2024-06-14, 06:54
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Tyvärr har du inte heller något att backa upp det med?

Trollar du eller är det för jobbigt att ta in sanningen?

https://kiruna.se/download/18.64a6a9d017c115a9dd2e726/1633614614916/Brevutskick%20Region%20Norrbotten%20-%20Vaccination%20mot%20Covid-19%20barn%2012-15%20%C3%A5r.pdf
Citera
2024-06-14, 06:58
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Trollar du eller är det för jobbigt att ta in sanningen?

https://kiruna.se/download/18.64a6a9d017c115a9dd2e726/1633614614916/Brevutskick%20Region%20Norrbotten%20-%20Vaccination%20mot%20Covid-19%20barn%2012-15%20%C3%A5r.pdf
Nej absolut inte, jag har ingen stake i detta. Men du kommer med samma sak som personen ovan, där kunde inte ett enda barn verifierats ha ansetts som mogen och inte ett enda barn verkar ha vaccinerats mot någon förälders vilja? Att de KAN göra det är inskrivet i lagen och jag ser inte varför ni alla länkar till kiruna, de enda som upplyste att de har rätten eller?
För så vitt jag förstår så har ingen blivit vaccinerad mot föräldrars vilja i sverige än.
Citera
2024-06-14, 07:07
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Nej absolut inte, jag har ingen stake i detta. Men du kommer med samma sak som personen ovan, där kunde inte ett enda barn verifierats ha ansetts som mogen och inte ett enda barn verkar ha vaccinerats mot någon förälders vilja? Att de KAN göra det är inskrivet i lagen och jag ser inte varför ni alla länkar till kiruna, de enda som upplyste att de har rätten eller?
För så vitt jag förstår så har ingen blivit vaccinerad mot föräldrars vilja i sverige än.

Jag är inte från region Norrbotten och samma sak hände i min region och på mina barns skola. Hur många som sedan "vaccinerades mot föräldrars vilja i Sverige än" vet vi inte men det var nog en hel del eftersom grupptrycket var brutalt. Den frågan är egentligen inte den viktiga, utan det viktiga och oerhört vidriga i hela den här soppan är att det var möjligt, en sjuksyster hade rätt att ge sprutor till minderåriga utan målsmännens godkännande!

Med detta inlägg avslutar jag den här diskussionen med dig.
Citera
2024-06-14, 10:26
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Bara att läsa blanketten alla fick hem, inte min uppgift att serva dig med den infon. Fråga vilken förälder som helst och sluta spela dum.

Enligt Patientlagen ska även barn ges information om skadliga biverkningar, om de är i ålder att kunna förstå. Och i en prövning av ett villkorligt godkänt läkemedel är det ännu strängare EU-lagstiftning, som har förbisetts. WHO gav dessutom vården direktiv redan den 9/7 2021 att varna om myokardit och perikardit i samband med Pfizers och Modernas covidvaccin, men vården försummade detta i vårt fall.
Citera
2024-06-14, 10:26
Medlem
Public Enemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobboSundgren
Jag tror inte de dimensionerna står där men jag har sett dem på annat håll.

Modernas covidvaccin Spikevax gav myokardit till 35,9 av 100 000 pojkar i ålder 12-17.

Covidinfektionen gav myokardit till 64 av 100 000 pojkar i gruppen.

Men få barn får covidinfektionen. Det fanns 247 695 pojkar i ålder 12-17 i Sverige 2021. Endast 17,24 % av gruppen fick covidinfektionen under 2021.

Så statistiskt hade det gett 27 av dem myokardit att exponeras för viruset.

Statistiskt skulle Spikevax ha gett 89 av dem myokardit, om alla hade fått Spikevax.

Hur många hade fått myokardit utan vaccin eller coronainfektion?
Hur många har fått covid totalt under alla år?
Senast redigerad av Public Enemy 2024-06-14 kl. 10:29.
Citera
2024-06-14, 10:36
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Hur många hade fått myokardit utan vaccin eller coronainfektion?
Hur många har fått covid totalt under alla år?

