2024-06-13, 19:22
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Har du källa på att det är föräldern som tvingat barnet?
Låt oss bryta ner den frågan. Finns det någon som kan kidnappa barnet och injicera det med vaccinet utan föräldrars vetskap och tillåtelse i någon trovärdig parallell värld? Om inte så har självklart föräldrarna tagit med sig barnet till läkaren av egen fri vilja.
Citera
2024-06-13, 19:24
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Låt oss bryta ner den frågan. Finns det någon som kan kidnappa barnet och injicera det med vaccinet utan föräldrars vetskap och tillåtelse i någon trovärdig parallell värld? Om inte så har självklart föräldrarna tagit med sig barnet till läkaren av egen fri vilja.

Vissa skolor fråga inte om lov vad jag kommer ihåg, därav undrar jag vad som skedde i detta fall. Och du, ta ett chill pill eller rent av en toy
Citera
2024-06-13, 19:28
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Vissa skolor fråga inte om lov vad jag kommer ihåg, därav undrar jag vad som skedde i detta fall. Och du, ta ett chill pill eller rent av en toy
Det har jag missat totalt i så fall, det vore ju helt enormt att skolor skulle ha injicerat barn mot föräldrars vetskap… förlåt om jag är lite mer än lovligt skeptisk, du kan kanske inte producera någon källa på det?
Citera
2024-06-13, 19:48
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobboSundgren
Tack för omtanken men han hade inga genetiska fel - det utreddes i Schweiz. Och han var ett av 5 levertransplanterade barn då, som slapp immunosupressiv medicin. Han var bedömd som ”kliniskt välmående”. Och du kan lägga din hobbypsykologi åt sidan. Han utsattes för en läkemedelsprövning utan informerat samtycke. Vi säger nej till den totalitära kränkningen av hans medborgeliga rättigheter

Du lurar både dig själv och andra genom att hävda att din son var frisk.
Citera
2024-06-13, 19:54
Medlem
Benny98s avatar
Jag känner tre personer som vägrade vaccinera sig, och samtliga dessa personer har drabbats av Covid 2-4 gånger. Jag känner många fler som har vaccinerat sig, inklusive jag själv, och ingen av dessa har någonsin haft sjukdomen Covid. Bortsett från en person som blev sjuk innan vaccinerna kom.

Nu skulle man ju kunna klassificera mig som ännu en sinnessjuk globalist som bara tror på vad staten säger, men det faller på sin orimlighet att vaccinerna skulle vara verkningslösa. I så fall hade man ju sett effekten direkt när folk började vaccinera sig. Vad ni foliehattar har så svårt att förstå är att viruset muterar i nya varianter hela tiden, precis som säsongsinfluensan. Faktum är att Covid är en variant på säsongsinfluensan, viruset tillhör samma virusfamilj. Det går aldrig att bli immun mot Covid, lika lite som man kan bli immun mot förkylning, så varför skulle den diskussionen ens vara relevant?

Jag tror att den nästan löjliga vägran att acceptera vaccinerna som fungerande vacciner är att man då måste förlikas med att man har varit sjuk helt i onödan.

Utredningen får visa om det går att koppla ihop den här personens död med vaccinet. Med tanke på hans allvarliga hjärtsjukdom och låga ålder var det nog ett onödigt risktagande att ge vaccinet, jag vet för lite om den frågan. Samtidigt tror jag inte att en enskild person går att ställa till svars för ett vaccin som man har gett i miljoner eller miljarder doser. I så fall hade det funnits tydliga riktlinjer vid vaccinationstillfället, det är ingen analys som den enskilde läkaren hade gjort.
Citera
2024-06-13, 20:01
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Har du källa på att det är föräldern som tvingat barnet?

Om man minns tillbaka så var det som så att staten och deras megafåniga papegojor i media var de som tvingade människor att vaccinera sig. Det kablades ut ett ovetenskapligt budskap att man var osolidarisk. Trycket var extremt hårt att falla in i leden.
Citera
2024-06-13, 20:09
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Du lurar både dig själv och andra genom att hävda att din son var frisk.

Han hade ett lagat, fungerande hjärta och en transplanterad lever - men sedan ett års ålder ingen medicin och normala värden. Han hade inga hälsoproblem. Det står i hans journal från en standardkontroll den 26/10 2021 att han var ”kliniskt välmående”. Vad vill du, helt utan koll, fantisera ihop att han hade för sjukdom?
Citera
2024-06-13, 22:38
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Det har jag missat totalt i så fall, det vore ju helt enormt att skolor skulle ha injicerat barn mot föräldrars vetskap… förlåt om jag är lite mer än lovligt skeptisk, du kan kanske inte producera någon källa på det?

