2024-05-22, 10:52
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Få se nu...

Kvinnohat i världen manifesterar sig i mord, misshandel, sexuellt våld, tvång, utnyttjande samt politiskt, ekonomiskt, socialt, kulturellt och sexuellt förtryck kontra kvinnor.

Manshat....lite text på en mugg

Jävlar du....vad vi måste prioritera manshatet.

Kvinnohat manifesterar sig primärt i en önskan att skada kvinnor, exempelvis önskan att svenska kvinnor ska låta sig våldtas för invandringens skull.
Citera
2024-05-22, 10:52
Medlem
Citat:
Få se nu...

Kvinnohat i världen manifesterar sig i mord, misshandel, sexuellt våld, tvång, utnyttjande samt politiskt, ekonomiskt, socialt, kulturellt och sexuellt förtryck kontra kvinnor.

Manshat....lite text på en mugg

Jävlar du....vad vi måste prioritera manshatet.
Alldeles nyss skrev du så här till mig:

Citat:
Och vi pratar om att det är dags för din sida att steppa up och lära er debattera på värdig nivå samt grepps- och läsförståelse.

Fy fan vilken nivå.
Citera
2024-05-22, 10:53
Medlem
Citat:
Nej, var TREDJE kvinna i EU har utsatts för antingen partnervåld eller sexuellt våld

https://www.europarl.europa.eu/topics/sv/article/20210923STO13419/eu-bekampar-konsbaserat-vald

Är det inte tillräckligt för dig?
Vad har det med vad jag skrev att göra?

Nyss skrev du så här till mig:
Citat:
Och vi pratar om att det är dags för din sida att steppa up och lära er debattera på värdig nivå samt grepps- och läsförståelse.

Fy fan!
Citera
2024-05-22, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Kvinnohat manifesterar sig primärt i en önskan att skada kvinnor, exempelvis önskan att svenska kvinnor ska låta sig våldtas för invandringens skull.

"ska låta sig våldtas"?

underförstått...det är kvinnors fel, ansvar och vilja att NÅGON väljer att våldta dem...aldrig denne NÅGONs. NÅGON har tydligen ingenting med saken att göra.
Citera
2024-05-22, 10:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Jo, det finns gott om manshatare. Att ni inte upplever det saknar betydelse, är inte det ert argument?

https://www.teepublic.com/mug/24294268-i-drink-straight-white-cis-male-tears

För femte gången skiter jag i vem du väljer att umgås med, det är inte vad jag pratar om.
Nej, du skiter inte i vad kvinnor väljer. Gjorde du det skulle du inte sitta i den här tråden och gråta om manshat för att kvinnor väljer bort att möta främmande män i skogen.

Det finns gott om kvinnohatare också. Det är sannolikt långt mer vanligt än kvinnor som hatar män.
Det är därför kvinnor måste förhålla sig till risker med män var de än befinner sig.

Citat:
Ja enligt Jenny, och nu dig, så har nästan alla kvinnor blivit antingen våldtagna, misshandlade, utsatta för trafficking, eller mördade.
Varför plockar du bort de tre punkter som står för den vanliga utsattheten - för att du vet att ditt gnäll inte har berättigande.
Citera
2024-05-22, 10:57
Medlem
Citat:
Vad har det med vad jag skrev att göra?

Nyss skrev du så här till mig:

Fy fan!

Det har ALLT att göra med det du skrev.

Hur skulle det vara om du svarade istället för att sitta och vråla "MANSHAT" i varje inlägg?
Citera
2024-05-22, 10:59
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
"ska låta sig våldtas"?

underförstått...det är kvinnors fel, ansvar och vilja att NÅGON väljer att våldta dem...aldrig denne NÅGONs. NÅGON har tydligen ingenting med saken att göra.

Ja, det är vad du vill. Du har explicit sagt att du värderar import av våldtäktsmän högre än svenska kvinnor och tycker det är värt det när kvinnor blir våldtagna för invandringens skull. Se min signatur.
Citera
2024-05-22, 11:01
Medlem
Citat:
Det har ALLT att göra med det du skrev.

Hur skulle det vara om du svarade istället för att sitta och vråla "MANSHAT" i varje inlägg?
Nej det har inget med vad jag skrev att göra din jävla sopa.

Fler män dör i trafiken, alltså behöver vi inte bry oss om våld mot kvinnor. Är det ett argument tycker du?
Citera
2024-05-22, 11:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej det har inget med vad jag skrev att göra din jävla sopa.

Fler män dör i trafiken, alltså behöver vi inte bry oss om våld mot kvinnor. Är det ett argument tycker du?
Nej, män får faktiskt själva ta ansvar för hur de beter sig i trafiken - precis som män får ta ansvar för de brott de utsätter kvinnor för.

Det går inte att skylla på kvinnor - inte mamma , inte på den utsatta kvinna, inte på andra kvinnor.
Citera
2024-05-22, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, män får faktiskt själva ta ansvar för hur de beter sig i trafiken - precis som män får ta ansvar för de brott de utsätter kvinnor för.

Det går inte att skylla på kvinnor - inte mamma , inte på den utsatta kvinna, inte på andra kvinnor.
Inte på andra män heller.

Men det var inte frågan här. Er läsförståelse är under all kritik minst sagt.

Enligt Merapi ska vi enbart fokusera på kvinnor, allt annat är sekundärt, ja oviktigt.
Citera
2024-05-22, 11:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Inte på andra män heller.

Men det var inte frågan här. Er läsförståelse är under all kritik minst sagt.

Enligt Merapi ska vi enbart fokusera på kvinnor, allt annat är sekundärt, ja oviktigt.
Den här tråden handlar om kvinnors verklighet, det är alltså skäligt att du håller dig till trådens ämne.

Andra män?
Vad menar du med andra män?
För i många situationer kan man visst lägga ansvar också på andra än den direkta förövaren.
Däremot är det skilt från "alla män" - därför har ingen heller pekat ut "alla män".
Citera
2024-05-22, 11:14
Medlem
Citat:
Jo, det finns gott om manshatare. Att ni inte upplever det saknar betydelse, är inte det ert argument?

https://www.teepublic.com/mug/24294268-i-drink-straight-white-cis-male-tears

För femte gången skiter jag i vem du väljer att umgås med, det är inte vad jag pratar om.
Att möta någon i en gränd är en annan sak än att välja sitt umgänge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in