Citat:
Ursprungligen postat av
Firewaia
Det har jag missat totalt i så fall, det vore ju helt enormt att skolor skulle ha injicerat barn mot föräldrars vetskap… förlåt om jag är lite mer än lovligt skeptisk, du kan kanske inte producera någon källa på det?
Du har förmodligen förträngt denna och många andra sjuka saker som pågick under "pandemin". Tyvärr ett ganska normalt beteende när man insett att man blivit riktigt lurad. Vi som hade barn i högstadieålder när skolornas massvaccinationer körde igång hösten 2021 glömmer däremot aldrig. Här ett brevutskick från Region Norrbotten:
https://kiruna.se/download/18.64a6a9d017c115a9dd2e726/1633614614916/Brevutskick%20Region%20Norrbotten%20-%20Vaccination%20mot%20Covid-19%20barn%2012-15%20%C3%A5r.pdf
"Vad händer om jag tackar nej?
Om du som vårdnadshavare tackar nej, eller om du inte lämnar ditt samtycke, kan ditt
barn inte vaccineras.
I vissa fall kan barnet själv ta beslut om vaccination. Vaccinatören gör då en individuell
bedömning av om barnet har nått sådan mognad att hen själv kan samtycka till
vaccinationen. Det sker genom samtal på vaccinationsmottagningen".
Det svartmarkerade var vad som utfördes på många av landets skolor. Ett litet samtal med ansvarig sjuksköterska och barnet ansågs "moget".