).
Citera
2024-05-26, 15:14
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Din beskrivning av män passar in på dåtidens män då det rådde patriarkat i de flesta samhällen. Så som du beskriver män är så som patriarkatet uppfostrade män, det är så män "fostrar" varandra.

Män inrättar sig i toppstyrda hierarkier där majoriteten mer eller mindre förvandlas till drönare som bara biter ihop och "lyder order".

Men det är mycket destruktivt för hela samhället att inte kunna ifrågasätta uppåt.

Som tur är har senare generationers män kastat av sig patriarkatets tunga börda. Iallafall i de flesta västländer.

Samhället var väldigt teknologiskt primitivt före år 1800. Män kunde inte göra så mycket mer än att knega. Och det var alla kvinnors jobb att få mannen att gå till jobbet varje dag genom att kollektivt pusha kvinnor att gifta sig med religionen som bortförklaring.

I utbyte fick mannen bossa över kvinnan (när det egenligen var kvinnan som bossade över mannen).

Sen under började den teknologiska eran under 1800-talet. Tomas Edison. Nikolas Tesla. Graham Bell. Istället för att som tidigare spärra in uppfinnare på mentalsjukhus, släppte man loss deras kreativa kraft och teknologin började frigöra mannen - och kvinnan. Dock dröjde det till efter andra världskriget när dieseltraktorerna började göra entré på svenska åkrar innan det tog fart.

Idag när stora maskiner och automatisering ersätter män i tusental så behövs inte män längre (lika mycket) och män tvingas kollektivt sluta basa över kvinnor. (och slipper ta ansvar för kvinnor)

När mannen använder sin nyvunna frihet för att förverkliga sina drömmar då kommer anti-feministiska kvinnor från högern och kallar mannen för "omanlig" eller "soft boy".
Citera
2024-05-26, 21:51
Medlem
senhackarens avatar
Jag skulle vilja haft en turkisk kangal på min sida om jag mötte en björn. Den björnen skulle inte vara så katig då
Citera
2024-05-27, 05:43
Medlem
Stig-Britts avatar
Bara som stoff till debatten:

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/attackerades-av-bjorn-raddades-av-dodsbettet/

”Det mest våldsamma jag upplevt”

När Shayne så småningom undsattes av nationalparkens vakter var han tydlig med att han inte ville att de skulle döda björnen eftersom den bara försvarade sin unge.

”Jag var vid fel plats vid fel tillfälle”, skriver Shayne.

Han blev allvarligt men inte livshotande skadad. För att ge perspektiv på attacken berättar Shayne att han under sin militärtjänstgöring ”utsattes för beskjutning, artillerield och explosioner”.

”Men det här var det mest våldsamma som jag någonsin upplevt”,
skriver Shayne.
Citera
2024-05-27, 06:33
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad du svamlar...

1. Björnar lever inte isolerade...de existerar fritt i våra skogar. Dina ex, med helt isolerade vargar, björnar ex är alltså bara....

2. Frågan som ställs, vad vill du helst möta ensam i skogen?....handlar inte om statistik
utan det den mynnar ut i är kvinnors medvetenhet över att björnar utgör inget reellt hot mot just dem i egenskap av att vara kvinnor. Björnar är inte ett skit intresserade i att attackera, våldta, strypa, plåga, etc.. just kvinnor, men det är alltså en andel av män.
I denna värld så strövar det runt betydligt fler män än björnar med siktet inriktat mot att skada just kvinnor. Och är man som kvinna medveten om detta, vilket kan jag lova dig de allra flesta kvinnor är, så ja då svarar man: björn.

Get it?

1) ja jag förstår detta, men dina exempel gäller ju INTE vad vi pratar om.