Som du ser borde inte barn, särskilt inte pojkar och unga män, ha fått Modernas covidvaccin. Det var ju därför det stoppades för alla födda 1991 och senare. Jag tror jag får avgränsa mig till den frågan, för att inte bli OT.
Citera
2024-06-14, 10:42
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Men få barn får covidinfektionen. Det fanns 247 695 pojkar i ålder 12-17 i Sverige 2021. Endast 17,24 % av gruppen fick covidinfektionen under 2021.
Jag förmodar att siffran avser infektion av SARS-CoV-2 bekräftad via test?
Citera
2024-06-14, 10:52
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag förmodar att siffran avser infektion av SARS-CoV-2 bekräftad via test?

Ja, jag gjorde så att jag räknade ut det baserat på inrapporterade fall mot hur många pojkar som var i den åldern under pandemin.
Citera
2024-06-14, 11:16
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Bara att läsa blanketten alla fick hem, inte min uppgift att serva dig med den infon. Fråga vilken förälder som helst och sluta spela dum.
Blanketten där de säger att det enligt lag är ok för de att låta ett barn ta detta beslut om mogenhet finns ja. Sjukt är det.

Ingen har hittills kommit ut med att det faktiskt använts en enda gång? Du påstår att det hänt, jag påstår att de sagt att de kan använda sig av det, men inte gjort det. Stor jävla skillnad
Citera
2024-06-14, 11:23
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ja, jag gjorde så att jag räknade ut det baserat på inrapporterade fall mot hur många pojkar som var i den åldern under pandemin.
Det finns i själva verket ingen anledning att argumentera eller debattera prevalensen klinisk och subklinisk myokardit i samband med infektion av SARS-CoV-2 kontra vaccination med mRNA-1273 då det får anses vitsordat att vaccination med mRNA-1273 till unga män är förenat med en kraftigt förhöjd risk för myokardit. I själva verket är det just prevalensen av myokardit i vaccinerade unga män som gör att den generella risken för myokardit för alla grupper sammantaget bedöms högre än den är.

Man skulle naturligtvis stoppat användningen av Moderna tidigare för den gruppen.
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Att risken för myocarditis är högre för gruppen unga män vid vaccination med Moderna är känt sedan tidigare. Personligen är jag förvånad att man inte stoppat användningen av det vaccinet för just den gruppen. Det har man gjort i vissa länder (t.ex. Sverige, Norge, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland etc. etc.) men inte i Storbritannien där studien gjorts. Dock måste man konstatera att användningen av vaccinet är ytterst begränsad. Man har sedan Mars 2021 registrerat 100,000 fall där personer fått Moderna som andra dos.

Om man sedan utökar diskussionen till att gälla vaccination generellt och i synnerhet risken för myokardit hamnar saken i ett helt annat läge, men det är som sagt inte ämnet för tråden.
Citera
2024-06-14, 12:17
Medlem
Nicholas beskrivs i artikeln som att ha dött i följderna av att ha fått bakterier i hjärtat vilket troligen betyder att han fick en bakteriell infektion på hjärtklaffarna (Endokardit).

En Endokardit kan inte orsakas utan att bakterier har tagit sig in i blodet och sedan fått fäste på härtklaffarna vilket är helt orelaterat till myokardit. Däremot är tidigare skador på hjärtat en riskfaktor vilket innebär att han med sin historik av hjärtoperationer borde varit mer känslig för risken med endokardit om han får en sårskada eller liknande.
Citera
2024-06-14, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Jag är inte från region Norrbotten och samma sak hände i min region och på mina barns skola. Hur många som sedan "vaccinerades mot föräldrars vilja i Sverige än" vet vi inte men det var nog en hel del eftersom grupptrycket var brutalt. Den frågan är egentligen inte den viktiga, utan det viktiga och oerhört vidriga i hela den här soppan är att det var möjligt, en sjuksyster hade rätt att ge sprutor till minderåriga utan målsmännens godkännande!

Med detta inlägg avslutar jag den här diskussionen med dig.

Det man kan fråga sig är hur kan det vara lagligt att ge injektion utan föräldrars godkännande? Hade mitt barn fått sprutan trots nej från oss vårdnadshavare hade jag dragit det så långt det bara går. Hur kan det egentligen vara lagligt. Någon som vet? Eller kommer idioterna som gav injektionen få stå till svars tids nog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in