2024-05-22, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och vi pratar om att det är dags för din sida att steppa up och lära er debattera på värdig nivå samt grepps- och läsförståelse.
"Min sida"

Du är nog den sista som ska komma med krav på hög nivå och läsförståelse. Du är för fan legendarisk på forumet när det kommer till falskhet.
Citera
2024-05-22, 10:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Vad sägs om deras mamma?
Varför skall du skylla vuxna mäns agerande på deras mamma? Borde inte vuxna män klara att ta ansvar för sig själv precis som vuxna kvinnor får göra?

Citat:
Jag har inga synpunkter på det.

Jag har synpunkter på "ert" extrema manshat som ni sprider överallt mot alla män.
Att agera för att minimera risker för sig själv har inget att manshat att göra -- det är inte hatiskt att försöka förhindra män från att utsätta en för brott.
Citera
2024-05-22, 10:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jättekul för övrigt:

KlausStein skriver:
Du, liksom en överlägsen majoritet av alla kvinnor, har ingen erfarenhet av ens en fjärdedel av vad du skriver i din lista. Speciellt inte de grövre ämnena.

Nej, du har helt fel.

Jenny9 svarar:
Shit asså, vilken koll du har 🥸

Nej jag har helt rätt.
Precis, och han hade fel, inte Jenny.
Citera
2024-05-22, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skall du skylla vuxna mäns agerande på deras mamma? Borde inte vuxna män klara att ta ansvar för sig själv precis som vuxna kvinnor får göra?
Ja, varför skyller ni på oskyldiga män då?

Jag skyller inte på deras mamma, jag gav ett alternativ till vem man kan skylla på istället för att skylla på oskyldiga människor.
Citat:
Att agera för att minimera risker för sig själv har inget att manshat att göra -- det är inte hatiskt att försöka förhindra män från att utsätta en för brott.
Åter igen: Jag pratar inte om er riskminimering utan om det manshat som flödar i tex de Facebook-grupper där björnen diskuteras.
Citera
2024-05-22, 10:33
Medlem
Citat:
Precis, och han hade fel, inte Jenny.
Välj de grövre ämnena:

sexuella trakasserier, våldtäkt, misshandel, stalking, trafficking, diskriminering, förtryck, mord, tvångsgifte, kontroll

Jag väljer
våldtäkt, misshandel, trafficking, mord. "Förtryck" är lite vagt, det får bli en bubblare. "Tvångsgifte" har inget med män att göra (tillbaka till mamman här) men det kommer du säkert att tjafsa om.

Så, vad väljer du?
Citera
2024-05-22, 10:37
Medlem
Citat:
Nej, det är du som inte förstår.

Jag pratar inte om att du inte ska var rädd för alla män. Va det.

Jag pratar om att "ni" skyller på alla män
Hur då?
Citera
2024-05-22, 10:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja, varför skyller ni på oskyldiga män då?

Jag skyller inte på deras mamma, jag gav ett alternativ till vem man kan skylla på istället för att skylla på oskyldiga människor.

Åter igen: Jag pratar inte om er riskminimering utan om det manshat som flödar i tex de Facebook-grupper där björnen diskuteras.
Ingen skyller på oskyldiga män.
Hur lyckas du få det till det. Att jag inte vill ha med dig att göra för att jag inte vet om du är creepy innebär inte att jag beskyller dig för någonting.

Det är inte manshat att välja bort främmande - eller bekanta - män. Det är en rättighet att göra det.
Citera
2024-05-22, 10:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Välj de grövre ämnena:

sexuella trakasserier, våldtäkt, misshandel, stalking, trafficking, diskriminering, förtryck, mord, tvångsgifte, kontroll

Jag väljer
våldtäkt, misshandel, trafficking, mord. "Förtryck" är lite vagt, det får bli en bubblare. "Tvångsgifte" har inget med män att göra (tillbaka till mamman här) men det kommer du säkert att tjafsa om.

Så, vad väljer du?
Vad babblar du om?
Vadå väljer?
Om det handlar om något män utsätter kvinnor för så handlar det inte om val.
Citera
2024-05-22, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur då?

Citat:
Ingen skyller på oskyldiga män.
Jo, det finns gott om manshatare. Att ni inte upplever det saknar betydelse, är inte det ert argument?

https://www.teepublic.com/mug/24294268-i-drink-straight-white-cis-male-tears

Citat:
Hur lyckas du få det till det. Att jag inte vill ha med dig att göra för att jag inte vet om du är creepy innebär inte att jag beskyller dig för någonting.

Det är inte manshat att välja bort främmande - eller bekanta - män. Det är en rättighet att göra det.
För femte gången skiter jag i vem du väljer att umgås med, det är inte vad jag pratar om.
Citera
2024-05-22, 10:47
Medlem
Citat:
Vad babblar du om?
Vadå väljer?
Om det handlar om något män utsätter kvinnor för så handlar det inte om val.
Ja enligt Jenny, och nu dig, så har nästan alla kvinnor blivit antingen våldtagna, misshandlade, utsatta för trafficking, eller mördade.
Citera
2024-05-22, 10:49
Medlem
Citat:
Jo, det finns gott om manshatare. Att ni inte upplever det saknar betydelse, är inte det ert argument?

https://www.teepublic.com/mug/24294268-i-drink-straight-white-cis-male-tears

För femte gången skiter jag i vem du väljer att umgås med, det är inte vad jag pratar om.

Få se nu...

Kvinnohat i världen manifesterar sig i mord, misshandel, sexuellt våld, tvång, utnyttjande samt politiskt, ekonomiskt, socialt, kulturellt och sexuellt förtryck kontra kvinnor.

Manshat....lite text på en mugg

Jävlar du....vad vi måste prioritera manshatet.
Citera
2024-05-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ja enligt Jenny, och nu dig, så har nästan alla kvinnor blivit antingen våldtagna, misshandlade, utsatta för trafficking, eller mördade.
Nej, var TREDJE kvinna i EU har utsatts för antingen partnervåld eller sexuellt våld

https://www.europarl.europa.eu/topics/sv/article/20210923STO13419/eu-bekampar-konsbaserat-vald

Samma gäller övriga kvinnor i världen
https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/violence-against-women

Är det inte tillräckligt för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in