2) Man jämför självklart coronavirusets dödlighet kontra ex svininfluensans via att jämföra antal dödsfall per cap. Det gör man mest hela tiden, för det är det enklaste och översiktligaste sättet. Det betyder inte att man inte även inser och även räknar på ev. komplexitet som kan ha betydelse för dödligheten ex. att vi har bra botemedel mot det ena men inte det andra..eller att det ena är mer smittsamt än det andra, eller...you name it.
Samma sak här: Björnars "dödlighet" har sin komplexitet, mäns har sin.
Män det faktum som kvinnor högst troligt tänker på då de svarar björn, gäller fortsatt...
Björnen kommer till 99,9999% säkerhet bara dra sin kos så fort de fått vittring på en ensam kvinna i skogen, den är inte ett skit intresserad av sex med en kvinna, har inte sett ex. antal våldsporrfilmer, triggas inte av några sexuella fantasier som rör kvinnor etc ... En man däremot....

Jag tycker du har skrivit en del bra inlägg här och där men du kan ju alltså inte mena allvar med vad du skriver ovan?

Rent sakligt, statistiskt, måste du ju förstå att i ett scenario där en kvinna är i en skog och sedan kan välja mellan att en slumpmässigt utvald björn står en meter framför henne, och en slumpmässigt man står en meter framför henne, så gör hon rätt i att välja mannen? Vad sedan kvinnor känner och upplever är en annan fråga - det betyder inte att det inte ska beaktas eller tänkas kring, men givetvis måste du ju förstå att mannen statistiskt är ett bättre val om hon värnar om sin överlevnad?
Citera
2024-05-27, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tycker du har skrivit en del bra inlägg här och där men du kan ju alltså inte mena allvar med vad du skriver ovan?

Rent sakligt, statistiskt, måste du ju förstå att i ett scenario där en kvinna är i en skog och sedan kan välja mellan att en slumpmässigt utvald björn står en meter framför henne, och en slumpmässigt man står en meter framför henne, så gör hon rätt i att välja mannen? Vad sedan kvinnor känner och upplever är en annan fråga - det betyder inte att det inte ska beaktas eller tänkas kring, men givetvis måste du ju förstå att mannen statistiskt är ett bättre val om hon värnar om sin överlevnad?

Frågan innehåller inte "1 meter i från".
Kommer du så nära en björn så kan det bli farligt ja för det upplever garanterat varenda vilt djur som just hotfullt. Men nu lyder frågan mer: vad vill du helst möta ensam i skogen en björn eller en främmande man?
eller jag har också sett: Vad vill du vara ensam i skogen med en björn eller en främmande man? Och då blir det ju en helt annan sak.
Citera
2024-05-27, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Bara som stoff till debatten:

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/attackerades-av-bjorn-raddades-av-dodsbettet/

”Det mest våldsamma jag upplevt”

När Shayne så småningom undsattes av nationalparkens vakter var han tydlig med att han inte ville att de skulle döda björnen eftersom den bara försvarade sin unge.

”Jag var vid fel plats vid fel tillfälle”, skriver Shayne.

Han blev allvarligt men inte livshotande skadad. För att ge perspektiv på attacken berättar Shayne att han under sin militärtjänstgöring ”utsattes för beskjutning, artillerield och explosioner”.

”Men det här var det mest våldsamma som jag någonsin upplevt”,
skriver Shayne.

Han blev knappast inte träffad av någon kula, artillerield eller explosion i det militära. Då hade han varit död.

Björnattacken pågick tydligen en stund, ändå överlevde han.

Grejen är att björnar undviker människor. Medan män sexfantiserar om ensamma kvinnor i skogen.

Vilket vill en kvinna möta i skogen? En björn som i normalfallet undviker henne, eller en man som dagligen sexfantiserar om ensamma kvinnor i skogen?
Citera
2024-05-27, 09:22
Medlem
Björnattack vs mansattack

I USA säger man: If it's black turn back.
If it's brown lay down
If it's white say good night.

Det fick mig att undra om grizzlybjörnar är farligare än svenska brunbjörnar, då man sällan hör talas om björnattacker i Sverige. Eller beror det på att svenskar inte campar i vildmarken.

