2024-05-22, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Shit asså, vilken koll du har 🥸

Nej jag har helt rätt.
Jaså, hur många gånger har du blivit bortgift och mördad då?
Citera
2024-05-22, 09:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Jaså, hur många gånger har du blivit bortgift och mördad då?
Glömde du resten+

sexuella trakasserier, våldtäkt, misshandel, stalking, trafficking, diskriminering, förtryck, mord, tvångsgifte, kontroll

Det fetade har de flesta kvinnor upplevt i någon form.
Citera
2024-05-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Glömde du resten+

sexuella trakasserier, våldtäkt, misshandel, stalking, trafficking, diskriminering, förtryck, mord, tvångsgifte, kontroll

Det fetade har de flesta kvinnor upplevt i någon form.
Nej jag glömde ingenting.

Men då så, då har samtliga män råkat ut för sexuella trakasserier, våldtäkt, misshandel, stalking, trafficking, diskriminering, förtryck, mord, tvångsgifte, kontroll, dålig frukost osv av kvinnor.
Citera
2024-05-22, 09:53
Medlem
Citat:
Nej, "vi" blir inte butthurt av att "kvinnor" väljer björnen. De flesta av "oss" förstår mycket väl varför man inte vill möta konstiga män i mörka gränder.

"Vi" blir smått irriterade av vissa kvinnor som påstår att det skulle bero på alla män. Att det är alla mäns fel. Att alla män har ansvar för vad kvinnor råkar ut för. Fuck you.
Herregud är vi kvar vid "inte alla män"?
Nej inte alla män är farliga att möta i en mörk gränd, men man vet inte vilken sorts man en möter vid varje givet tillfälle, och man har ingen kontroll över vilka man möter. Det ger vid handen att det vore ologiskt att inte vara rädd för män som grupp. Det betyder inte att alla män är dåliga eller våldsamma.

Förstår du?
Citera
2024-05-22, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novae
It seems that most Swedish men (or just male flashback users?) are completely unaware of the scale of male violence against women.

And yet another factor in this discussion:
some men tend to assume that each and every woman would prefer to "just" be raped than to die.
In fact, "rape victims are 13 times more likely than non-crime victims to have attempted suicide (13% Vs 1%)". Moreover, the number of those developing PTSD and/or long-term depression with suicidal ideation is even higher.
Given no bear would rape a human (and other forms of attacks are very rare) while quite many men would, it should be easy to understand why an average woman prefers to stumble upon a bear rather than a man while all alone in the forest.

Completely unaware or completely uninterested?

And yes, there is an idea (among incels e.g.) that women love to be subjected to violence.
you can read a lot of that crap on flashback.
Citera
2024-05-22, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Herregud är vi kvar vid "inte alla män"?
Nej inte alla män är farliga att möta i en mörk gränd, men man vet inte vilken sorts man en möter vid varje givet tillfälle, och man har ingen kontroll över vilka man möter. Det ger vid handen att det vore ologiskt att inte vara rädd för män som grupp. Det betyder inte att alla män är dåliga eller våldsamma.

Förstår du?
Nej, det är du som inte förstår.

Jag pratar inte om att du inte ska var rädd för alla män. Va det.

Jag pratar om att "ni" skyller på alla män
Citera
2024-05-22, 10:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej jag glömde ingenting.

Men då så, då har samtliga män råkat ut för sexuella trakasserier, våldtäkt, misshandel, stalking, trafficking, diskriminering, förtryck, mord, tvångsgifte, kontroll, dålig frukost osv av kvinnor.
Det är ju ingen - mer än du - som försökt påstå att de flesta kvinnor råkat ut för samtliga punkter.

Dessutom gällde påståendet kvinnor - inte män.

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Du, liksom en överlägsen majoritet av alla kvinnor, har ingen erfarenhet av ens en fjärdedel av vad du skriver i din lista. Speciellt inte de grövre ämnena.

Nej, du har helt fel.
Citera
2024-05-22, 10:03
Medlem
Citat:
Det är ju ingen - mer än du - som försökt påstå att de flesta kvinnor råkat ut för samtliga punkter.
Jodå, det är ett stående tema bland er manshatare att skriva att män överfallsvåldtar er hela tiden.

Det är knappast tvångsgifte ni är rädda för när ni möter en ensam man i skogen.
Citera
2024-05-22, 10:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Vem skall man skylla på om inte män, när det gäller mäns brott och trakasserier mot kvinnor?
Det är dessutom ingen som sagt att ALLA män utövar sådant - det som sägs är att kvinnor måste ha strategier mot alla män eftersom man inte vet VILKA män som utövar sånt.

Alla hundar bits inte heller, de flesta gör inte det - men du bör ändå inte gå fram till en främmande hund utan att först ha kollat av att det är okej.
Citera
2024-05-22, 10:06
Medlem
Citat:
Vem skall man skylla på om inte män, när det gäller mäns brott och trakasserier mot kvinnor?
Vad sägs om deras mamma?
Citat:
Det är dessutom ingen som sagt att ALLA män utövar sådant - det som sägs är att kvinnor måste ha strategier mot alla män eftersom man inte vet VILKA män som utövar sånt.

Alla hundar bits inte heller, de flesta gör inte det - men du bör ändå inte gå fram till en främmande hund utan att först ha kollat av att det är okej.
Jag har inga synpunkter på det.

Jag har synpunkter på "ert" extrema manshat som ni sprider överallt mot alla män.
Citera
2024-05-22, 10:08
Medlem
Citat:

Dessutom gällde påståendet kvinnor - inte män.
Jättekul för övrigt:

KlausStein skriver:
Du, liksom en överlägsen majoritet av alla kvinnor, har ingen erfarenhet av ens en fjärdedel av vad du skriver i din lista. Speciellt inte de grövre ämnena.

Nej, du har helt fel.

Jenny9 svarar:
Shit asså, vilken koll du har 🥸

Nej jag har helt rätt.
Citera
2024-05-22, 10:17
Medlem
Citat:

Och vi pratar om att det är dags för din sida att steppa up och lära er debattera på värdig nivå samt grepps- och läsförståelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in