Du har förmodligen förträngt denna och många andra sjuka saker som pågick under "pandemin". Tyvärr ett ganska normalt beteende när man insett att man blivit riktigt lurad. Vi som hade barn i högstadieålder när skolornas massvaccinationer körde igång hösten 2021 glömmer däremot aldrig. Här ett brevutskick från Region Norrbotten:

https://kiruna.se/download/18.64a6a9d017c115a9dd2e726/1633614614916/Brevutskick%20Region%20Norrbotten%20-%20Vaccination%20mot%20Covid-19%20barn%2012-15%20%C3%A5r.pdf

"Vad händer om jag tackar nej?
Om du som vårdnadshavare tackar nej, eller om du inte lämnar ditt samtycke, kan ditt
barn inte vaccineras.
I vissa fall kan barnet själv ta beslut om vaccination. Vaccinatören gör då en individuell
bedömning av om barnet har nått sådan mognad att hen själv kan samtycka till
vaccinationen.
Det sker genom samtal på vaccinationsmottagningen".

Det svartmarkerade var vad som utfördes på många av landets skolor. Ett litet samtal med ansvarig sjuksköterska och barnet ansågs "moget".
Senast redigerad av WimHof 2024-06-13 kl. 22:45.
Citera
2024-06-13, 22:58
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Du har förmodligen förträngt denna och många andra sjuka saker som pågick under "pandemin". Tyvärr ett ganska normalt beteende när man insett att man blivit riktigt lurad. Vi som hade barn i högstadieålder när skolornas massvaccinationer körde igång hösten 2021 glömmer däremot aldrig. Här ett brevutskick från Region Norrbotten:

https://kiruna.se/download/18.64a6a9d017c115a9dd2e726/1633614614916/Brevutskick%20Region%20Norrbotten%20-%20Vaccination%20mot%20Covid-19%20barn%2012-15%20%C3%A5r.pdf

"Vad händer om jag tackar nej?
Om du som vårdnadshavare tackar nej, eller om du inte lämnar ditt samtycke, kan ditt
barn inte vaccineras.
I vissa fall kan barnet själv ta beslut om vaccination. Vaccinatören gör då en individuell
bedömning av om barnet har nått sådan mognad att hen själv kan samtycka till
vaccinationen.
Det sker genom samtal på vaccinationsmottagningen".

Det svartmarkerade var vad som utfördes på många av landets skolor. Ett litet samtal med ansvarig sjuksköterska och barnet ansågs "moget".
Åh, så hur många lagliga barn fick vaccination på egen mogen begäran utan föräldrars vetskap?
Citera
2024-06-13, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BobboSundgren
Du får gå tillbaka i tråden och läsa. Eller kan du läsa vår senaste komplettering i en process med Kammarkollegiet:

https://drive.google.com/file/d/1bTmjguIsJljbMwFvcxhkG8w6uC_aIdUC/view?usp=drivesdk

Ja jag såg efter jag hade skrivit din kommentar i tidigare inlägg!

Tack ska kolla!
Jag beklagar verkligen det som hänt er. Så fruktansvärt att förlora sitt barn.
Citera
2024-06-14, 00:30
Medlem
Citat:

Stämmer 100% att det var så. Vårdnadshavare kunde säga nej till vaccinet via blankett men barnen tillfrågades på plats och om dom sa ja och bedömdes mogen för sin ålder så fick barnet vaccinet mot föräldrars vilja. Information skickades ut till vårdnadshavare om detta innan vaccinationen (även mig). Kan säga att det inte kändes allt för kul att skicka iväg sitt barn den dagen men här blev det inget vaccin, vet dock flertal vars barn vaccinerades mot deras vilja. En ren jävla skandal.
Citera
2024-06-14, 06:48
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Stämmer 100% att det var så. Vårdnadshavare kunde säga nej till vaccinet via blankett men barnen tillfrågades på plats och om dom sa ja och bedömdes mogen för sin ålder så fick barnet vaccinet mot föräldrars vilja. Information skickades ut till vårdnadshavare om detta innan vaccinationen (även mig). Kan säga att det inte kändes allt för kul att skicka iväg sitt barn den dagen men här blev det inget vaccin, vet dock flertal vars barn vaccinerades mot deras vilja. En ren jävla skandal.
Tyvärr har du inte heller något att backa upp det med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in