Citat:
Citat:
Jag har lyckas hitta länkar till nästan alla säsonger från SVT. Kul att kunna jämföra nutid med gamla tidens säsonger, då jag av naturliga skäl inte kunnat se de gamla när de sändes.På den tiden då var två personer som de kunde rösta på. På 90-talet då röstade bara utslagna deltagare. På 2000-talet då röstade utslagna deltagare och tv-tittare.
Nu håller jag på att titta på säsong 7 år 2003 (sista på SVT). En konstig säsong. Där 14 personer från tidigare säsonger som blivit inröstade med telefonomröstning som kallas veteraner och 10 nya deltagare som kallas för utmanare. Denna säsong har Gränslandet, klippen är inklippta i Robinsonavsnitten.
De börjar i varsitt läger. Redan i avsnitt 3 då delas de in i par, veteran + utmanare och bor i samma läger. I avsnitt 4 då delas paren in i Lag Nord och Lag Syd. När de är i par då kan bara utmanare rösta på utmanare i örådet. Båda i paret åker ut när blir utröstad.
Citat:
Googlar fram svaren. TV3 gjorde tre säsonger, hittar ingen av dessa säsonger på nätet.Expedition Robinson 2004
Expedition Robinson V.I.P år 2005 Med kändisar från Danmark, Norge och Sverige. Vanns av Tilde Fröling, jag vet inte vem det är. Vinstsumman är 500k där hälften skall skänkas till välgörenhet.
Expedition Robinson 2005.
TV4 tog över programmet år 2009 och bytte namn till bara Robinson. Då var det Produktionsbolaget Silverback & Castaway.
År 2018 tog Mastiff över produktionen.