Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-22, 23:44
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Brukar väl alltid vara 3st i final. I alla fall på senare tid.Jag minns inte hur det var på 90talet nämligen.

Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag kommer bara ihåg två faktiskt. På nittitalet var det ingen sluttävling, då röstades vinnaren fram. Vet inte när de bytte.
Jag har lyckas hitta länkar till nästan alla säsonger från SVT. Kul att kunna jämföra nutid med gamla tidens säsonger, då jag av naturliga skäl inte kunnat se de gamla när de sändes.

På den tiden då var två personer som de kunde rösta på. På 90-talet då röstade bara utslagna deltagare. På 2000-talet då röstade utslagna deltagare och tv-tittare.

Nu håller jag på att titta på säsong 7 år 2003 (sista på SVT). En konstig säsong. Där 14 personer från tidigare säsonger som blivit inröstade med telefonomröstning som kallas veteraner och 10 nya deltagare som kallas för utmanare. Denna säsong har Gränslandet, klippen är inklippta i Robinsonavsnitten.

De börjar i varsitt läger. Redan i avsnitt 3 då delas de in i par, veteran + utmanare och bor i samma läger. I avsnitt 4 då delas paren in i Lag Nord och Lag Syd. När de är i par då kan bara utmanare rösta på utmanare i örådet. Båda i paret åker ut när blir utröstad.

Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Sen var det väl tv3 och sen tv4. Rätta mig om jag har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Just ja Robinson gick i tv3 var det de året kändisar var med 1 säsong?

Med både norska danska o svenska kändisar?
Googlar fram svaren. TV3 gjorde tre säsonger, hittar ingen av dessa säsonger på nätet.
Expedition Robinson 2004

Expedition Robinson V.I.P år 2005 Med kändisar från Danmark, Norge och Sverige. Vanns av Tilde Fröling, jag vet inte vem det är. Vinstsumman är 500k där hälften skall skänkas till välgörenhet.

Expedition Robinson 2005.

TV4 tog över programmet år 2009 och bytte namn till bara Robinson. Då var det Produktionsbolaget Silverback & Castaway.
År 2018 tog Mastiff över produktionen.
2024-05-22, 23:44
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag skrev att några skribenter har fyllt tråden med att skriva hatiska inlägg dag ut och dag in i flera veckor och du lyckas hitta tre inlägg där jag kritiserar Robles. Dina veckor måste ha väldigt få dagar.
Det fanns fler än så från dig att ta med men jag tyckte det räckte med tre för att visa min poäng med inlägget.

Skillnaden är att de andra som "smutskastar" Robinsondeltagarna inte gnäller om att andra gör det. Du däremot, gör en sak av att andra "smutskastar" samtidigt som du gör samma sak själv.

Mina veckor har för övrigt fler dagar än vad en Robinsonvecka har.
2024-05-22, 23:51
Medlem
Den gamla Robinson-deltagaren Tove har skrivit om Alexander här https://www.filmtopp.se/kronika/tv4p...-klump-i-magen

Jag känner, tycker och uppfattar det likadant. Jag varken älskar eller hatar Alexander. Tycker att han är inspirerande på vissa sätt och han gör nog mycket bra för andra, men han är slug som fan och inte alls något jävla helgon. Lika bra som på att stärka andra är han på att manipulera.
2024-05-22, 23:51
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det fanns fler än så från dig att ta med men jag tyckte det räckte med tre för att visa min poäng med inlägget.

Skillnaden är att de andra som "smutskastar" Robinsondeltagarna inte gnäller om att andra gör det. Du däremot, gör en sak av att andra "smutskastar" samtidigt som du gör samma sak själv.

