Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-24, 06:37
Medlem
http://www.vakentimmar.com/2024/05/v...rrade.html?m=1

Pål Schakonat, Malmö
- All the haters.

- Hur otippat nice det var att trycka kokosnötter.

🤠
2024-05-24, 07:32
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Skrev ett giftigt inlägg om herr Strandbergs härskarteknik på Insta. Inlägget borttaget och självklart är jag blockad från herr Strandbergs sida.
Säger allt om honom tycker jag. Är oerhört tacksam över att jag i mitt spekulerande i början av tråden hade FEL om att allt var riggat till Strandbergs favör.

Säger väl mer om dig. Giftormar tas bort, skulle även jag göra om jag hade ett instakonto.

Så patetiska ni är som tror att ni blir bekräftade i era giftigheter och härskartekniker. För det du just beskrev är en härskarteknik utförd av dig. Hur omedveten kan man vara?
Senast redigerad av sirsia0 2024-05-24 kl. 07:35.
2024-05-24, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanon
Jag är inne och läser ibland på Facebookgruppen om Robinson och noterar hur många kvinnor som sätter Alex på en extremt hög pedistal. Väldigt fascinerande över lag hur många som anser att han är sådan extremt god och rättvis människa.

Jag upplever istället en ganska manipulerande individ som är godtycklig med sin moral men kräver att de andra deltagarna måste följa hans syn på rätt och fel. Kräver ärlighet när han själv ljugit i förra säsongen och behandlade Helene allt annat än ok. Väljer äldre gubbe vid tävling etc.

Sedan sättet han kör när han pratar med Pål, vad fan är det för tuppigt pundarbeteende. Rör han med handen på bröstet.

I övrigt finns det någon idé att om man pundat och tagit sig ur det så sitter man på någon kunskap och ens ord väger tyngre. Likadant med exkriminella. Alla har en kamp i livet och många tar sig ur tuffa saker utan hamna i misär.

Det är så med de som gått i ”livets hårda skola”.

Sista veckan har verkligen visat hans sämsta sidor. Pratar om sig själv i tredje person, hets mot Pål bara för att han tyckte att Z växt, hets mot Marcus som vill vinna mm mm. Lite att hans val/väg är det rätta……..

Jag läser också på Facebook att många hyllar honom.
2024-05-24, 07:44
Medlem
Funderar på vem man hade pallat att umgås med privat och kommer fram till Gustav, antagligen Kemo (var med lite för lite för att veta) Pontus och Mark (oavsett hans beteende mot Pål som ju var fel).

Bland tjejerna så hade jag nog egentligen inte haft problem med någon förutom Zayera vi hade krockat nått så in i…. De flesta är ju i min dotters ålder dock.

Tjejerna retade sig på Ci och det kan jag förstå men Ci är nog riktigt härlig privat.

Hennes bosstendenser funkade dock inte här, hon är van att bli lyssnad på och inte ifrågasatt.

De som jag valt bort här såsom Fredrik Pål Rooble Marcus Pelle Alex (inkl Zayera) är de som gjort denna säsongen sevärd på olika sätt så tack för att ni gjort underhållande tv.

Mellanmjölks-Alma var ändå min favorit så speciellt tack till dig och dina synkar. Trist att vissa folk här fokuserar på sånt som dialekt (är inte smålänning själv) och utseende när det är glasklart vilken smart härlig tjej du är. Genomärlig snäll lojal vinnarskalle humor och pepp.

Att ha människor som du i sitt liv (vilket jag har tur att själv ha många av) är helt fantastiskt och kan inte köpas för pengar
2024-05-24, 08:08
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Säger väl mer om dig. Giftormar tas bort, skulle även jag göra om jag hade ett instakonto.

Så patetiska ni är som tror att ni blir bekräftade i era giftigheter och härskartekniker. För det du just beskrev är en härskarteknik utförd av dig. Hur omedveten kan man vara?
Men lille vän... Nu får ta och lugna ner dej lite. Du får gärna kalla mej vad du vill. Tja...då är jag väl en giftorm då. Jag kan ta den kritiken. Vad jag inte tål är när en person tycker det är helt rimligt att kritisera andra men uppenbarligen har grymt svårt att ta kritik själv. Som Alex t ex.
2024-05-24, 08:21
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Men lille vän... Nu får ta och lugna ner dej lite. Du får gärna kalla mej vad du vill. Tja...då är jag väl en giftorm då. Jag kan ta den kritiken. Vad jag inte tål är när en person tycker det är helt rimligt att kritisera andra men uppenbarligen har grymt svårt att ta kritik själv. Som Alex t ex.

Ja, så är de flesta, har lätt för att ge kritik men svårt att ta kritik. Men för det behöver man inte skriva giftiga saker till andra på deras konton, för det är också det en härskarteknik.

Jag kan inte komma ihåg att Alex haft svårt för att ta kritik? Jag tycker inte han har fått nån kritik av andra i programmet som han skulle svara på? Så jag vet inte om han har svårt att ta kritik.

