Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-23, 01:38
Citat:
Ursprungligen postat av xtrasaltat
Himla tråkigt om det skulle bli de tre tjejerna i en final. Ovärdiga vinnare allihopa. Sjukt ändå att man kan ta sig genom hela Robinson utan att egentligen prestera en enda gång.. Simone lyckades iallafall vinna över Alexander i gränslandet, medan Olivia bara gnällt och klagat sig genom programmet. Maureen vet jag inte ens, hon har varit kass i nästan alla tävlingar. Blir det en final mellan de tre tjejerna är det inte frågan om vem som är bäst, utan vem som är minst dålig.

Värdig hit och värdig dit. Har de tagit sig så långt så har de ju uppenbarligen gjort rätt. Att ligga lågt och prestera medelmåttigt i tävlingar kan ju också vara en spelstrategi. En ganska framgångsrik sådan uppenbarligen.
2024-05-23, 02:01
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag håller med dig, men nu verkar de ha tagit sig till slutstationen mot alla odds. Så hur ska man se på det? Det finns ju män som vunnit på samma premisser, legat lågt osv.

Problemet är att Simone borde ha diskats på grund av att hon var med och stal amuletten, och Olivia var ju också med på ett hörn utan att säga ifrån. Så då är det bara Maureen kvar att heja på.

Ja vi får se på söndag. Marcus har inte en chans på det slutliga ö-rådet om det inte blir så att han halkar in på grund av att det är två tjejer och han kvar till slutstriden. För visst är det tre stycken som gör upp om vinsten i finaltävlingen?
Visst. Förutom att Maureen är en värdelös pappskalle som är fruktansvärt tråkig. Det enda sätt hon utmärkt sig på är att skrika kamelläten och lagt sig i andras samtal.
2024-05-23, 02:59
Medlem
Är på förra veckans avsnitt menee… känns som det bara är tråkiga kvar. Hejar nog på Maureen, av ingen speciellt anledning än att det är den jag ogillar minst och hon har varit ok bra på tävlingar. Blir dock trött på att folk blir sura på när andra spelar, ba ja no shiit det är ett spel
Senast redigerad av Stunkyn 2024-05-23 kl. 03:03.
2024-05-23, 03:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lefty`
Tack gode gud att
äntligen åkte ur.

Toxic positive var ett väldigt bra uttryck. Det tar jag med mig och kommer lägga på folk som försöker kväva en med godhet och/eller kärlek. Tackar!

Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Jag tycker att Alma var en frisk fläkt
Hon var alltid så positiv och glad. Hon borde fått komma längre.

Håller med och jag gillar Alma. Men vad menar du med att hon borde "fått komma längre"? Hon kom sist i tävlingen.
2024-05-23, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vettjae
Toxic positive var ett väldigt bra uttryck. Det tar jag med mig och kommer lägga på folk som försöker kväva en med godhet och/eller kärlek. Tackar!

Håller med och jag gillar Alma. Men vad menar du med att hon borde "fått komma längre"? Hon kom sist i tävlingen.

Ändå lite segt att hon kom så långt och låg tvåa/trea medan dom andra inte ens hade klarat första hindret och sen var tvungen att starta om från början
2024-05-23, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Vad trött man är på att de svaga tjejerna ska pakta varenda jävla år, varför händer det alltid i Sverige när det inte gör det i andra internationella versioner av den här franchisen. Måste vara något samhälleligt problem som vi har här. En helt värdelös säsong i år igen. Det är tur att det finns nysläppta avsnitt av Survivor Australien säsong 11 på TV4 play också.
Men herregud ser vi på samma program. Tjejerna har inte behövt pakta en enda gång under hela säsongen som tjejpakt däremot var det en del av en stark Nordpakt istället.

Den enda ggn de behövde pakta var inför sista örådet då de ville rösta ut Alex för att han skulle slå ut Pål.

Då bröt Simone pakten (även Rooble) och så sket det sig. Att det blev ett tjejgäng som blev starka och tighta ihop berodde snarare på att de började i samma lag och blev vänner där liksom Pelle Gustav och Mark (Marcus) tex i Sydpakten. Tjejerna i den pakten (Ci och Karin) hade rykt före dem.

Det har väldigt ofta varit 3 killar i final och väldigt få tjejvinnare överlag. Ett år löste produktionen det med att ett par vann (en kille och en tjej) annars har bara Alexandra Zazzi, Emma Andersson, Mirre, Tilde Fröling, Karolina Conrad och Ellinor Pierre vunnit på 20 säsonger.

Om man anser att tjejer alltid är ovärdiga och att bara män ska vinna alltid då är ju tjejer bara utfyllnad i era ögon. Så kan det inte heller vara.

Tycker finalerna ska inrikta sig på knep och knåp och kunskap typ eld och mindre på en militär hinderbana så oddsen blir mer lika, då blir alla ett hot i en final.
2024-05-23, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greyhound66
Men herregud ser vi på samma program. Tjejerna har inte behövt pakta en enda gång under hela säsongen som tjejpakt däremot var det en del av en stark Nordpakt istället.

Den enda ggn de behövde pakta var inför sista örådet då de ville rösta ut Alex för att han skulle slå ut Pål.

Då bröt Simone pakten (även Rooble) och så sket det sig. Att det blev ett tjejgäng som blev starka och tighta ihop berodde snarare på att de började i samma lag och blev vänner där liksom Pelle Gustav och Mark (Marcus) tex i Sydpakten. Tjejerna i den pakten (Ci och Karin) hade rykt före dem.