Mina veckor har för övrigt fler dagar än vad en Robinsonvecka har.
Mycket bra och korrekt inlägg.
2024-05-23, 00:00
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saturnisk
Den gamla Robinson-deltagaren Tove har skrivit om Alexander här https://www.filmtopp.se/kronika/tv4p...-klump-i-magen

Jag känner, tycker och uppfattar det likadant. Jag varken älskar eller hatar Alexander. Tycker att han är inspirerande på vissa sätt och han gör nog mycket bra för andra, men han är slug som fan och inte alls något jävla helgon. Lika bra som på att stärka andra är han på att manipulera.
Tove har nog aldrig varit i närheten av en grov narkoman och fattar inte hur manipulativa dessa är. Dom kan offra sin egen morsa och stjäl allt som går. Vanan sitter i även i programmet och 500.000 är lockande för en sån. Har herr Jesus nånsin haft ett riktigt jobb? Knappast.
2024-05-23, 00:36
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibliotekskort
[spoiler]Tippar Marcus, Olivia och Simone i final, om röstningen fungerar som jag tror. Tillräckligt många gamla sydare lär skicka fram Marcus för att en av tjejerna ska ryka, tror Simone är mer "omtyckt" än Maureen överlag.
Det beror på hur produktionen vill styra...

De senaste säsongerna då har en person röstats till finalen och de två som är kvar har möts i en duell.

Förra gången Alex var med, då skulle en person röstas ut, Alex åkte ut då han fick de flesta rösterna.
2024-05-23, 00:38
Medlem
fonders avatar
Där var Jesus ute, så trevligt att aldrig mer behöva höra bl.a. "Jag kommer jaga dig/er."!

Kan faktiskt inte helt utesluta att psykopat-Marcus vinglade så där mycket på låtsas, han är en enormt lurig typ.

I alla fall de här är med och avgör på Örådet: Robble, Alex, Alma och Pål. Får se om det är fler med.
2024-05-23, 00:40
Medlem
Vad trött man är på att de svaga tjejerna ska pakta varenda jävla år, varför händer det alltid i Sverige när det inte gör det i andra internationella versioner av den här franchisen. Måste vara något samhälleligt problem som vi har här. En helt värdelös säsong i år igen. Det är tur att det finns nysläppta avsnitt av Survivor Australien säsong 11 på TV4 play också.
2024-05-23, 00:49
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Vad trött man är på att de svaga tjejerna ska pakta varenda jävla år, varför händer det alltid i Sverige när det inte gör det i andra internationella versioner av den här franchisen. Måste vara något samhälleligt problem som vi har här. En helt värdelös säsong i år igen. Det är tur att det finns nysläppta avsnitt av Survivor Australien säsong 11 på TV4 play också.
Jag är inne på avsnitt 17. Så spännande och speciellt som det finns ett par favoriter vid det här laget. Jag gillar Mark av nån anledning. Han är smart och ser snäll ut.
2024-05-23, 00:53
Medlem
Horan Alma och pundaren Alex ute, kan inte bli bättre. Jag önskade på maureen men nu när hon ekade efter Alex i diskussionen mot Markus så hoppas jag att hon ryker direkt. Hoppas att Markus vinner hela skiten.💩
2024-05-23, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Jag blir alltid lika nöjd när jag ser Olivia i sin rosa bikini.
Ja hon börjar visserligen bli lite hårig nu under armarna och ljumskarna jämfört med Maureen som fortfarande verkar välrakad.
Men Olivia är 100 ggr snyggare ovavsett.
2024-05-23, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibliotekskort

Tippar Marcus, Olivia och Simone i final, om röstningen fungerar som jag tror. Tillräckligt många gamla sydare lär skicka fram Marcus för att en av tjejerna ska ryka, tror Simone är mer "omtyckt" än Maureen överlag.
Väldigt liten chans till att det blir så. Tjejerna från både Syd och Nord kommer att rösta som ett lag eftersom en "kvinnlig robinson vinnare" väger mest av allt såvida du inte har stört dig ordentligt på en person. Och vem skulle det kunna vara? Visst, Maureen är i sin natur är väldigt mycket framåt vilket kan ses som konfrontativ. Olivia / Simone har gått under radarn och kommer att klara sig utan problem.

Rooble + Pål + Alexander sågs i bakgrunden till nästa avsnitt och är automatisk 3 röster på Marcus då alla ogillar honom mest av de som finns kvar. Hur ska Maureen ta ikapp efter det? Det känns som att hon isåfall har knullat ett par av de andras partners för det ska hända haha..

Om rösterna delas det minsta mellan de tre tjejerna så ryker Marcus utan tvekan, och oddsen är väldigt små att han skulle kunna lyckas flytta över uppmärksamheten mot Maureen och få alla med sig på sin sida.
Senast redigerad av dvx1234 2024-05-23 kl. 01:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in