Det är kanske det du menar, att det var därför han tog bort dig på insta som han har svårt att ta kritik? Ja men det är ju helt normalt att ta bort de som använder härskartekniker och skriver giftigheter från sitt konto. Om du skrivit vänligt och med välvilja och med fakta kanske det landat bättre.
2024-05-24, 08:29
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greyhound66
Funderar på vem man hade pallat att umgås med privat och kommer fram till Gustav, antagligen Kemo (var med lite för lite för att veta) Pontus och Mark (oavsett hans beteende mot Pål som ju var fel).

Bland tjejerna så hade jag nog egentligen inte haft problem med någon förutom Zayera vi hade krockat nått så in i…. De flesta är ju i min dotters ålder dock.

Tjejerna retade sig på Ci och det kan jag förstå men Ci är nog riktigt härlig privat.

Hennes bosstendenser funkade dock inte här, hon är van att bli lyssnad på och inte ifrågasatt.

De som jag valt bort här såsom Fredrik Pål Rooble Marcus Pelle Alex (inkl Zayera) är de som gjort denna säsongen sevärd på olika sätt så tack för att ni gjort underhållande tv.

Mellanmjölks-Alma var ändå min favorit så speciellt tack till dig och dina synkar. Trist att vissa folk här fokuserar på sånt som dialekt (är inte smålänning själv) och utseende när det är glasklart vilken smart härlig tjej du är. Genomärlig snäll lojal vinnarskalle humor och pepp.

Att ha människor som du i sitt liv (vilket jag har tur att själv ha många av) är helt fantastiskt och kan inte köpas för pengar

Verkligen, de får man vara rädd om och vara likadan själv tillbaka.

Att gnälla på nåns dialekt eller utseende, ja vad är man för människa då? Kan väl bara vara fjortisar som håller på med sånt. Viktigt i den åldern, lätt att fördöma andra på helt osakliga grunder som utseende t ex. Brist på mognad och livserfarenhet.
2024-05-24, 08:53
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Ja, så är de flesta, har lätt för att ge kritik men svårt att ta kritik. Men för det behöver man inte skriva giftiga saker till andra på deras konton, för det är också det en härskarteknik.

Jag kan inte komma ihåg att Alex haft svårt för att ta kritik? Jag tycker inte han har fått nån kritik av andra i programmet som han skulle svara på? Så jag vet inte om han har svårt att ta kritik.

Det är kanske det du menar, att det var därför han tog bort dig på insta som han har svårt att ta kritik? Ja men det är ju helt normalt att ta bort de som använder härskartekniker och skriver giftigheter från sitt konto. Om du skrivit vänligt och med välvilja och med fakta kanske det landat bättre.
Var nog otydlig med var nånstans jag skrev mitt inlägg om Alex. Det var på Instas Robinson TV4 konto. Aldrig skrivit på Alex konto överhuvudtaget.
2024-05-24, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
EW rena byket som är kvar. Tre mobbande kvinnor och en knasig man. Hejjar på Maureen.

Håller med. Maureen är den som förtjänar vinsten mest, alla bra deltagare är ju redan borta. Simone och Olivia visade sitt rätta jag med Ci.
2024-05-24, 11:28
Medlem
Blir intressant med örådet på söndag. Det finns tre olika möjligheter för hur röstningen kommer gå till:

1. En deltagare röstas bort.
2. En deltagare röstas vidare till finalen. De två andra gör upp i en duell om den sista finalplatsen.
3. Två deltagare röstas vidare till finalen.

Om det blir 2. så tror jag att Marcus kommer gå till finalen. Sedan blir det intressant att se hur många och vilka som kommer utgöra juryn. Och vilka kommer rösta? Är det bara juryn eller även deltagarna det står mellan?
Senast redigerad av Norkam 2024-05-24 kl. 11:32.
2024-05-24, 11:56
Avstängd
Citat:
Du verkar vara lite av en expert på härskartekniker. Du fick med både ”lilla vän” för att förminska, ” nu får du lugna ner dig lite” för att förlöjliga och sen drar du dessutom på dig offerkoftan genom ”då är jag väl en giftorm då” för att visa hur synd det är om dig.

Sen lite social manipulation genom att jämföra hur bra du är på att ta kritik i jämförelse med någon som inte har möjlighet att bemöta ditt påhopp.

Du fick med många kända härskartekniker i ett enda inlägg.
2024-05-24, 12:19
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du verkar vara lite av en expert på härskartekniker. Du fick med både ”lilla vän” för att förminska, ” nu får du lugna ner dig lite” för att förlöjliga och sen drar du dessutom på dig offerkoftan genom ”då är jag väl en giftorm då” för att visa hur synd det är om dig.

Sen lite social manipulation genom att jämföra hur bra du är på att ta kritik i jämförelse med någon som inte har möjlighet att bemöta ditt påhopp.

Du fick med många kända härskartekniker i ett enda inlägg.

Precis vad jag också tänkte på när jag läste inlägget. Bra att du tog upp det Om det blir en lärdom återstår att se. Du är bra på att se igenom saker!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in