Det har väldigt ofta varit 3 killar i final och väldigt få tjejvinnare överlag. Ett år löste produktionen det med att ett par vann (en kille och en tjej) annars har bara Alexandra Zazzi, Emma Andersson, Mirre, Tilde Fröling, Karolina Conrad och Ellinor Pierre vunnit på 20 säsonger.

Om man anser att tjejer alltid är ovärdiga och att bara män ska vinna alltid då är ju tjejer bara utfyllnad i era ögon. Så kan det inte heller vara.

Tycker finalerna ska inrikta sig på knep och knåp och kunskap typ eld och mindre på en militär hinderbana så oddsen blir mer lika, då blir alla ett hot i en final.

Var tider det, när de vann! Min favoritvinnare är nog fortfarande Alexandra Zazzi, minns att hon var sjukt imponerande i alla tävlingar etc. Även Mirre var på den nivån...Emma (f.d) Andersson var lite som Olivia denna säsong, hon hankade sig fast till toppen och tog hem skiten till slut...var väl typ nån Allstar säsong hon vann om jag inte minns helt fel...såg nu att det var sista säsongen som SVT höll som Emma vann, den då Robban hade målat sig blå och åt upp sin röst och fjantade sig. Tack och lov att han kom före sin tid annars hade han dykt upp på varje säsong av PH, Ex on the beach och alla whitetrash program som finns.
Senast redigerad av Shieldhero 2024-05-23 kl. 05:53.
2024-05-23, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Var tider det, när de vann! Min favoritvinnare är nog fortfarande Alexandra Zazzi, minns att hon var sjukt imponerande i alla tävlingar etc. Även Mirre var på den nivån...Emma (f.d) Andersson var lite som Olivia denna säsong, hon hankade sig fast till toppen och tog hem skiten till slut...var väl typ nån Allstar säsong hon vann om jag inte minns helt fel...såg nu att det var sista säsongen som SVT höll som Emma vann, den då Robban hade målat sig blå och åt upp sin röst och fjantade sig. Tack och lov att han kom före sin tid annars hade han dykt upp på varje säsong av PH, Ex on the beach och alla whitetrash program som finns.
Du har rätt angående Emma. Robban var med i 4 (!) säsonger och har det officiella rekordet att vara på en öde ö i detta program world wide.

Tänk om Alexander kommer vara med i två säsonger till, då kommer många här göra kollektivt självmord. Haha
2024-05-23, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Som jag påpekade i början av tråden...
Allt är riggat av Mastiff.
Ni som inte fattar det här i tråden och som trollar, hatar och spekulerar..
Vinner gör Alex.
Eller Pål. Eller Rooble.
Frågor på det?

Vem vinner då?
Senast redigerad av Troll2024 2024-05-23 kl. 06:27.
2024-05-23, 06:07
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saturnisk
Den gamla Robinson-deltagaren Tove har skrivit om Alexander här https://www.filmtopp.se/kronika/tv4p...-klump-i-magen

Jag känner, tycker och uppfattar det likadant. Jag varken älskar eller hatar Alexander. Tycker att han är inspirerande på vissa sätt och han gör nog mycket bra för andra, men han är slug som fan och inte alls något jävla helgon. Lika bra som på att stärka andra är han på att manipulera.
Den där Tove har väldigt rätt i det mesta hon skrivit i den krönikan. Alex vill av flera olika anledningar framstå som ädel i Robinson och en kvinnornas beskyddare. Kanske för att försöka stilla sitt dåliga samvete över alla kvinnor han spöat/mobbat/förnedrat tidigare genom åren?

Att han är duktig att manipulera andra är sant. Mycket sant. Det ligger i en missbrukares natur att vara manipulativ.

Det jag undrar lite över är vad som hände i Gränslandet egentligen. När Marcus kom dit så var det ju så grabbigt och trevligt mellan han och Alex men efter några dagar inte lika mysigt och de senaste dagarna i Robinson har de båda varit som hund och katt.

Undrar om Marcus genomskådade den påklistrade godheten eller om han bara tröttnade på att höra "jag jag jag"-Alex mala på om sig själv?
2024-05-23, 07:21
Avstängd
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Den där Tove har väldigt rätt i det mesta hon skrivit i den krönikan. Alex vill av flera olika anledningar framstå som ädel i Robinson och en kvinnornas beskyddare. Kanske för att försöka stilla sitt dåliga samvete över alla kvinnor han spöat/mobbat/förnedrat tidigare genom åren?

Att han är duktig att manipulera andra är sant. Mycket sant. Det ligger i en missbrukares natur att vara manipulativ.

Det jag undrar lite över är vad som hände i Gränslandet egentligen. När Marcus kom dit så var det ju så grabbigt och trevligt mellan han och Alex men efter några dagar inte lika mysigt och de senaste dagarna i Robinson har de båda varit som hund och katt.

Undrar om Marcus genomskådade den påklistrade godheten eller om han bara tröttnade på att höra "jag jag jag"-Alex mala på om sig själv?
Måste ha varit en mardröm. Säkert berättade herr Jesus halva sitt liv och hur from han blivit. Han försökte ju frälsa någon i förra säsongen och det var nåt kors som skulle ritas i sanden. Har difusa minnen av detta. Jag orkade inte höra rösten i tv ens 15 minuter.
2024-05-23, 07:33
Medlem
Flosklerna Alex vräker ur sig är en kökkenmödding på alla kristna barnböcker han läst och slagord från alla vårdprogram han underkastat sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in