En man i ett svenskt nyhetsinslag beskrev björnattacken han varit med om som om han var helt utlämnad till björnen, som skakade honom. Det är precis så det känns för en kvinna att bli misshandlad av en normalstark man. Under misshandeln slog det mig, förutom skräcken jag kände, att jag var helt utlämnad till denna mans infall. Han skakade mig som om jag vore en pryl. Jag kände att hela samhället är uppbyggt på lögnen att kvinnor och män är lika och att tjejer kan om de vill. Innan denna upplevelse förstod jag inte skillnaden mellan män och kvinnor. Innan dess visste jag nog inte att en man kan slänga mig i väggen. Slunga mig tvärs över ett rum. Ja, göra vad han vill utan att jag kan hindra honom. Jag insåg att det är livsfarligt att be en man sätta in smöret i kylen efter frukost.

Med det sagt tror jag inte att de kvinnor som sig föredra en björn inte förstår allvaret utan mest vill provocera.
I mäns öron låter det säkert löjligt, det låter löjligt i mina öron också. Men om man inser att kvinnor fysiskt sett är som man i jämförelse med män kanske man förstår i vilket fysiskt underläge kvinnor befinner sig.

Män brukar gärna påpeka detta när det gäller att kvinnor inte kan vara fullgoda poliser eller brandmän.
Citera
2024-05-27, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batikhexa92
I USA säger man: If it's black turn back.
If it's brown lay down
If it's white say good night.

Det fick mig att undra om grizzlybjörnar är farligare än svenska brunbjörnar, då man sällan hör talas om björnattacker i Sverige. Eller beror det på att svenskar inte campar i vildmarken.

En man i ett svenskt nyhetsinslag beskrev björnattacken han varit med om som om han var helt utlämnad till björnen, som skakade honom. Det är precis så det känns för en kvinna att bli misshandlad av en normalstark man. Under misshandeln slog det mig, förutom skräcken jag kände, att jag var helt utlämnad till denna mans infall. Han skakade mig som om jag vore en pryl. Jag kände att hela samhället är uppbyggt på lögnen att kvinnor och män är lika och att tjejer kan om de vill. Innan denna upplevelse förstod jag inte skillnaden mellan män och kvinnor. Innan dess visste jag nog inte att en man kan slänga mig i väggen. Slunga mig tvärs över ett rum. Ja, göra vad han vill utan att jag kan hindra honom. Jag insåg att det är livsfarligt att be en man sätta in smöret i kylen efter frukost.

Med det sagt tror jag inte att de kvinnor som sig föredra en björn inte förstår allvaret utan mest vill provocera.
I mäns öron låter det säkert löjligt, det låter löjligt i mina öron också. Men om man inser att kvinnor fysiskt sett är som man i jämförelse med män kanske man förstår i vilket fysiskt underläge kvinnor befinner sig.

Män brukar gärna påpeka detta när det gäller att kvinnor inte kan vara fullgoda poliser eller brandmän.

Vad pratar du om? Män är inte överlägsna. Det är bara ta fram kökskniven och dra i ryggen på mannen. Många kvinnor som gjort det.
Citera
2024-05-27, 10:01
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Frågan innehåller inte "1 meter i från".
Kommer du så nära en björn så kan det bli farligt ja för det upplever garanterat varenda vilt djur som just hotfullt. Men nu lyder frågan mer: vad vill du helst möta ensam i skogen en björn eller en främmande man?
eller jag har också sett: Vad vill du vara ensam i skogen med en björn eller en främmande man? Och då blir det ju en helt annan sak.

Jag tror det är försvenskningen, den ursprungliga versionen är "would you rather be stuck in the woods with..." vilket lämnar ännu mer tolkningsutrymme (mer likt ditt sista exempel). Jag håller med dig utifrån hur du resonerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in